نگاهی به هزینه های یک ورزش هیجان انگیز

اسکی، ورزشی نجومی برای پولدارها!

کد خبر: ۶۵۷۱۱۰
قطع همکاری فدراسیون اسکی با مربی دردسرساز!

فدراسیون اسکی با " کریستف ماتازی "، مربی فرانسوی تیم ملی جوانان قطع همکاری کرد.

" کریستف ماتازی " مربی اسکی فرانسوی از آذر ماه امسال قرارداد چهار ماهه‌ای را برای هدایت تیم ملی جوانان با فدراسیون امضا کرد و وارد ایران شد.

او در آغاز امضای قرارداد 18 هزار یورویی با فدراسیون اسکی آن هم برای مدت چهار ماه، از طریق فدراسیون جهانی 10 هزار یورو از قراردادش را گرفت. پس از آن هم چهار هزار و 500 دیورو از عیسی ساوه شمشکی، رییس وقت فدراسیون دریافت کرد و تنها سه هزار و 500 یورو دیگر از فدراسیون طلب داشت.

پس از پایان دوره چهار ساله ریاست ساوه شمشکی و آغاز سرپرستی ناصر طالبی در فدراسیون، او اقدام به بررسی عملکرد این مربی فرانسوی کرد و در همان زمان گفت که چنین مربی را نمی‌شناسد و فدراسیون قصد ادامه همکاری با این مربی را ندارد.

بر همین اساس امور بین‌الملل فدراسیون در ایمیلی به سرمربی فرانسوی اعلام کرد که طبق بند "8" قرارداد، ایران تمایلی برای ادامه همکاری با این مربی را ندارد که او هم در پاسخی به مسئولان فدراسیون اعلام کرد ایرانی‌ها همه مانند همدیگر هستند و او می‌خواهد در ایران بماند و اسکی کند!

این مربی که با وجود قرارداد داشتن با فدراسیون،‌ عملا فعالیتی در تیم ملی جوانان نداشته، حاشیه‌های زیادی را برای فدراسیون ایجاد کرده و در حالی که کارایی در ایران نداشته تا جایی که سرپرست فدراسیون می‌گوید حتی دو روز او را در پیست‌های اسکی ندیده است!، پیگیر دریافت مابقی مبلغ قراردادش در ایران بوده است. این در حالی است که بیش از دو ماه قبل سرپرست فدراسیون اسکی طبق قرارداد خواهان قطع همکاری با ماتازی بوده است.

از طرفی او در هتل شمشک به مسئولان فدراسیون اعلام کرده که دیسک کمر دارد و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد که مسئولان اسکی به مربی فرانسوی اعلام می‌کنند برای جراحی به کشورش مراجعه کند و در صورت بهبودی به ایران بازگردد، اما در شرایطی که فدراسیون تعهدی در قبال ماتازی نداشت، به درخواست مسئولان کمیته ملی المپیک برای حفظ روابط دیپلماتیک و با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی، او در بیمارستان "بهمن" جراحی می‌شود و مبلغی حدود پنج میلیون تومان برای ورزش ایران خرج می تراشد. پس از جراحی هم چند روز استراحت می‌کند و عملا کاری برای تیم ملی جوانان انجام نمی‌دهد.

همچنین، بدون هماهنگی با فدراسیون پانزده روز به مرخصی رفته است که با احتساب استراحت چند روزه پس از جراحی دیسک کمر در طول چهار ماهه قرارداد با تیم ملی ایران بیست روز بر سر کار حضور نداشته است. بنابراین مسئولان فدراسیون به او اعلام می‌کنند که تنها حقوق سه ماه و 10 روز به ماتازی پرداخت می‌شود که او به این تصمیم معترض می‌شود.

دامنه اختلافات و رفتارهای عجیب مربی فرانسوی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سرپرست فدراسیون اسکی موضوع را برای حل و فصل به وزارت ورزش و جوانان ارجاع می‌دهد. در همین راستا، سه شنبه نشستی با حضور گواری، اسدی، عیسی ساوه شمشکی و مسئولان مالی فدراسیون اسکی با مربی فرانسوی در وزارتخانه برگزار می‌شود و در نهایت تصمیم بر آن می‌شود که فدراسیون اسکی با مربی فرانسوی قطع همکاری کند.

در این نشست، بابت غیبت بیست روزه مربی فرانسوی و پرداخت هزینه‌های درمان او هزار یورو جریمه می‌شود و در نهایت با دریافت دو هزار و 500 یورو دیگر به کارش با فدراسیون خاتمه می‌دهد. او با امضای رسیدی قطع همکاری با ایران و دریافت همه مطالباتش را تایید می‌کند.

در این جلسه به او اعلام می‌شود که با توجه به پایان روادید مربی فرانسوی تا بیست و نهم اسفند ماه به اداره اتباع بیگانگان اعلام شده که فدراسیون اسکی دیگر هیچ مسئولیتی در قبال " کریستف ماتازی " ندارد و او باید حداکثر تا پنجشنبه ایران را ترک کند.

همچنین فدراسیون در نامه‌ای به آکادمی ملی المپیک اعلام کرده که از امروز هیچ هزینه‌ای برای غذا و اسکان این مربی نخواهد پرداخت.

ناصر طالبی در این رابطه به ایسنا گفت: از نظر من به مربی فرانسوی حتی یک یورو هم نباید پرداخت می‌شد، چون او یک روز هم در ورزش ما فعالیت نکرد. ما هر چقدر سعی کردیم او را از ایران بیرون کنیم، گفتند روابط دیپلماتیک ایران و فرانسه خراب می‌شود. ماتازی برای اسکی ایران هیچ کاری نکرد و از ما باج گرفت!

سرپرست فدراسیون اسکی ادامه داد: مسئولان باید حضور این مربی و حاشیه‌هایی که داشت را در قرارداد مربیان سایر فدراسیون‌ها مورد توجه قرار دهند، چرا که در قراردادشان شرایطی به نفع ما تعریف نشده است. نباید اجازه دهیم که این افراد از ما سوء استفاده کنند. متاسفانه مربیان خارجی بعد از استقرار در ایران از نام و شهرت خودشان دور می‌شوند و با برقراری روابط دوستانه از منابع ایران سوء استفاده می‌کنند.

طالبی ادامه داد: با توجه به این که ویزای او 29 اسفند به اتمام می‌رسد، به اداره اتباع بیگانه اعلام ‌کرده‌ایم که قراردادمان را فسخ ‌کرده‌ایم و به کمیته ملی المپیک و آکادمی المپیک هم گفتیم که ماتازی مربی اسکی نیست و باید از ایران خارج شود./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها