رسانه های خارجی از تشدید اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وفراخواندن سفرای عربستان، امارات متحده عربی و بحرین از قطر خبر دادند.
کد خبر: ۶۵۲۵۵۵
عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از دوحه فراخواندند

به گزارش مهر به نقل از العربیه، کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و بحرین سفرای خود را از دوحه فرا خواندند.

این اقدام به دلیل اعتراض به سیاست های قطر در همسویی با اخوان المسلمین مصر صورت گرفت.

شایان ذکر است که عربستان، امارات و بحرین از دولت موقت و نظامیان مصر حمایت می کنند درحالی که قطر همواره از جریان اخوان المسلمین که ازسوی مقامات نظامی مصر به عنوان یک جنبش غیر قانونی شناخته شده حمایت می کند.

همچنین خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این سه کشور در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ناچار شده اند برای حفاظت از امنیت و ثبات خود ، دست به اقدام مناسبی ضد قطر بزنند و اینگونه سفرایشان را امروز از دوحه فراخواندند .

در ادامه این بیانیه آمده است: سه کشور تلاش زیادی کردند تا با قطر به توافق برسند که این کشور در امور داخلی آنها دخالت نکند و همچنین از اشخاص یا طرف ها و سازمان هایی که امنیت عربستان، امارات و بحرین و ثبات آنها را از طریق فعالیت های امنیتی مستقیم یا از طریق رسانه ها تهدید می کنند ، حمایت نکند، اما این تلاش ها بی نتیجه بوده است .

این بیانیه تاکید کرد که این کشورها طی نشست سران کشورهای خلیج فارس در ماه نوامبر گذشته نیز در این خصوص به توافق هایی رسیده بودند، اما قطر اقدامات لازم را انجام نداد و به همین دلیل این مساله اکنون اجرایی می شود .

به گزارش فرانس24؛ دولت قطر با انتشار بیانیه‌ای از اینکه دولت‌های عربستان، بحرین و امارات سفرای خود را از دوحه فراخواندند ابراز تعجب و تأسف کرد.

دولت قطر در این بیانیه اعلام کرده است که به دنبال انجام اقدام متقابل نیست.

دوحه اظهار داشته است که اتخاذ این تصمیم از سوی این سه دولت به هیچ وجه در راستای منافع مردم این کشورها و حفظ امنیت و ثبات در منطقه نیست بلکه به خاطر اختلافات موجود بر سر مسائل و موارد خارج از محدوده شواری همکاری خلیج فارس است.

قطر در مقابل این اقدام، بر پایبندی خود به تمامی توافقنامه‌های صورت گرفته در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
United States
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
خدا كنه بیفتند به جون همدیگه

نیازمندی ها