بابک اسماعیلیان روز شنبه در نشستی خبری گفت: میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل از سال 87 تا شش ماهه نخست سال 91 روند صعودی داشت، اما از آن به بعد شاهد روند کاهشی هستیم.
وی افزود: شاخص میزان رضایتمندی مشتریان از تولیدات داخلی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 6 درصد کاهش به عدد 651 به نسبت یک هزار رسیده است.
به گفته وی، عدم سهولت در باز و بسته شدن دربها (رگلاژ نبودن دربها) و مصرف بالای سوخت به ترتیب با 24.7 و 23.8 درصد از عمده دلایل نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها بوده است.
اسماعیلیان همچنین به روند رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای ساخت داخل اشاره کرد و گفت: از سال 87 تا 90 موضوع رضایتمندی مشتریان از فروش خودروهای داخلی دارای روند بهتری بود، اما با تغییرات قیمتی که در سال 91 رخ داد وضعیت روند میزان رضایتمندی مشتریان کاهش داشت و در سال 92 شاهد 5 درصدی افت رضایتمندی مشتریان بودیم.
وی افزود: در حال حاضر بالا بودن قیمت خودرو از نظر مشتری و عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو و همچنین بی توجهی به خواسته های مشتری از جمله دلایل عمده نارضایتی مردم از خودروهای ساخت داخل بوده است.(ایرنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد