نماینده مردم ارومیه گفت: هیات رئیسه اجازه ندهد سوالات نمایندگان از وزرا مورد معامله قرار گیرد و پس از ارجاع از کمیسیون آن را در صحن علنی قرائت کند.
کد خبر: ۶۵۳۷۷۹
هیات رئیسه اجازه نمی‌دهد سوال از وزرا مطرح شود

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در تذکر آئین نامه ای گفت: تعدادی سوال از وزرا در کمیسیون ها است ولی متاسفانه هیات رئیس مجلس بجای اینکه مدافع نمایندگان باشد، نماینده دولت در مجلس شده است.

وی افزود: تعدادی از اعضای هیات رئیسه مجلس اجازه نمی دهند که سوالات به کمیسیون برود و اگر سوالی از کمیسیون به صحن علنی برمی گردد دو نفر از هیات رئیسه از آن ایرادات بنی اسرائیلی می گیرند تا سوال در صحن علنی قرائت نشود.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: ما از شما اعضای هیات رئیسه که نمایندگان به شما رای داده و شما را انتخاب کرده اند، می خواهیم اجازه ندهید سوالات نمایندگان از وزرا توسط دو عضو هیات رئیسه مورد معامله قرار گیرد، دستور دهید سوالات ما که از کمیسیون آمد، در صحن علنی قرائت شود.

قاضی پور در ادامه گفت: از ابتدای سال 93 هفته ای دو روز سوالات نمایندگان از وزرا در بعد نظارتی در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد، برخی سوالات ما باعث می شود از هدر رفتن میلیاردها تومان پول جلوگیری شود.

وی افزود: وقتی پیرامون سوالات در صحن علنی بحث می شود، مشخص خواهد شد که آقای (ع- ک) در خودروسازی چند میلیارد به ایران خودرو و سایپا بدهکار است.

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای روحانی شما خودتان این اسامی را می دانید آنها را قرائت کنید اگر اسامی را قرائت نکنید ما در صحن علنی از آنها اسم می بریم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها