زن و مرد کلاهبردار دستگیر شدند

کلاهبرداری با فروش سیم کارت جعلی

پنج عضو یک باند قاچاق سلاح که جعل و کلاهبرداری نیز می‌کردند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۳۶۵۹
قاچاقچیان سلاح، کلاهبردار از آب درآمدند

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی استان البرز با گزارش مردمی اطلاع یافتند افرادی در زمینه خرید و فروش سلاح فعالیت می‌کنند و برای فروش تعدادی سلاح قصد عزیمت به یکی از محله‌های شهرستان کرج را دارند.

در پی این گزارش، ماموران تحقیق در این زمینه را آغاز کردند و ردپای قاچاقچیان سلاح را در یکی از محله‌های جنوبی شهر به دست آوردند.

با تحت‌نظر گرفتن محل و هماهنگی قضایی، ماموران وارد دو مخفیگاه متهمان شده و پنج نفر را دستگیر و تعدادی سلاح همراه اسناد و مدارک جعلی چند ملک کشف کردند.

متهمان در پلیس آگاهی ادعا کردند در زمینه خرید و فروش سلاح فعالیت دارند و اسنادو مدارک جعلی کشف شده، متعلق به آنها نیست.

در پی اظهارات متناقض متهمان، تحقیقات از آنها ادامه داشت تا این که مردی با حضور در پلیس آگاهی از سه مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او قصد خرید ملکی را داشته که با سه مرد آشنا شده که ادعا می‌کردند با هم شریک بوده و به دلیل مشکلات مالی قصد دارند ملکشان را بفروشند و با این ترفند شاکی را فریب داده و ملکی را به ارزش یک میلیارد و 500 هزار تومان به او فروخته و سند را نیز در دفترخانه‌ای به نام وی انتقال داده‌اند.

با گذشت چند ماه وقتی خریدار قصد فروش همان ملک را داشته، متوجه شده سه مرد فروشنده صاحب ملک نبوده و با فریب وی و سند جعلی، از او کلاهبرداری کرده‌اند.

با اعلام این شکایت، ماموران متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری با سه نفر از اعضای باندی که به اتهام خرید و فروش سلاح بازداشت شده‌اند، مطابقت دارد.

بنا بر این به تحقیق دوباره از اعضای باند پرداختند که متهمان به جرمشان اعتراف و عنوان کردند، با شناسایی ملک و زمین‌هایی که صاحبان آن در خارج از کشور بودند یا صاحب اصلی آن مشخص نبود، با تهیه سند‌های جعلی به نام اعضای باند، این زمین‌ها را می‌فروخته‌اند. با صدور قرار قانونی برای اعضای این باند، متهمان روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها