مشاور عالی سازمان سینمایی کشور:

سرانه صندلی سینما در کشور مطلوب نیست

استقبال شهرستان ها از فیلم های نوروزی

200 سالن سینما به سیستم دیجیتال تجهیز می شود

مدیرعامل موسسه «سینما شهر» از تجهیز 200 سالن سینما به سیستم دیجیتال تا یک ماه دیگر خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۲۸۳
200 سالن سینما به سیستم دیجیتال تجهیز می شود

مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر، با بی نظیر توصیف کردن استقبال مردم از سانس های نمایش فیلم های اکران نوروز در سراسر کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، فروش سینماهای شهرستان در اکران اسفند ماه بیشتر از فروش تهران شده است؛ این در حالی است که از گذشته تا کنون فروش سینماهای شهر تهران همیشه افزون بر فروش سالن‌های سینما در شهرهای غیر از پایتخت بوده است.

به گفته مسچی، اتفاق مهم در این دوره اکران که از اوایل اسفند و با نمایش فیلم «معراجی ها» آغاز شده است، تبدیل سیستم نمایش فیلم ها از آنالوگ به دیجیتال است، که باعث شده با از بین رفتن محدودیت ها در چاپ کپی نسخه فیلم های 35 میلی متری به دلیل گرانی، مشکل ارسال کپی فیلم به شهرستانها وجود نداشته باشد.

وی افزود: آنچه در گذشته و به شکل سنتی در فرایند اکران اعمال می شد به دلیل هزینه های زیاد در تهیه کپی فیلم ها برای پخش کننده، توزیع ابتدا در سطح شهرهای بزرگ صورت می گرفت و سپس کپی فیلم ها به شهر های کوچکتر انتقال داده می شد که با دیجیتال شدن سیستم پخش این محدودیت ها رفع و پخش کنندگان امکان توزیع فیلم با سرعت زیاد و هزینه کم در همه شهرهای کشور را دارا شده اند.

مدیرعامل «سینما شهر» اظهار کرد: در سیستم دیجیتال هزینه کپی فیلم به صفر رسیده است و این باعث شده تا شهرستان ها فروش های متفاوتی را نسبت به گذشته تجربه کنند. به عنوان مثال فروش سینما «ونوس» در شهر قم در جمعه گذشته نزدیک به سه میلیون تومان بود که از بسیاری از سالن های تهران هم بیشتر بوده است؛ همین طور در جمعه گذشته سینمای شهر ملایر یک و نیم میلیون تومان، سینمای ارومیه یک و نیم میلیون تومان، سینمای بیرجند یک میلیون و سیصد هزار تومان و سینمای شهر آمل یک میلیون و دویست هزار تومان فروش داشته اند.

مسچی گفت: نکته جالب دیگر این است که دو سینمای اول در فروش جمعه گذشته برای فیلم «معراجی ها» سینماهای هویزه و آفریقا در شهر مشهد بودند و سینما آزادی تهران رتبه سوم فروش کشور را در این روز به خود اختصاص داد که این اتفاق فرخنده علاوه بر رونق سالنهای سینما نشان از ایجاد شور و نشاط بین مردم در استفاده از سینما به عنوان یک تفریح خانوادگی سالم دارد.

وی توضیح داد: 180 سالن سینما در کشور تاکنون دیجیتال شده اند و تا یک ماه آینده این عدد به 200 سالن خواهد رسید و در نهایت با ارداده مصمم سازمان سینمایی تا پایان سه ماهه اول سال 93 تمامی سالنهای سینمای کشور مجهز به سیستم پخش دیجیتال خواهند شد.

مدیرعامل موسسه سینما شهر افزود: با تجهیز همه سینماهای کشور به سیستم پخش دیجیتال و تسهیل در ارسال کپی فیلم به تعداد زیاد در سالن ها به نوعی عدالت اجتماعی می رسیم که هم برای پخش کننده مقرون به صرفه است و هم برای مردم رضایتبخش است و البته با افزایش عرضه و افزایش تعداد سالن های نمایش ،طول زمان اکران کمتر خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها