مدیرعامل شرکت آبفای زنجان تاکید کرد:

استقلال شرکت‌های خدمات‌رسان از دولت

اصفهانی‌ها تابستان سختی خواهند داشت

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب(آبفا) استان اصفهان گفت: برای تامین و توزیع عادلانه آب استان، 76 حلقه چاه حفر خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۱۹۴۰
اصفهانی‌ها تابستان سختی خواهند داشت

«مجتبی قبادیان»، امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد مقابله با خشکسالی همیشه مباحث خشکسالی استان را رصد می‌کند، اظهار کرد: این ستاد برای رصد و توزیع عادلانه آب برنامه‌هایی را اجرا خواهد کرد. نصب 133 ایستگاه پایش فشار و افزایش کیفیت آبرسانی در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون 31 حلقه چاه، حفر و چهار حلقه از آن به شبکه آب استان متصل شده است، افزود: برای تامین و توزیع عادلانه آب 76 چاه حفر خواهیم کرد و در جلسات هفتگی مشکلات آن را نیز بررسی می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه این چاه‌ها در کنار چاه‌های قدیمی حفر شده است، ادامه داد: این چاه‌ها عمق زیادی دارند و آب مناسب تولید خواهند کرد و تلاش شده که در نقاطی که مشکل آب داشته‌اند این چاه‌ها حفر شوند.در مواقع اضطراری و بحران از این چاه‌ها استفاده خواهیم کرد. امیدواریم تا آخر فروردین‌ سال آینده عملیات، حفر و تجهیز این چاه‌ها در مناطقی هم‌چون مبارکه و برخوار به پایان برسد.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها برای مصارف کشاورزی، صنعت و شرب استفاده خواهند شد، ادامه داد: در مواقع ضروری، انتقال آب را نیز در برنامه خواهیم داشت و به مناطقی که فشار آب کمتری دارند، آب، انتقال خواهیم داد، هم‌چنین در بعضی مناطق انشعابات مسکونی را از غیرمسکونی جدا کرده تا نظارت بهتری بر مصرف آب داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان اصفهان درخصوص مناطق پرمصرف گفت: به مراکز پرمصرف تجاری، اداری و مسکونی هشدارهای لازم داده شده که در صورت نادیده گرفتن هشدارها، با آنها برخورد خواهیم کرد.

قبادیان در خصوص نظارت بر بهداشت آب شهری، تصریح کرد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب که یک مرجع برای تعیین و کنترل میزان بهداشت آب است، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر بهداشت آب اصفهان نظارت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت شکسته شدن لوله آب یا اتفاقات دیگری که باعث اشکال در آبرسانی می‌شود، شهروندان می‌توانند با اطلاع رسانی به شرکت آب و فاضلاب نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.

در ادامه مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدررفت شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از پمپ مشکلات زیادی را برای شرکت آب و فاضلاب ایجاد می‌کند، گفت: پمپ مستقیم بدون هیچ واسطه‌ای بعد از کنتور قرار می‌گیرد و باعث از بین رفتن تعادل فشار در منطقه می‌شود، اما اگر با یک مخزن یا تانکر این کار انجام شود، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

سید محسن صالح با بیان اینکه در عید نوروز بخشی از اصفهانی‌ها از شهر خارج می‌شوند، ادامه داد: خارج شدن همشهریان باعث می‌شود تا در ایام نوروز میزان آب به حد اعتدال برسد زیرا مسافران نوروزی حجم مصرفی آب زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر از 230 هزار نفری که مورد پیمایش قرار گرفته‌اند پمپ مستقیم داشتند، اظهار کرد: این تعداد به مدت دو هفته فرصت دارند تا یک تانکر بین پمپ و کنتور خود قرار دهند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدررفت شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به مضرات پمپ مستقیم گفت: پمپ مستقیم باعث خرابی کنتور، از بین رفتن تعادل فشار آب در شبکه و به داخل کشیده شدن رسوبات در مصرف خانگی آب می‌شود.

صالح اظهار کرد: در سال 1389 با معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برای نصب بیلبورد مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و هنوز هم امیدی به نتیجه رسیدن این مذاکرات نیست.

شناسایی 800 انشعاب غیرمجاز در استان اصفهان

هم‌چنین معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب حدود 800 انشعاب غیر مجاز را شناسایی کرده که از این میان 332 انشعاب آب غیرمجاز و 500 انشعاب فاضلاب غیرمجاز بودند.

رضا رضایی اظهار کرد: بر روی قبوض آب هشدارهای لازم به مشترکین برای مصرف و صرفه جویی آب داده می‌شود. هم‌چنین اطلاعات استخرها و کارواش‌های استان جمع آوری شده که مشخص شد این مراکز مدیریت مصرف انجام می‌دهند.

تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت

هم‌چنین مسئول خانه فرهنگ آب شرکت آبفای اصفهان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب به دنبال رابطه خوب و مداوم با خبرگزاری‌ها و مطبوعات است تا بتواند فرهنگ استفاده صحیح از آب را به مردم انتقال دهد.

بنی طبا با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آب سد خوب نیست، افزود: حجم ذخیره آب سد نزدیک به 10 درصد از واقعیت اسمی است، بنابراین تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت. تا به حال سابقه نداشته که در زمستان به مشترکین بگوییم که در مصرف آب صرفه جویی کنند ولی امسال این هشدار را دادیم.

وی با بیان اینکه با صرفه جویی 20 تا 30 درصدی می‌توان از کمبود و قطعی آب جلوگیری کرد، ادامه داد: نمی‌دانیم بر سر مردم چه خواهد آمد و اگر صرفه جویی نکنیم با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
اكثر استانها با این مشكل مواجه هستند ، دریاچه ها و تالابهای بین الملی در حال نابود شدن هستند . مطمئن باشید اصفهان با كمبود آب مواجه نمی شود . اینها یك جور تبلیغ است برای به یغما بردن آب استان همجوار این استان همانطور كه سالها است دارند این كار را می كنند . البته خدا هم جای حق نشسته وقتی اینقدر بی عدالتی به دیگران می كنند باید به این روزها هم دچار شوند
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
خواهش میكنیم از مسولین كه واقعیت را بگویند
واقعیت این است كه مدیریت اب به استان چهارمحال داده شده و انها با بی مدیریتی كه انجام داده اند مجوز پمپ برای بالا دست را صادر كرده اند و ابی كه برای شرب و كشاورزی و ابادانی شهر توریستی مثل اصفهان است صرف كاشت درختان گردو وبادام و ویلا سازی میشود و اقعا برای مسولی كه انقدر نسنجیده حرفی را زد كه از ان بدین گونه بهره برداری میكنند متاسف هستم

نیازمندی ها