فرض کنید زلزله‌ای اتفاق افتاده و کسانی زیر آوار مانده‌اند. علاوه بر همه ترسها و دغدغه‌ها، ممکن است یک ترس هم ترس از جوندگانی چون موش باشد. آیا موش‌های شهری، امکان خوردن حیوانات زنده نظیر گوسفند، گربه، سگ یا انسانی را که زیر آوار ناشی از زلزله گرفتار شده‌ دارند؟ پاسخ این پرسش را در ادامه مطلب بخوانید.
کد خبر: ۶۶۰۶۱۴
موش‌های زنده‌خوار؛ از تخیل تا واقعیت

جام جم سرا: در بین موجودات دسته بندی جدیدی وجود دارد که با توجه به اهمیت فوق‌العاده آن بسیار نادیده گرفته شده است .
دراین تقسیم بندی موجودات بر اساس داشتن یک سری استعداد و خصوصیات خاص در این گروه قرار می‌گیرند که به آنها موجودات مهاجم اطلاق می‌شود. دراین گروه‌ها تهاجمی بودن نه بر اساس قدرت فردی بلکه بر اساس ماهیتی که در اثر یکپارچگی جمعیت آنها بروز می‌کنند شناخته می‌شوند.
موجودات مهاجم دارای دو خصوصیت در حرکت تکامل خود بوده که به دو بخش فاز کند و فاز تند تقسیم بندی می‌شوند.
در فاز کند حرکت جمعیتی آنها بر اساس تکثیر و انسجام است و در فاز تند این حرکت جمعیتی بر اساس بروز عوارض تهاجمی (حمله فیزیکی) و تداخلی تهاجمی (بروز بیماری مسری ) است. نکته مهم در مورد زندگی موجودات مهاجم این است که آنها با داشتن ماهیتی صید گونه،در حال ارتقای جایگاه خود در زنجیره غذایی بوده و در حال کسب و تقویت خصوصیات صیاد گونه هستند به طوری که، علاقه به خوردن پروتئین‌های گوشتی در آنها وجود داشته و به سرعت در حال رشد است.رتها که به دلایل خاص در سر قله موجودات مهاجم قرار دارند با سرعت بیشتری نسبت به دیگر اعضای این گروه‌ها در حال طی کردن مسیر تکاملی خود بوده به طوری که، ما در بین آنها شاهد بروز رفتارهایی نظیر همنوع خواری که شامل حتی خوردن بچه‌های خود آنها است،هستیم.
از آنجا که در دسته جات بزرگ اقدامات بزرگ صورت می‌گیرد آنها با داشتن جمعیتی یکپارچه توان قدرتی بیشتری در حملات به دیگر موجودات که حتی جثه آنها به مراتب از موش‌ها بزرگتر است را پیدا کرده و آن را ارتقا نیز داده اند.درسال 2011 در هجومی که جمعیت موش‌ها به مزارع استرالیا داشتند دیده شد که آنها به احشام زنده نظیر گوسفندها و خوک‌ها حمله کردند. اگر به اطلاعات مندرج در جنایات رخ داده شده در کشورهای دیگر مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که در بعضی مواقع انسان ربوده شده‌ای که در انبار کارخانه‌ای متروکه رها گشته مورد هجوم موشهای شهری قرار گرفته و کشته شده وحتی گزارشهای پراکنده‌ای از حمله موش‌ها به کودکان و یا افرادی که در خواب بوده‌اند نیز به دست آمده است. هجومی که موش‌ها به روستاهای آرژانتین داشتند و به مردم نیز آسیب رساندند،گویای همین مطلب است.
از طرفی استفاده‌های بی رویه از سموم باعث شده که روی موش‌ها تاثیرات منفی گذاشته و این جانور ضمن تطابق با بسیاری از سموم و به احتمال خیلی زیاد در اثر بالا رفتن فشار خون که آن هم در نتیجه استفاده از سموم ضد انعقادی می‌تواند پیش آمده باشد، آنها را دچار حالت عصبی و تهاجمی نیزکرده است.
باید توجه داشت بروز بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل که گوشتخواری و زنده خواری را در رتها تقویت می‌کند وجود داشته‌باشد.
در حقیقت منظور از موش زنده خوار،گونه جدید موش نیست بلکه، بروز گونه‌ای رفتار جدید از موش‌ها است که درآن زنده خواری به معنی تامین غذا از موجودی دیگر است در حالی که، در هنگام تغذیه درک و تصمیمی از کشتن آن موجود وجود ندارد .افرادی که زنده خواری موش‌ها را تکذیب می‌کنند به راحتی می‌توانند با کمی مطالعه در اسناد و مدارک ذکر شده ابهامات خود را بر طرف کنند و بهتر است به جای تکیه بر علوم تاریخ مصرف گذشته با واقعیت روبه‌رو شده و به جای پاک کردن صورت مساله، برای چنین معضلاتی،با واقع بینی و درایت به دنبال راه علاج بگردند.|آرمان|قاسم علی اکبر (پژوهشگر در زمینه مبارزه با موجودات مهاجم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد شكیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
سلام. [...] چرا شورای شهر هیچ دخالتی در این موضوع مهم نمیكند!!!!!!!!!!!!!
محمد شكیبا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۱
۰
مدارك موجود برای مطلب فوق

سلامت نیوز: لشكركشی موش‌ها، فرار آدم‌ها‌
در یك مورد هم گویا این موش‌ها به یك گوسفند زنده حمله كرده و گلوی آن را جویده‌اند درست است؟
(محمدرضا حاجی‌زاده فرماندار شهرستان فیروزه در استان خراسان‌رضوی گفته است)
بله، اما موضوع خیلی جدی نبود و آسیب چندانی به این گوسفند وارد نشد.
حوادث
...........................................................................................................................................................
http://www.fardanews.com/fa/news/70402
دوشنبه 09 دی 1387 - ساعت 00:15
شماره خبر: 100958176770
حمله موش‌ها به یك روستا در شهرستان سبزوار

گروه حوادث: در پی حمله موش‌ها به روستای مسكن شهرستان سبزوار، جمعیت850 نفری این روستا در مكان جدید اسكان می‌یابند.
.............................................................................................................................................................http://www.khorasannews.com/News.aspx?type=1&year=1388&month=2&day=16&id=2465138
پیرمرد استرالیایی طعمه موش های آدمخوار شد
خراسان - مورخ چهارشنبه 1388/02/16 شماره انتشار 17256
وزارت رسیدگی به امور سالمندان استرالیا طی بیانیه ای اعلام كرد كه بر اثر حمله یك دسته بزرگ از موش ها به یك مركز نگهداری از سالمندان در این كشور، یك پیرمرد 89ساله توسط این جوندگان تكه پاره شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جاستین الیوت» - وزیر رسیدگی به امور سالمندان در سنای استرالیا - در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور یادآور شد: یك دسته بزرگ از موش ها به این مركز حمله كردند و طی آن، یك پیرمرد 89ساله افلیج توسط این حیوانات گوشت خوار تكه پاره شد.

این در حالی است كه در گزارش پزشكان این مركز آمده است كه این پیرمرد از ناحیه سر و گلو توسط این جوندگان مورد حمله قرار گرفته كه در نهایت به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داده است.

تاكنون چنین رویدادی در استرالیا رخ نداده است و امكان می رود كه به دلیل وقوع خشكسالی در این كشور، موش ها برای یافتن غذا به این مركز حمله كرده باشند
..........................................................................................................................................................
و...

نیازمندی ها