عباس کیارستمی به عنوان رییس هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن 2014 انتخاب شد.
کد خبر: ۶۵۳۰۴۸
کیارستمی رییس هیات داوران فیلم کوتاه جشنواره کن شد

مسئولان برگزاری شصت و هفتمین جشنواره معتبر فیلم کن در حالی کیارستمی را رییس هیات داروان این رویداد سینمایی معرفی کردند که این کارگردان ایرانی یک بار در سال 1997 با فیلم طعم گیلاس جایزه نخل طلای این فستیوال را از آن خود کرد.

در ادامه این خبر که در روزنامه گاردین بازتاب داشته است دیگر اعضای هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون شامل نائومی لووسکی کارگردان فرانسوی، دنیل توماس از برزیل، ماهمات صالح هارون از کشور چاد و ژاکلین تریر از نروژ می شود.

برگزیدگان بخش سینه فونداسیون روز 22 مه (اول خرداد 1393) و برندگان بخش فیلم کوتاه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن روز 24 مه (سوم خرداد ماه) توسط هیات داوران به ریاست کیارستمی معرفی می شوند.

عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران که متولد 1319 تهران است، با ساخت فیلم های کوتاه و بلند به عنوان شاخص ترین فیلم ساز ایرانی در عرصه بین المللی مطرح شده است.

وی در کارنامه فیلمسازی خود ساخت فیلم های کوتاه نان و کوچه، زنگ تفریح، تجربه، دو راه حل برای یک مساله و فیلم های بلند گزارش، اولی ها، خانه دوست کجاست؟، مشق شب، کلوز آپ، نمای نزدیک، زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون، طعم گیلاس 1376، باد ما را خواهد برد و ABC آفریقا را دارد.

«مثل یک عاشق» نام جدیدترین ساخته کیارستمی است که وی این فیلم را در ژاپن ساخت و در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

نشریه نیویورکر فیلم «مثل یک عاشق» را پس از ساخته های اسکورسیزی و ترنس مالیک به عنوان بهترین فیلم سال 2013 سینمای جهان معرفی کرد.

شصت وهفتمین جشنواره فیلم کن طی روزهای 14 تا 25 مه (25 اردیبهشت تا چهارم خرداد ماه 1393) برگزار خواهد شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها