عراقچی:

محدود به واردات از کشورهای خاصی نیستیم

عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکت ها در کشورهای خاصی نیست و طرف های مقابل تجاری را خود انتخاب می کند.
کد خبر: ۶۵۴۲۱۴
محدود به واردات از کشورهای خاصی نیستیم

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) درباره برخی اخبار مربوط به جزئیات روند اجرای طرح اقدام مشترک ژنو از جمله اجبار ایران به خرید و واردات از کشورهای خاص گفت: محدودیت هایی بر اساس تحریم های غیر عادلانه در سال های گذشته بر تجارت کشورمان تحمیل شده است که درچارچوب توافق ژنو بخش قابل توجهی از این تحریم ها در حال رفع است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکتها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرف های مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می کند.

عباس عراقچی خاطر نشان کرد: حفظ استقلال و عزت ملی همواره مهم ترین هدف وزارت امور خارجه، بخصوص در مذاکرات 1+5 بوده است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پیشنهادهایی را که کوچکترین خدشه ای به استقلال و عزت کشور وارد نماید، را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها