دوچرخه​های الکتریکی

به نظر می‌رسد شرکت کیا، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کره جنوبی با نمایش دو نوع دوچرخه الکتریکی جدید در نمایشگاه موتورسیکلت ژنو با اشتیاق شروع به بازگشت دوباره‌ای به ریشه و سابقه قبلی خود در تولید دوچرخه کرده است.
کد خبر: ۶۵۶۸۶۲
دوچرخه​های الکتریکی

در حال حاضر این دو نمونه که با برند تجاری KEB (دوچرخه الکتریکی کیا) معرفی شده‌اند، از نوع پدالی ـ الکتریکی هستند. به این معنی که هم پدالی هستند و هم می‌توانند از یک موتور الکتریکی استفاده کنند. یکی از این دو نمونه برای استفاده شهری و دیگری به‌عنوان مدل کوهستان معرفی شده‌اند.

به گزارش gizmag، شرکت کیا سال 1944 کار خود را با تولید دوچرخه آغاز کرد و قبل از بدل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروی جهان، به اولین تولید کننده انبوه دوچرخه در کره جنوبی تبدیل شد. این دو نمونه دوچرخه همراه با اولین خودروی الکتریکی جهانی این شرکت یعنی اتوموبیل Soul EV به نمایش گذارده شد.

مدیران اجرایی شرکت اشاره کرده‌اند این نمونه‌ها بر پایه فناوری نوآورانه‌ای ساخته خواهند شد. این دوچرخه‌ها از مرکز تحقیقات و توسعه نامیانگ کره جنوبی سرمنشا گرفته و از یک شاسی مونوکوک که با استفاده از ترکیب فناوری پیشرفته پرس فلز و روش جوشکاری اتوماتیک رباتیک تولید شده‌اند، سود می‌برد. فناوری جدید پرس فلز کیا یک روش تولید است که مخصوصا در مرکز تحقیق و توسعه نامیانگ برای ساخت بدنه دوچرخه‌های الکتریکی کیا طراحی شده و نشان می‌دهد تولید این محصول در مقیاس جهانی مقرون به صرفه و قطعی است.

تنه دوچرخه از دو نیمه تشکیل شده که پس از پرس ورقه‌های فلزی مخصوص و شکل گرفتن آنها، این دو بخش توسط یک فرآیند اتوماتیک جوشکاری رباتیک به هم متصل می‌شوند. شرکت کیا ادعا می‌کند این فرآیند تولید رباتیک دارای مزایای متعددی از قبیل امکان انتخاب فلزات بیشتر (پرسکاری به این روش اجازه می‌دهد که تنه دوچرخه از آلومینیوم، فولاد پرکشش یا فولاد ضدزنگ ساخته شود)، کنترل کیفیت استاندارد اتوماتیک، فرآیند تولید ارزان‌تر و ساده‌تر، درجه بیشتری از آزادی در طراحی و مجموعه‌ای از جزئیات سطحی که می‌تواند در طول فرآیند پرسکاری فلزات جهت ساخت تنه به این فرآیند اضافه شود، است.

هر دو مدل از یک پیشرانه و بسته تامین نیرو استفاده می‌کنند.این پیشرانه شامل یک هاب موتور 250 واتی و یک باتری پلیمری یون-لیتیوم 36 ولتی 10 آمپری است که قابل جابه‌جایی جهت شارژ مجدد است.

این باتری توسط برق مصرفی خانگی و طی چهار ساعت کاملا شارژ می‌شود. وزن هر دو مدل 20 کیلوگرم و حداکثر سرعت آنها 25 کیلومتر بر ساعت است. ترمزها و زنبورک‌ها (چرخ‌دنده‌ها) هم محصول شرکت ژاپنی و چند ملیتی شیمانوست./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها