مدیر امور بیابان‌زایی اداره‌ کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: منطقه سگزی از کانون‌های بحرانی بیابان‌زایی است که کلان‌شهر اصفهان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۴۹۹۳۸
8 شهر اصفهان در معرض بیابان‌زایی

غلام رضا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 30 درصد اراضی استان اصفهان به صورت اراضی بیابانی است، اظهار کرد: در استان اصفهان 16 کانون بحرانی بیابان‌زایی وجود دارد که بر اساس برآورده‌های محاسباتی، سالانه حدود 39 میلیارد تومان به تاسیسات، جاده‌ها و کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مساحت 16 کانون بحران به لحاظ فرسایش بادی یک میلیون و 92 هزار هکتار برآورد شده است، افزود: دشت منطقه سگزی در شرق و منطقه انارک مهم‌ترین کانون‌های بحرانی بیابان‌زایی در سطح استان است که در اولویت پروژه‌های بیابان زایی قرار دارد.

مدیر امور بیابان‌زایی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه هشت شهرستان استان در معرض بیابان زایی قرار دارند، اضافه کرد: براساس مطالعات، در حدود یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی شهرستان‌های اصفهان، نایین، خور و بیابانک، اردستان، برخوار، نطنز، آران و بیدگل و کاشان تحت تخریب فرسایش بادی قرار دارند.

ساعی ادامه داد: از یک میلیون و 92 هزار هکتار اراضی در معرض بیابان در جاده نایین - قم تاکنون در 49 هزار هکتار از اراضی، نوار سبز ایجاد شده است.همچنین در شهرستان اصفهان در هشت هزار هکتار از اراضی اطراف فرودگاه، پوشش سبز ایجاد شده است و برای کنترل بیابان‌زایی در این منطقه، کاشت گیاهان باید با تامین اعتبار ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها