وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی ویژه با برنامه نوروزی «میهمان بهاران» بر لزوم شفافیت سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۹۱۲۴
سیاست های دولت در اقتصاد مقاومتی شفاف باشد

مهدی غضنفری اولویت پیاده سازی ابعاد اقتصادی شعار سال را مبتنی بر تئوریزه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اولا باید دید اقتصاد مقاومتی با اسناد بالادستی نظام چه رابطه ای دارد و ثانیا در عمل و اقدام، سیاست های اجرایی این حوزه کدام ها هستند.

وی با اشاره به لزوم تئوریزه سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه هایی چون نرخ رشد، ضریب جینی، بورس و بانک ها و... عنوان کرد: در گذشته بدلیل کمبود ارز گروه 10 کالای مصرفی با تعرفه بالا وارد کشور می شد ولی اخیرا واردات این گروه آزاد شده و سوال این جاست که ورود کالای لوکس در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف می شود یا خیر.

غضنفری تصریح کرد: باید بدانیم در فضای کسب و کار چه قوانین محدود کننده ای داریم؛ همچنین سیاست های دولت برای اقتصاد مقاومتی اعلام شود و هر کس می خواهد قدمی در این راستا بردارد، بداند دولت در چه جایی کمک یارانه ای و تسهیلاتی دارد و یا اصل 44 چگونه اجرایی خواد شد.

وی افزود: در دولت جدید و در بسیاری از فعالیت های گذشته این شبهه ایجاد شد که اقدامات قبلی درست نبوده؛ در این جا اول باید دانست که اقدامات دولت جدید چه هستند و چگونه اجرایی می شوند.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی تئوریزه نشود، بعید است در پایان سال بتوانیم ارزیابی کنیم که فعالیت های دولت در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است یا خیر... این اولین نیازی است که می تواند در فهم اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی کمک کننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها