هتل ها در نوروز گران نمی شوند

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هتل ها در ایام نوروز افزایش قیمتی نخواهد داشت و بر قیمت ها نظارت می کنیم.
کد خبر: ۶۵۶۳۳۹
هتل ها در نوروز گران نمی شوند

مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر کشور در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از هتل ها، اتحادیه ها و مجامعی که به صورت تشکل های صنف هتلداری فعالیت دارند به ما اعلام کرده اند که در برخی از شهرها 15درصد و در برخی از مکان ها تا40درصد تخفیف قائل می شوند.

وی گفت: با وجود همه مشکلاتی که هتلداران دارند از آنان خواسته ایم که برای رفاه حال مردم افزایش قیمت نداشته باشند و آنها هم تمکین کردند و در بسیاری از موارد وعده داده اند که تخفیف های لازم را بدهند.

سلطانی فر با بیان این که در بازرسی ها بسیار جدی هستیم، افزود: همکاران تعزیرات گزارش داده اند در پنج روز گذشته بر قیمت ها نظارت داشته اند و مواردی را که دچار مشکل بوده است نزدیک به دو میلیارد تومان جریمه کرده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره شکل گیری ستاد هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: این ستاد بر اساس مصوبه دولت با بسیج همه امکانات و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف کشور و کسانی که متولی خدمات رسانی به مردم در ایام سفر هستند، تشکیل شد.

سلطانی فر افزود: امیدواریم با هماهنگی خوب میان دستگاه های مختلف بتوانیم با پرهیز از موازی کاری و همکاری و همگرایی، سال خوب و کم حادثه ای داشته باشیم و رضایتمندی مردم را در ابعاد مختلف در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که هرچه امکانات مناسب و تسهیلات بیشتری فراهم کنیم انگیزه مردم برای سفر بیشتر می شود، اظهار کرد: داشتن جاده های امن و همکاری مردم، داشتن هتل ها و اماکن اقامتی خوب و ارائه خدمات خوب بین راهی و خدمات بیشتر در اماکن سیاحتی، زیارتی، تاریخی و باستانی؛ انگیزه مردم را بریا سفر بیشتر خواهد کرد اگرچه انگیزه مردم برای سفر در این ایام بسیار زیاد است.

سلطانی فر درباره توزیع سفر در کشور نیز گفت: توزیع سفر را نمی توان تکلیف کرد و شخصی است.

وی افزود:خواهش ما از مردم این است که در روزهای اول تعطیلات نوروزی تامل کنند تا بخشی از بار ترافیک سبک شود و سفرهای خود را از روز سوم یا چهارم آغاز کنند و در پایان تعطیلات نیز بازگشت را به روزهای آخر موکول نکنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد:خوشبختانه فضای خوبی به وجود آمده است و شاهد گرایش و رغبت زیاد مردم دنیا برای سفر به ایران هستیم.این طلیعه خوبی است و ما هم باید تسهیلات و امکانات مورد نیاز برای سفرهای آنها را فراهم کنیم.

آغاز فعالیت رسمی ستاد خدمات سفر

ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور فعالیت های نوروزی خود را در مراسمی به طور رسمی آغاز کرد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر در این مراسم گفت: همه سازمان ها و دستگاه های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی آماده اند.

مرتضی رحمانی موحد با اشاره به این که ستاد تازه مولود هماهنگی خدمات سفر بر اساس مصوبه هیئت دولت شکل گرفته است، افزود: تشکیل این ستاد یکی از سیاست ها و تکالیف اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی اضافه کرد: در این ستاد دستگاه ها و سازمان های مرتبط با سفر با رویکردی که تجمیع امکانات را به همراه دارد، برای ارائه بیشترین خدمات به مردم فعالیت می کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از زمان آغاز فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر تا امروز؛ چهار جلسه با حضور اعضای اصلی برگزار و بیش از104مورد اقدام و پی گیری مرتبط با مصوبات انجام شده است.

رحمانی موحد افزود: این ستاد در مدت کوتاه فعالیت خود با رویکردی که اعضا و دستگاه های مرتبط با ستاد داشته اند، توانسته است به خوبی نقش اثرگذاری در ساماندهی امور سفر ایفا کند.

وی اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان ها با عنوان ستاد‌های اجرایی خدمات سفر استان زیر نظر استاندار فعالیت می کند و دبیرخانه ستاد در ادارات کل میراث فرهنگی مستقر است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر اماکن و رسیدگی به شکایات31 استان، افزود: با اعزام گروه های بازرسی، گزارش های کاملی از وضع واحدهای اقامتی، پذیرایی و بازدیدی تهیه شده و مشکلات در حال برطرف شدن است.

همچنین در این مراسم اعلام شد: شماره تلفن 09669 به صورت 24 ساعته آماده دریافت انتقادات و پیشنهادهای گردشگران و مسافران نوروزی است.

علاوه بر این شماره تلفن؛ مسافران و گردشگران نوروزی می توانند برای درج انتقادات و پیشنهادهای خود به پایگاه اینترنتیwww.09669.ir مراجعه کنند.

تراز گردشگری کشور منفی است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در پی ایجاد تراز مثبت در گردشگری خارجی هستیم.

مسعود سلطانی فر در مراسم آغاز فعالیت های نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر،افزود: تراز گردشگری کشور منفی است به گونه ای که آمار خروج گردشگران بیشتر از ورود آنان است.

وی اظهار کرد: هم اکنون سالانه نزدیک به هفت ‌میلیون و800 هزار گـردشگر از کشور خارج می شوند که بخش عمده ای از آن زائران عتبات و مکه و مدینه اند در حالی که در مقابل، حدود چهار میلیون و300هزار نفر به کشور وارد شدند که از این تعداد، حدود یک میلیون نفر «گردشگر» هستند که داخل کشور هزینه می کنند.

سلطانی فر افزود: ما باید با بسیج امکانات و فراهم کردن زیرساخت‌ها و استفاده از توان بخش خصوصی، تراز ورود گردشگر خارجی به کشور را مثبت کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، گفت: این ستاد با مصوبه دولت تشکیل شد که در کمتر از دو ماه تلاش های زیادی برای سفرهای نوروزی93 انجام داده است تا امکانات را برای سفرهای مطلوب نوروزی فراهم کند.

وی افزود: امیدواریم با تجربیات خوبی که از ستاد هماهنگی خدمات سفر و بسیج امکانات دستگاه ها به دست آورده ایم در مناسبت های دیگر ملی استفاده کنیم.

سلطانی فر گفت: به همه کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکید شده است که جنبه های نظارتی کار را به شدت گسترش دهند و امکانات ارتباطی لازم با ستادهای اجرایی را فراهم کنند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها