تاکید حزب‌الله و نبیه ‌بری بر حراست از مقاومت

سخنان چند روز پیش میشل سلیمان علیه مقاومت همچنان بازتاب‌های خود را در لبنان به دنبال دارد. به گزارش ایسنا، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر این‌که اگر «مقاومت» نباشد کل لبنان باقی نخواهد ماند، گفت: حروف، معانی و اصول «مقاومت» گرانبهاتر از هر طلایی در جهان است.
کد خبر: ۶۵۱۹۰۶

وی بار دیگر تصریح کرد: هرگز نمی‌توان از وجود «مقاومت» چشم‌پوشی کرد و اگر این اتفاق بیفتد نه‌ فقط جنوب بلکه کل لبنان از بین می‌رود. روزنامه السفیر نیز گزارش داد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و نبیه بری به تمامی لبنانی‌ها گفته‌اند که اگر واژه مقاومت در بیانیه وزارتی لبنان (بیانیه بعبدا) نیاید هیچ‌گونه بیانیه وزارتی نیز وجود نخواهد داشت.

بیانیه بعبدا منشوری است که جهتگیری و سیاست‌های کلی دولت لبنان را در طول حکومتش مشخص می‌کند. برخی گروه‌های داخلی و طرف‌های خارجی سعی دارند واژه «مقاومت» را از بیانیه بعبدا پاک کنند تا به این وسیله مشروعیت ملی را از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بگیرند اما این اقدام با مخالفت شدید حزب‌الله مواجه شده است. چند روز پیش میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان گفته بود معادله ارتش مقاومت لبنان یک معادله پوشالی است. حزب‌الله به این سخنان واکنش تندی نشان داد و سلیمان را به بی‌اطلاعی از اوضاع کشور متهم کرد.

روز گذشته نیز نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: کسی که می‌خواهد حزب‌الله را هدف قرار دهد فقط ناامیدی و ناکامی نصیبش می‌شود. وی ادامه داد: ما آماده مقابله با هرگونه اهانت و تحریم و خشونت هستیم؛ زیرا مساله فقط به یک جنبش یا حزب یا منطقه خاصی مربوط نمی‌شود بلکه با کرامت و سرنوشت وطن در ارتباط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها