رئیس‌جمهوری چچن با انتقاد از آمریکا و غرب به خاطر حمایت مالی و تجهیزاتی از تروریست‌ها در سوریه، گفت: افرادی که به شهرهای مسیحی‌نشین حمله می‌کنند، هیچ وجه اشتراکی با اسلام نداشته و نباید خود را مسلمان بنامند.
کد خبر: ۶۵۸۶۹۰
آمریکا تروریستها را برای جنگ در سوریه آماده می‌کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، رمضان قدیروف رئیس «جمهوری چچن» فدراسیون روسیه معتقد است که آمریکا و کشورهای غربی دیگر به آموزش و تجهیز گروه‌های مسلح تروریستی برای آماده سازی آنها برای جنگ داخلی در سوریه مشغول هستند.

قدیروف در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: بر اساس اطلاعات رسمی جنگجویان القاعده تحت عنوان «جبهه النصر» و «جبهه اسلامی» در حمله به شهر ارامنه نشین «کسب» در نزدیکی مرز ترکیه شرکت داشتند. من با مسئولیت تمام اعلام می‌کنم که این تروریست‌ها هیچ وجه اشتراکی با اسلام نداشته و حق ندارند خود را مسلمان بنامند.

رئیس جمهوری چچن همچنین به خانواده‌های مسیحی شهر کسب و دیگر شهرهای سوریه که اعضای آنها توسط گروه‌های تروریستی به قتل رسیده‌اند، تسلیت گفت.

وی در ادامه یادآور شد: دموکراسی اروپایی و آمریکایی کجاست؟ برای چه آنها در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند؟ چرا میلیون‌ها دلار کمک مالی و تجهیزات نظامی به گروه‌های تروریستی می دهند که با دولت قانونی سوریه در جنگ هستند و برای رسیدن به اهداف خود از کشتن زنان، کودکان و افراد مسن هیچ واهمه‌ای ندارند؟ چه تعداد دیگر از مردم بی دفاع سوریه باید کشته شوند تا کشورهای عضو ناتو دست از حمایت خویش از تروریست‌ها بردارند؟

به عقیده قدیروف، در چنین شرایطی که غرب از جنایات تروریست‌ها در سوریه حمایت آشکار می‌کند، مقامات آمریکایی و اروپایی همه روزه به تهدیدات خود علیه روسیه برای اعمال تحریمهای بیشتر با توجه به نتیجه همه پرسی در کریمه و پیوستن این منطقه خودمختار به ترکیب فدراسوین روسیه ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها