قیمت ها بالا و کیفیت پایین است

کاهش رضایتمندی از کیفیت خودروهای داخلی

مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از افت میزان رضایتمندی مشتری از کیفیت خودروهای ساخت داخل خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۵۱۶
کاهش رضایتمندی از کیفیت خودروهای داخلی

بابک اسماعیلیان روز شنبه در نشستی خبری گفت: میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل از سال 87 تا شش ماهه نخست سال 91 روند صعودی داشت، اما از آن به بعد شاهد روند کاهشی هستیم.

وی افزود: شاخص میزان رضایتمندی مشتریان از تولیدات داخلی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 6 درصد کاهش به عدد 651 به نسبت یک هزار رسیده است.

به گفته وی، عدم سهولت در باز و بسته شدن دربها (رگلاژ نبودن دربها) و مصرف بالای سوخت به ترتیب با 24.7 و 23.8 درصد از عمده دلایل نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها بوده است.

اسماعیلیان همچنین به روند رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای ساخت داخل اشاره کرد و گفت: از سال 87 تا 90 موضوع رضایتمندی مشتریان از فروش خودروهای داخلی دارای روند بهتری بود، اما با تغییرات قیمتی که در سال 91 رخ داد وضعیت روند میزان رضایتمندی مشتریان کاهش داشت و در سال 92 شاهد 5 درصدی افت رضایتمندی مشتریان بودیم.

وی افزود: در حال حاضر بالا بودن قیمت خودرو از نظر مشتری و عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو و همچنین بی توجهی به خواسته های مشتری از جمله دلایل عمده نارضایتی مردم از خودروهای ساخت داخل بوده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
...
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
تو ایران هرچی كیفیت بیاد پایین قیمت میره بالا جالب بود نه
د-ن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۰
۰
با سلام. لطفا از شركت ایران خودرو بخواهید در خصوص جعبه فرمان خودروهای سمند ایی اف سون توضیح دهند چرا توجهی به شكایت خریداران نمی كنند بنده سال 91 خودروی سمند خریدم و تاكنون علیرغم مراجعات مكرر به نمایندگی جهت رفع این عیب رفع نگردید و دلیل آنر ا كران بودن قیمت قطعه و عدم رغبت شركت به ارسال قطعه می باشد. لطفا فقط به خاطر حفظ جان هموطنان عزیزم به این موضوع به صورت جدی توجه نمایند اگر نظرات خریداران برایشان مهم است. با تشكر
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
اگر صداقت را چاشنی كار كنیم در تمامی عرصه ها سربلند خواهیم شد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها