ظریف در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا:

آمریکا خیالپردازی را کنار بگذارد

وزیر امور خارجه آمریکا:

ایران با تصمیمات سختی روبروست

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد برای دستیابی به توافق هسته ای نهایی با ایران ، ایران باید تصمیمات سختی بگیرد.
کد خبر: ۶۵۵۴۲۲
ایران با تصمیمات سختی روبروست

پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و غرب در هفته آینده، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت برای رسیدن به توافق هسته ای دائم ایران با تصمیمات سختی روبرو است.

وی که در کمیته اعتبارات سنای آمریکا سخن می گفت، تصریح کرد که آمریکا در حال راست آزمایی برنامه های دولت حسن روحانی در زمینه برنامه هسته ای ایران است.

کری گفت: من فکر می کنم ما در مسیر درستی حرکت می کنیم، اما نمی دانم در نهایت به کجا خواهیم رسید.

وی افزود: ایرانی ها برای به دست آوردن استاندارهای جامعه جهانی مجبور هستند تصمیمات بسیار سختی بگیرند تا درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود به جامعه جهانی اطمینان دهند.

کری در واکنش به این انتقادها که توافق هسته ای این اجازه را داده تا پول نقد راهی ایران شود و ایران به حمایتهای مالی خود از حزب الله ادامه دهد، گفت: ما به صراحت اعلام کرده ایم که ایران برای تجارت باز نیست.

وی افزود: معاملات متوقف نشده است ولی معاملات جدیدی هم انجام نشده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: در ساختار تحریمهای ایران تغییری به وجود نیامده است سال گذشته اقتصاد ایران با انقباض شش درصدی روبرو بود و امسال هم این انقباض ادامه خواهد داشت و میانگین تورم حدود 40 درصد خواهد بود.

کری ادعا کرد: ایران دارای مشکلات عظیم اقتصادی است و بین 15 تا 30 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران در خارج از ایران بلوکه شده است، بنابراین ایرانی ها در حال ضرر هستند و بیش از صد میلیارد دلار آنها در حسابهای خارجی بلوکه شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها