در حالی که حسن روحانی رئیس جمهور چند ماه پیش به مردم گفته بود که دولت قصد ندارد به بهانه حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه، به حساب بانکی مردم سرکشی کند؛ در تناقضی آشکار در مصوبه اخیر دولت درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به بانک ها اجازه دسترسی به وضعیت مالی مردم داده شده است.
کد خبر: ۶۵۹۷۹۷
تناقض مصوبه یارانه‌ای دولت با اظهارات روحانی

به گزارش مشرق ،طبق مصوبه دولت، همه بانک‌ها و موسسات اعتباری، مکلفند براساس دستورالعملی که از سوی شورای پول و اعتبار ابلاغ می‌شود، اطلاعات مندرج در کاربرگ (فرم) ثبت‌نام خانوارهای متقاضی دریافت یارانه را در ارزیابی توانایی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی افراد برای پرداخت وام یا سایر تسهیلات لحاظ کنند.

این بند از مصوبه دولت، بدین معنا است که بانک ها می توانند تقاضای افراد برای دریافت یارانه را نشانه تایید عدم توانایی مالی آنها و در نتیجه عدم توانمندی آنها در پرداخت اقساط وام تلقی کنند.

بدین ترتیب، هر کس که برای دریافت یارانه ثبت نام کند از نگاه دولت، در طبقه «نیازمندان» قرار خواهد گرفت و دریافت وام های بانکی برای وی سخت خواهد شد، چرا که احتمالا توان پرداخت اقساط بانکی را ندارد.

علاوه بر موضوع فوق،در آیین‌نامه متقاضیان دریافت یارانه آمده است که در صورت اعلام اطلاعات نادرست 3 برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد. یعنی اگر متقاضی‌ای اطلاعات اقتصادی خود را به دولت بدهد و دولت تشخیص بدهد اطلاعات او ناقص بوده یا آن را نادرست بداند باید علاوه بر بازگرداندن 45500 تومان (به ازای هر نفر از اعضای خانواده) 136500 تومان جریمه بدهد!

این مصوبه در حالی ابلاغ شده است که روحانی چند ماه پیش در اظهاراتی اعلام کرده بود حساب‌های مردم حریم شخصی محسوب می‌شود و به همین علت مسؤولان از بررسی حساب‌های شخصی منع شدند.

تنها چند ماه پس از این اظهارات تبلیغاتی بود که وزیر اقتصاد سخنان جالب‌تری عنوان کرد و گفت هر که فرم خوداظهاری یارانه‌ای را پر کند به ما اجازه بررسی حساب‌های شخصی را (همان حساب‌هایی که رئیس‌جمهور آن را حریم شخصی خوانده بود) می‌دهد.

همسایه دروغگو

اینک که بعد از مذاکره با تروریست های جیش العدل ، سربازان ایرانی، در داخل خاک پاکستان آزاد شده و در آن کشور هم تحویل مأموران ایرانی شدند ، به طور آشکار و اثبات شده ای، مشخص است که تروریست ها در خاک پاکستان مأوی دارند و گروگان های ایرانی هم بعد از ربایش به داخل پاکستان منتقل شده بودند و تا لحظه آزادی در آنجا بودند.

بنابر این ، جا دارد این بار ، همسایه شرقی را که همواره از ناحیه آن ، ضرر و زیان به ایران رسیده است، همسایه دروغگو نیز بنامیم.

جالب اینجاست که مقامات پاکستانی ، نه فقط زمانی که سربازان ایرانی در اختیار جیش العدل بودند، بلکه حتی بعد از آزادی آنها و تحویل شان به مأموران ایرانی در پاکستان ، اصرار داشتند و دارند که گروگان ها در خاک شان نبوده اند.

پاکستانی ها و از جمله شخص رئیس جمهور آن کشور در تمام این مدت، وعده می دادند که برای آزادی گروگان های ایرانی ، هر گونه همکاری را با ایران انجام خواهند داد. اینک اما کاملاً مشخص است که این وعده همکاری هم همانند انکار حضور گروگان ها در خاک پاکستان، دروغین بود.

دولت پاکستان با این بی مسوولیتی که نهایتاً به قیمت جان یکی از سربازان ایرانی تمام شد، ثابت کرد که اساساً مسوولیت پذیر هم نیست و الا باید به جای انکار اصل مشکل ،به عنوان یک همسایه با حسن نیت، به حل آن کمک می کرد.

روایت ولایتی از خداحافظی سریع‌القلم

پس از رفتن محمود سریع‌القلم از مرکز تحقیقات استراتژیک و دلخوری‌های پیش آمده بین او و حسام‌الدین آشنا که پس از خط خوردن نامش از لیست مشاوران ریاست‌جمهوری ایجاد شد، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت وی به این مرکز در سال 93 با درخواست برخی اعضا شنیده شده است.

به گزارش فارس، از سویی دیگر نیز علی یونسی که معاونت فقهی حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشت، با اسباب‌کشی از این مرکز، به پژوهشکده تحقیقات استراتژیک دینی در قم نقل مکان کرد.

در همین زمینه علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره علت رفتن سریع‌القلم و یونسی از مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: «این افراد کار دیگری داشتند که از مرکز تحقیقات رفتند.»

ولایتی پیش از این نیز تصریح کرده بود: «با توجه به تغییر مدیریت، برخی افراد شاغل در این مرکز، به ریاست‌جمهوری رفته و در آنجا مشغول به کار شدند، بنابراین دیگر وقتی برای مرکز تحقیقات استراتژیک نداشته‌اند و از میان دو شغل، وظیفه دیگری را انتخاب کرده‌اند.»

آب فرات توسط داعش بسته شد

بازداشت چهار تروریست گروه داعش در کرکوک و بستن آب فرات توسط گروه های مسلح از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

روزنامه الحیات چاپ لندن اعلام کرد که گروه های مسلح با بستن دریچه های سد «النعیمیه» که بر روی رودخانه فرات قرار دارد باعث غرق شدن مناطق بزرگی از شهر فلوجه در آب شدند.

بنابراین گزارش، ارتش عراق در نظر داشت از این مناطق به گروه تروریستی داعش حملاتی را داشته باشد اما در پی این اقدام تروریست ها مجبور به عقب نشینی شدند.

خبر دیگر اینکه یک منبع امنیتی بلندپایه عراق به روزنامه الحیات گفت: گروه داعش توانسته محاصره خود را در شهر فلوجه واقع در استان الانبار از بین ببرد و برخی تجهیزات نظامی خود را طی دو روز اخیر به شمال و جنوب بغداد منتقل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بابا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
مردم به وعده عادت كردند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام
دست كلید چه قفلایی باز میكنه؟ حساب مردمو :)
گرونی و بیكاری كه سرجاشه :(
در 100 روز دوم میگن :
ما حسابای مردمو میدونیم چیه ، هسته ای زیر 5% آوردیم ، قرارداد های ما با كشورهای اروپایی توسط آمریكا كنسل شد ، پول های آزاد شده صرف خرید برنج از برزیل شد و...
مهدی بابكی از رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
باسلام بنده می خواستم بدانم این همه افزایش قیمت تعرفه گاز -برق - آب بنزین 800یا 1000 تومانی از 400تومان وغیره.... كه الان دارین اصرار به انصراف می زنید چه خواهد شد؟مسئولین دلسوز ملت شهید پرور خواهش وتمنا می كنم سر به مناطق جنگی ( اروندكنار - شلمچه - طلا عیه-هور -خرمشهر-آبادان - اهواز -قابل شمارش نیست )می دانید پیكر هزاران جوان این مرز بوم را خلیج فارس بلعیده ... !! مشكلات مردم راحل نمی كنید هیچ، حالا دارین مشكلات راچند برابر می كنید فكر ازدواج -بیكاری - مسكن وغیر ه جوانان باشید قول داده بودید مسكن مهر بهتر ازاین خواهد شد پس چه شد ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها