افزایش تنش در روابط مسکو با غرب

اتحادیه اروپا به روسیه ضرب الاجل داد

خط و نشان واشنگتن برای مسکو

در پی تشدید اختلافات غرب و مسکو بر سر بحران سیاسی اخیر در اوکراین؛ وزیر خارجه امریکا از احتمال کنار گذاشتن روسیه از گروه جی هشت خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۵۲۳
خط و نشان واشنگتن برای مسکو

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از جان کری، وزیر خارجه امریکا، اعلام کرد: ممکن است روسیه به علت بحران اوکراین، عضویت خود را در گروه جی هشت از دست بدهد.

کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، امریکا، روسیه و کانادا هشت کشور صنعتی عضو گروه 8 هستند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم در مکالمه نود دقیقه ای خود با پوتین خواستار توقف نقض قانون بین المللی و گفتگوی مسالمت آمیز با مقامات جدید کی یف شده است؛ اما پوتین به اوباما گفت" مسکو حق حمایت از منافع و پشتیبانی از ساکنان روس زبان شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه را در صورت بروز هرگونه اقدام خشونت باری برای خود جایز می داند" .

در حالیکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو قصد دارد، امروز درباره تحولات اوکراین نشستی برگزار کند، روسیه بار دیگر تاکید کرد حمایت از منافع روسیه در اوکراین، حق این کشور است.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، نشست ناتو در حالی قرار است برگزار شود که کامار گالایف معاون اول نخست وزیر شبه جزیره کریمه اعلام کرده است مقامات این منطقه موفق شده اند بر نیروهای حاضر در این اراضی کنترل پیدا و سلاح های آنان را مصادره کنند .

به گزارش آسوشیتدپرس از سیمفروپول، این در حالیست که نیروهای ارتش روسیه روز یکشنبه بدون آنکه گلوله ای شلیک کنند کنترل این شبه جزیره راهبردی دریای سیاه را به دست گرفتند.

12 کامیون نظامی حامل سربازان، یک خودرو زرهی با سلاح خودکار و دو آمبولانس صبح یکشنبه از راه جاده از بندر سواستوپول محل پایگاه دریایی روسیه به سمت سیمفروپول به راه افتادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست های غرب را برای عقب نشینی نیروهایش نادیده گرفته و گفته است روسیه حق دارد از منافع خود و جمعیت روسی زبان کریمه و سایر مناطق اوکراین دفاع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها