محقق اسپانیایی مکانیسمی که باعث می شود که سلول های سرطانی به دیگر اعضای بدن گسترش یابد و اصطلاحا متاستاز سرطان رخ دهد، کشف کرد.
کد خبر: ۶۵۱۳۱۳
ریشه متاستاز سرطان کشف شد

خوان ماساگه محقق اسپانیایی مدت 10 سال است که در حال تحقیق در مورد این است که متاستاز چگونه انجام می شود.

وی در مورد تولید آنتی بادی ها در بدن برای جلوگیری متاستاز تحقیقات زیادی کرده است.

به گفته این محقق اسپانیایی، نتایج تحقیقات امیدوار کننده است اما وی هشدار داد که آسان نخواهد بود و موفقیت کامل در این راه هنوز تضمین نشده است زیرا باید آن را بر روی حیوانات انجام داد و نتایج را دید، باید دید حیواناتی که تحت این درمان قرار می گیرند چه واکنش هایی دارند.

این محقق قرار است در ماه های آینده تحقیقات بیشتری انجام دهد و صورتی که موفق شود، راهی برای توسعه داروهای خاص علیه متاستاز باز خواهد شد.

ماساگه اظهار کرد: کلید این مکانیسم در «پلاسمین» است، آنزیمی که به دلیل اثر ضد انعقاد خون شناخته شده است و یک عملکرد دوگانه حفاظتی در مقابل سلول های سرطانی دارد. این مکانیسم مانع می شود که سلول ها به دیواره بیرونی عروقی خونی بچسبند و باعث خود نابودی سلول های سرطانی می شود.

وی افزود: اقلیت کوچکی از سلول های سرطانی در نهایت یک سپر برای محافظت خود از جمله پلاسمین را ایجاد و برای این کار از یک مولکول به نام «L1CAM» استفاده می کنند.

متاستاز یکی از دلایل بیشترین مرگ و میر در اثر سرطان است زیرا به اعضای مهم بدن لطمه می زند و به این دلیل اگر این مکانیسم خنثی شود، می توان به طور چشمگیری مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها