آنچه امروز در جریان تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه پرسپولیس در حال انجام است، حکایت از این دارد که علی پروین سرپرست امروز باشگاه، به احتمال زیاد جایی در آینده مدیریتی پرسپولیس ندارد.
کد خبر: ۶۵۷۳۶۱
پرسپولیس؛ همچنان کانون تغییر

علی پروین که به نظر می‌رسد دل خوشی از خروجی جلسات برگزار شده در وزارت ورزش ندارد، دوشنبه‌شب و در پایان نشست امیررضا خادم، مامور رسیدگی به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با پیشکسوتان پرسپولیس، با دلخوری از ماحصل این جلسه گفت و این‌که اصراری به ماندن ندارد و اگر پول‌های خرج کرده از سوی خود را بگیرد، باشگاه را تحویل می‌دهد و می‌رود.

گر چه به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان هنوز به جمع‌بندی مشخص در رابطه با دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نرسیده است، اما ادامه شرایط فعلی نیز به هیچ‌وجه منطقی نیست. شاید بر همین اساس نیز باشد که دیروز امیر خادم اعلام کرد تا قبل از پایان سال، هیات مدیره پرسپولیس ترمیم خواهد شد؛ موضوعی که می‌تواند به دلخوری بیشتر پروین منجر شود و هیچ بعید نیست که حتی در صورت وجود نام پروین در ترکیب جدید هیات مدیره، وی از این مسئولیت استعفا کند. آخر پروین هوشمندی‌های خاص خود را نیز دارد و بلد است که چه موقع وارد صحنه شده و چه زمان نیز دست به عقب‌نشینی بزند. همه این اتفاق‌ها در شرایطی دور و بر باشگاه پرسپولیس رخ می‌دهد که دیروز رسما اعلام شد بدهی این باشگاه از گذشته تا امروز بیش از 70 میلیارد تومان است، رقمی سنگین که بی‌شک هر داوطلب خرید این باشگاه را دو دل می‌کند که اصولا برای تصدی این باشگاه پرهزینه قدم پیش بگذارد یا خیر. نکته جالب این بدهی نیز این است که فقط 28 میلیارد تومان آن به دوره‌های قبل از حضور محمد رویانیان در مسئولیت مدیرعاملی مربوط است. به عبارتی 42 میلیارد تومان بدهی مربوط به دوره رویانیان می‌شود و این نکته کاملا در تعارض با صحبت‌های مدیری است که مدعی بود طی این مدت رقمی نزدیک به 60 میلیارد تومان برای پرسپولیس درآمدزایی کرده است.

به هر حال حرف و حدیث پیرامون باشگاه پرسپولیس زیاد است و به نظر می‌رسد که این وسط وزارت ورزش نیز نسخه‌ای شفاف و قابل اجرا برای پرسپولیس در جهت‌برون رفت از وضع سردرگم فعلی ندارد. بی‌شک اگر قرار به ترمیم هیات مدیره پرسپولیس در کوتاه مدت است باید افرادی انتخاب و به ترکیب هیات مدیره اضافه شوند که روی مجموعه بار نشوند. به واقع اگر صرف حضور مطرح است هر کسی می‌تواند در ترکیب هیات مدیره پرسپولیس حاضر شود، اما نکته مهم این است که این افراد باید یا دست به جیب باشند یا دارای افکار و ایده‌های اقتصادی و تولید ثروت تا بتوانند پرسپولیس را از بن‌بست ایجاد شده رهایی بخشند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها