هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 با انتقاد شدید از خسارات وارده بر کشور درهشت سال گذشته و سقوط شاخص رشد اقتصادی به منفی 5 درصد، تاکید کرد: مردم از این خسارت ها چیزی نمی دانند، ما همه امکانات را در طول این چند سال گذشته بخاطر سیاست های نادرست برخی از دست دادیم که برگرداندن آن سخت است.
کد خبر: ۶۵۰۶۷۰
انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی از دولت احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در این کنفرانس که در سالن همایش های های صداوسیما برگزار شد، خاطر نشان کرد: با رشد منفی اقتصاد کشور در دولت گذشته ، اقتصاد کوچک و مردم ما فقیر شدند البته شاید برخی این فقر را احساس نکنند،اما وقتی اقتصاد کوچک می شود، مردم هم فقیر می شوند؛ چراکه آنطور که باید از منابع انرژی استفاده نشده است.

ایشان در همین ارتباط افزود: بسیاری از منابع خود را بخاطر سیاست خارجی نادرست در این مدت از دست دادیم. ایران جایی است که می تواند آسان‌ترین و امن ترین مسیر لوله های نفت و گاز برای صادرات را در خود داشته باشد. اگر سیاست درست داشته باشیم می توانیم همه محصول پارس جنوبی را به خارج برای مصارف جهانی از ایران عبور دهیم.

وی افزود: امروز عراقی ها تا مرزهای ما آمده اند چاه زدند و از منابع انرژی استفاده می کنند، آب های مرزی ما امروز هدر می رود و معلوم نیست که چقدر آب به بیرون از کشور می ‌فرستیم.

مشاورینِ پرحاشیه‌‌ رییس جمهور آرام

بدون شک می‌توان از حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم به عنوان یکی از کم حاشیه ترین روسای جمهور ایران در ادوار مختلف نام برد. او به دلیل سابقه حضور در دولت‌ها و مجالس گوناگون جمهوری اسلامی ایران به خوبی با فضای سیاسی ایران آشنا است و به خاطر همین معنا سعی می‌کند کمتر با سخنان خود زمینه ساز حاشیه سازی در کشور شد.

به گزارش نامه نیوز،در کنار این تلاش روحانی برای آرام بودن فضای سیاسی ایران، مشاوران او در زمینه‌های مختلف زمینه ساز بعضی از حاشیه‌ها در کشور شد و باعث شد تا مخالفان دولت به بهانه‌ی این سخنان هر روز به رئیس جمهور حمله کنند که دولت اعتدال از مسیر خود خارج شده است و به سمت انحراف می‌رود.

یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات که دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی است، زمینه ساز اولین حاشیه رسمی دولت روحانی از سوی مشاورین رئیس جمهور بود. او در سفری که به استان سیستان داشت، از فعالیت برای انتخابات مجلس خبر داد.

واکنش‌ها به سخنان یونسی همچنان ادامه داشت تا اینکه اینبار مهندس اکبر ترکان پای به میدان گذاشت، و زمینه جنجالی تازه را برای دولت یازدهم فراهم آورد. ترکان در گفت وگو با یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی و جریان اصلاحات به نمایندگان مجلس هشدار داد که طرفداران دولت مانع از حضور مجدد آنان در مجلس خواهند شد.

بعد از یوسنی و ترکان اینبار نوبت به سریع القلم رسید تا سخنان او زمینه یک جنجال علیه دولت را فراهم کند.

بعد از پایان ماجرای سریع القلم اینبار حسام الدین آشنا زمینه ساز ایجاد یک حاشیه دیگر برای دولت شد. مشاور فرهنگی حسن روحانی و نماینده دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما گفته بود که این شورا به وظایف نظارتی خود عمل نمی کند.

تکرار ادعای بی اساس آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با انتشار گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر کشورها ؛ بار دیگر ادعاهای واهی و بی اساس خود در زمینه نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضع حقوق بشر ادعا شده است : دولت ایران حق شهروندان را برای تغییر مسالمت آمیز از طریق انتخابات آزاد و عادلانه بشدت محدود می کند.

به گزارش ایرنا،اتهام نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در واقع یک حربه واهی برای نیل به مقاصد سیاسی است تا از این طریق هم رفتار ضد بشری خود را لاپوشانی کند و هم کشورهای مستقلی مثل ایران را تحت فشار بگذارد ولی امروز دیگر حنای غرب و آمریکا رنگی برای افکار عمومی جهان ندارد و حتی صدای انتقاد از وضعیت بغرنج حقوق بشر از داخل آمریکا نیز شنیده می شود.

دفاع از حصر موسوی و کروبی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات فائزه هاشمی که چندی پیش در مصاحبه با یک روزنامه وابسته به آل سعود مدعی شد وضعیت سیاسی زنان بعد از انقلاب بدتر شده و وضع قبل از انقلاب بهتر بوده است اظهار داشت: ایشان در دنیا نبود که ببیند چه خبر بوده است.

به گزارش جهان ‌نیوز؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با موضوع بررسی مبانی اقتصاد انقلاب اسلامی که از سوی بسیج اساتید در سالن ابن سینا دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد در پاسخ به اظهارات فائزه هاشمی که چندی پیش در مصاحبه با یک روزنامه وابسته به آل سعود مدعی شد وضعیت سیاسی زنان بعد از انقلاب بدتر شده و وضع قبل از انقلاب بهتر بوده است اظهار داشت: پدر ایشان آقای هاشمی رفسنجانی در خرابی وضع قبل از انقلاب مصیبت های زیادی متحمل شدند و زندان های زیادی رفتند ولی متاسفانه بچه های وی حرف ها و موضع گیری های نسنجیده ای می گیرند که این نشان از جهل آنان است.

توکلی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا مجلس در قبال مفاسد اقتصادی و سران فتنه سکوت اختیار کرده است ابراز داشت: از حصر موسوی و کروبی دفاع می کنم به دلیل اینکه اگر این افراد محاکمه شوند وضع آنها بد می شود؛ پیشنهاد می کنم این افراد در حصر بمانند و به نفع آنها نیست که محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
خودش كه با اون بچه هاش اصلا به این كشور خسارت نزده
منوچهری
France
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام
اولا با تمامی پستی و بلندی هایی كه دولت احمدی نژاد داشت كه هم انتقاد دارد و هم تمجید، به عرض می رساند.
دولت احمدی نژاد بهترین خدمتی كه درطول دویست سال گذشته به مردم ایران كرد .ثروت هایی را كه از گوشه و كنار ایران برای خوش گذرانی آقازاده ها و مافیاهای آنها درمركز جمع می شد را در بین مردم پخش كرد در واقع این مرد، زمانی كه برخی استانداران بودجه های مردم استان هارا برای خوش خدمتی به مركز برمی گرداندند مردم را باحقوق ازدست رفته شان آشنا كرد.
وضعیت زندگی مردم ایران ازدوره هاشمی رفسنجانی وخاتمی خیلی بهترشده بود ...
لازم به ذكر است شرایط جهانی پیش آمده دردوران احمدی نژاد یك بدشانسی بودكه گریبان آن دولت را گرفت كه حالا اینها آنرا حمل به عدم رفتار سیاست خارجه احمدی نژاد گذاشته اند وقصددارند منت كشی جهانی را براین دوروزه زندگی ناقابل برتری دهند.
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
اگر در حال حاضر ایران اسلامی با اقتدار بر سر مسائل هسته ای و موشكی و ماهواره ای و پزشكی و ورزشی وغیره ایستاده، ناشی از قدرت و پیشرفتیست كه در طول این 8 سال بدست آورده و الحمد الله... گوش شیطان كر وضع مردم نیز بهتر شده و اگر شما و امثال شما چوب لای چرخ دولت نمی گذاشتید و این اعلان وحدت كلمه ای كه حالا می فرمائید آن موقع هم می فرمودید مشكلات جزئی هم رفع می شد
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
از جناب آقای هاشمی رئیس مجمع مصلحت نظام كه یكی از مهمترین پست نظام را در دست دارد بایستی پرسید كه آیا سیاست راه برای پیشرفت اقتصادی كشور، برداشت نفت(ذخایر استراتژیك) می باشد؟ آیا حمایت از تولید در بخش كشاورزی، صنعتی و فرهنگی مهمترین راه نجات این كشور محسوب نمی گردد؟ چرا امروز ما بیش از 60% نیاز غذائی، بهداشتی و داروئی كشور را بطور مستقیم و غیر مستقیم (نیازهای پایه) را وارد می كنیم؟ چرا بایستی سود تسهیلات داده شده به یكی از مهمترین بخش تولیدی كشور (كشاورزی - شیلات)، 24% تعیین گردد و مسئولین ارشد چرا جلوی این كار را نگرفتند؟ پس بدانید كه تعداد زیادی از مسئولین كشور به فكر سازندگی كشور نیستند ...!! این شاید بزرگترین آسیب را به كشور وارد كرده و خواهد كرد.
انگشت به دهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
آقای رئیس تشخیص مصلحت نظام، آقای هاشمی هنوز خیلی زوده،درباره عملكرد آقای روحانی نظر داد (( البته عملكرد اختصاص و نحوه توزیع سبد كالا،نتیجه كار دولت را معلوم میكند)). اشرافی گری و ریخت و پاش ، آقازاده گری ظاهرا از زمان ریاست جمهوری شما شروع شد.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
جناب آقای رفسنجانی شرایط امروز اقتصادی ایران تنها نتیجه عملكرد احمدی نژاد نیست بلكه باید كل سه دهه گذشته تحلیل و مسئولین امر نسبت به كوتاهی های خود در قبال منابع و سرمایه های ملی و قصور احتمالی مرتكب شده خود پاسخگو باشند
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
به امید سه سال دیگر ....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
8 سال قبل به اندازه 70 سال قبل درامد داشته ولی تورم 40% ورشداقتصادی منفی 5.4% نتیجه اس بوده.
كامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
احمدی نژاد شجاعت داشت حرف دل مردم روبزنه وقبل از احمدی نژاد هیچكس جرات نداشت این حقیقت ها رو در مورد هاشمی ها بگه. (قربون احمدی نژاد برم من )
علی
United States
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
من موندم خاتمی با نفت بشكه ای 20 دلار و آب و برق و گاز و بنزین و ... یارانه ای چطور مملكت رو اداره می كرد...تورم هم كه پایین بود
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
فقرا یی كه دوران مبارك دست به دهان شدند نظیر بابك زنجانی /پرونده های نفتی /اموال سازمان تامین اجتماعی و سایر سیاهكاری های درشت
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
البته باید بگویم درسته كه در هر دوره ای ما فراز و نشیب هایی داشته ایم ولیكن اونایی كه فكر میكنن در زمان دولت احمدی نژاد - البته به نظر خودشون كه پاك ترین دولت بود - ما خیلی پیشرفت داشتیم و تمام بدبختی هامون سر دولت های قبلی - هاشمی یا خاتمی - بوده احتمالا خواب 8 ساله بودند بابك زنجانی از فروش دلار در زمان همین دولت پاك زنجانی شد - بزرگترین اختلاس های مالی و فساد های اقتصادی مربوط به همین دولت پاك است - سرعت گرفتن قیمت ارز و طلا در یكی دو سال آخر دولت قبل نیز حتما بخاطر آقای رفسنجانی و فرزندان ایشان است - كمی واقع بین باشید ببینید بیشترین تجملات و وسایل لوكس نظیر اتومبیل های آخرین مدل در دوره كدام دولت وارد ایران شد - كدام یك از روسای دول قبل قداست رهبری رو تا این اندازه شكستند و....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
س.امیدوارم كه در دوره ی بعد هم اقای احمدی نزاد روی كار بیاید برای اینكه این دولت به فكر مردم نیست
x
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
۰
۰
حداقل خود هاشمی از احمدی نژاد بهتر بود ... خیلی جالبه نظرات

نیازمندی ها