سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان:

جزایر سه گانه متعلق به ایران بوده و خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۸۰۶۶
جزایر سه گانه متعلق به ایران بوده و خواهد بود

مرضیه افخم در واکنش به بیانیه اخیر اجلاس بیست و پنجم سران اتحادیه عرب درباره جزایر سه گانه ایرانی افزود: سابقه تعلق تاریخی این جزایر به جمهوری اسلامی ایران واقعیتی انکارناپذیر است.

وی همچنین سیاست ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و عربی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلات و مسایل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی ضرورت تقویت گفتگوها و همکاری میان مجموعه کشورهای مسلمان و عربی برای مشارکت درحل معضلات جاری را اجتناب ناپذیر نموده و ایران همواره در مسیر تحقق این مهم گام برداشته است.

هتک حرمت بقاع متبرکه اویس قرنی و عمار یاسر محکوم است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در هتک حرمت بقاع متبرکه اویس قرنی و عمار یاسر، صحابه پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) توسط این گروه تروریستی را شدیداً محکوم کرد.


افخم خواستار عکس العمل نهادها و سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد در قبال اینگونه حرکت های افراطی، ضد فرهنگی و خلاف موازین بین‌المللی شد و گفت: واکنش جامعه بین المللی و محکومیت این اقدامات، گام نخست در ایفای مسئولیت نسبت به صیانت از مقدسات ادیان الهی و جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات افراط گرایانه و کور است. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
۰
۰
امارات با اربابانش تا ابد تو خوابش هم نخواهد دید كه مثقالی از سه جزایر مذكور را صاحب شود . پس بیخود ادای بچه ها را در نیارد . ( مگر مملكت بی صاحب است !! )

نیازمندی ها