مردم نگران نباشند؛

حساب‌های بانکی برای دریافت یارانه نقدی چک نمی‌شود

مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: مردم نباید نگران این مساله باشند که حساب های بانکی آنها در راستی آزمایی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۶۰۳۲۴
حساب‌های بانکی برای دریافت یارانه نقدی چک نمی‌شود

نرگس نجفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی درباره برخی نگرانی ها برای بررسی حساب های بانکی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، افزود: ثبت نام کنندگان نگران این امر نباشند.

وی درباره مجموع اعلامی درآمد ماهیانه اعضای خانوار است نیز اظهار داشت: منظور از مجموع درآمد صرفاً درآمد سرپرست خانوار نیست و چندین نکته در آن وجود دارد.

به گفته نجفی، در صورتی که در خانواده ای دو یا سه نفر شاغل هستند باید مجموع درآمد آنها ذکر شود علاوه بر آن اگر فردی شغل دوم دارد باید مجموع درآمد شغل خود را وارد سامانه نماید.

وی ادامه داد: اگر فرد درآمدهایی از سایر منابع مانند سپرده گذاری در بانک یا غیره دارد، باید درآمد حاصل از سود سپرده گذاری، سود سهام و غیره را با درآمد ماهیانه خود جمع و در سامانه وارد کند.

نجفی تصریح کرد: مجموع درآمدهای ذکر شده باید به عنوان درآمد خالص در گروه بندی های مشخصی که در سامانه قرار داده شده علامت زده شود.

وی اظهار داشت: براساس تصمیمات اخذ شده در ستاد هدفمندی یارانه ها قرار بر این است در صورتی که نفراتی به عنوان مجموعه افراد تحت تکفل یک سرپرست خانوار ثبت نام می کنند، به عنوان اعضای این خانوار تلقی شوند و درآمد آنها با درآمد سرپرست تجمیع شود.

نجفی افزود: این موضوع در ستاد هدفمندی تصویب شده و دخل و تصرف در آن امکان پذیر نیست.

وی تأکید کرد: افرادی که برای ثبت نام به سامانه مذکور مراجعه می کنند حتی المقدور اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند که بازه زمانی حضور آنان در سامانه کوتاهتر باشد و سایر متقاضیان نیز برای ثبت نام فرصت داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه متقاضیان باید در وارد کردن اطلاعات خود دقت کافی داشته باشند، ادامه داد: طی سالیان اخیر تعدادی پایگاه اطلاع رسانی در سازمان هدفمندسازی یارانه ها تجمیع شده که سازمان با استفاده از این کارگاه ها می تواند موارد ثبت نام شده توسط مردم را مورد راست آزمایی قرار دهد.

وی تصریح کرد: براساس بند و تبصره 21 قانون بودجه 93 به دولت اجازه داده شده در صورتی که مشخص شود فردی اقدام به درج اطلاعات نادرست در سامانه نموده علاوه بر قطع یارانه نقدی 3 برابر یارانه دریافتی نیز جریمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خروس لاری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
كدومو باور كنیم اونم تو مملكتی كه در هر موردی هزار و شونصد نفر صحبت می كنن و هر روز هم یه چیز جدیدی می گن !!!!
تیز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
گفته نگران نباشن نگفته بررسی نمی كنیم !!!

نیازمندی ها