با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم

سهم پرداختی مردم در خدمات بستری به 8 درصد رسید

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه های خدمات درمانی سال آینده اصلاح می شود.
کد خبر: ۶۵۶۰۱۴
تعرفه های خدمات درمانی اصلاح می شود

محمد حاجی آقاجانی امروز شنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: بر این اساس، سازمان بیمه گر برای اصلاح تعرفه های درمان منابع بیشتری از سهم خود را در این بخش پرداخت می کند.

وی گفت: اصلاح تعرفه های خدمات درمانی موجب ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در بیمارستانها و خدمات رسانی به بیمار بستری می شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در برخی از استانها بسیار پایین می باشد و این درحالی است حدود یک سوم هزینه های خدمات رسانی به بیمار بستری توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی افزود: کیفیت خدمات رسانی به بیمار بستری در بیمارستانهای کشور بیش از گذشته ارتقاء خواهد یافت.

آقاجانی همچنین به برنامه استقرار پزشکان متخصص معین در بیمارستانها از سال آینده اشاره کرد و افزود: بر این اساس، پزشکان متخصص در تمامی ساعات شبانه روز حتی در ایام تعطیل به جامعه هدف و بیماران خدمات ارائه می کنند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت حقوق ثابت و مکفی به پزشکان در مناطق محروم گفت: این اقدام با هدف ماندگاری بیشتر متخصصان و پزشکان در این مناطق و ارائه خدمات مطلوب انجام می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از بازسازی ناوگان اورژانسهای پیش بیمارستانی از سال آتی خبر داد و افزود: بسیاری از آمبولانس های بیمارستان ها فرسوده هستند لذا در قالب ردیف بودجه ای منابع لازم به این امر تخصیص یافته است.

وی گفت: 20 پایگاه امداد هوایی نیز سال 93 در سطح کشور دایر می شود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اعتباربخشی به بیمارستانهای دولتی و خصوصی با هدف اصلاح کیفیت خدمات از دیگر برنامه های مهم این وزارتخانه است که سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
مطمئنید سال آینده زنده هستیم

نیازمندی ها