دادستان سازمان امور مالیاتی خبر داد

فرار مالیاتی ۹۰۰ میلیارد تومانی با صدور فاکتور صوری

فرار از شفاف‌سازی مالیاتی

رییس سازمان امور مالیاتی دیروز در حالی از ضرورت پرداخت مالیات از سوی ورزشکاران و بویژه فوتبالیست‌ها سخن به میان آورد که وقتی بحث شفاف‌سازی مالیاتی به میان می‌آید، مسئولان این سازمان از پاسخگویی فرار کرده و برای شفاف‌سازی در این زمینه با رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند.
کد خبر: ۶۵۴۸۸۳
فرار از شفاف‌سازی مالیاتی

علی عسکری که دیروز با فارس گفت‌و‌گو می‌کرد، از ممنوع‌ الخروج کردن ورزشکاران به عنوان یکی از ابزارهای دریافت مالیات نام برد و این‌که به تیم‌ها و ورزشکاران اعلام کرده‌اند که تا پایان سال 92 وضع خویش را در این زمینه روشن کنند.

به طور طبیعی نیز هر ورزشکار حرفه‌ای باید مالیات پول‌هایی را که به صورت حرفه‌ای دریافت می‌کند پرداخت کند، همان‌گونه که کارگران و کارمندان نیز مالیات حقوق خویش را سر ماه بی‌کم و کاست پرداخت می‌کنند.

اما این‌که چرا عده‌ای از ورزشکاران تلاش دارند به انواع مختلف از زیر بار پرداخت مالیات فرار کنند، موضوعی است که از دید مسئولان سازمان مالیاتی نیاز به پیگیری از سوی رسانه‌ها دارد، اما وقتی همین رسانه‌ها می‌خواهند در این زمینه ورود کرده و با شفاف‌سازی قراردادها، گامی در جهت حل مشکل و فرهنگ‌سازی مالیاتی بردارند، مسئولان سازمان از خویش سلب مسئولیت کرده و حاضر به پاسخگویی نیستند!

روزنامه جام‌جم به عنوان رسانه‌ای ملی و سراسری، در این موضع خاص بارها ورود کرده است تا با تهیه گزارش‌های لازم، ذهنیت ورزشکاران را به این سمت بکشاند که پرداخت مالیات وظیفه‌ای ملی است و نباید در این مورد کوچک‌ترین قصوری داشته باشند.

آخرین نمونه‌اش قراری بود که با برخی مسئولان سازمان امور مالیاتی گذاشتیم؛ اما به هر دلیلی جلسه برگزار نشد.

شاید آقایان معتقدند پرونده مالیاتی ورزشکاران محرمانه است و نباید یا نمی‌توان اطلاعاتی به بیرون داد.

در هر حال سازمان امور مالیاتی باید بداند رسانه‌ها و ما نه دنبال افشاگری هستیم نه چیز دیگر. هدف ما کمک به فرهنگ‌سازی برای رعایت قانون و پرداخت مالیات‌های قانونی است و این کار خود را کمک به دستگاه مالیاتی کشور می‌دانیم و حداقل انتظار من همکاری در چارچوب قانون است.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها