چندی است که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آماج حملات و انتقاداتی قرار گرفته که نشان دهند هدفدار بودن این حملات است.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۰
صدا و سیما مراعات بسیاری از جوانب را می‌کند

از چگونگی برگزاری مصاحبه رئیس جمهور گرفته تا بودجه‌ای که دولت باید به سازمان اختصاص دهد و حتی پخش سریال‌هایی که با روشنگری و گفت‌وگو می‌توان پاسخ منطقی به مخالفان و منتقدان داد، همه در راستای تخریب سازمانی است که به عنوان مادر رسانه‌های کشور در مقابل هجمه عظیم تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران ایستادگی می‌کند.

شورایی وجود دارد که بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نظارت می‌کند.در شورای نظارت بر صدا وسیما نمایندگانی از سه قوه در آن عضویت دارد و دبیر این شورا مسئولیت سخنگویی و بیان نتیجه جلسات این شورا را بر عهده دارد.

روز گذشته حسام الدین آشنا از اعضای این شورا که نماینده رئیس جمهور است اظهاراتی را بیان داشته که نشان دهنده عدم آگاهی او از وظایف قانونی شورای نظارت بر صدا و سیماست.

او که این سخنان را در آیین رونمایی از کتابی بیان کرده درباره اعضای شورا که خود او یکی از آنهاست گفته است؛شورای نظارت فعلی 6 نفر هستند که دور هم می‌نشینند و گعده می‌کنند.

آشنا نماینده رئیس جمهور در شورا گفته است؛ شورای نظارت بر صدا و سیما هیچ است.

رسانه ملی به عنوان یک رسانه مستقل از دولت‌ها و جناح‌های سیاسی است و نمی‌تواند و نباید به عنوان رسانه دولت‌ها و جناح‌ها عمل کند. صدا و سیما در تمام دولتها همینگونه عمل کرده است و تا آنجایی که امکان داشته و حتی فراتر از آن به انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات قوه مجریه و دیگر قوای کشور پرداخته است و هر زمانی هم که نیاز بوده به انتقاد منطقی و سازنده دست زده است.

در پی اظهارات آقای آشنا مشاور رئیس جمهور در باره شورای نظارت بر صدا و سیما چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این فضا سازی‌ها که از سوی برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح طلب علیه سازمان و مدیریت آن می‌شود پاسخ داده‌اند.

حداد عادل:صدا و سیما مراعات بسیاری از جوانب را می‌کند

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران با اشاره به عملکرد مثبت صداوسیما در نشان دادن فعالیت دولت‌ها گفت: صداوسیما قصدی جز کمک کردن به دولت‌ها ندارد.

وی گفت: اطلاع دارم اگر صداوسیما برخی گزارش‌هایی را که در دست دارد پخش کند دولت بسیار گلایه مند می شود اما می دانم که صداوسیما مراعات بسیاری از جوانب را می کند و قصد همکاری تنگاتنگ با دولت را دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: با توجه به مشکلات عدیده صداوسیما این ارگان عملکرد بسیار خوبی داشته که امیدواریم جناب اقای ضرغامی با توضیخات خود برخی گلایه ها را نیز برطرف کند.

فارسانی:نیت صداوسیما و هنرمندان توهین به هیچ قوم و ملیتی نیست

حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده اردل و فارسان و یکی از نمایندگان بختیاری مجلس درخصوص عملکرد صداوسیما گفت: در بخش نظارت صداوسیما اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است ممکن است گاهی اتفاقات و اشتباهات سهوی صورت گیرد ولی نیت صداوسیما و هنرمندان توهین به هیچ قوم و ملیتی نیست.

وی گفت: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، احترام به اقوام و قومیت ها را در صدر کار خود قرار داده و با نظارت مناسبی که بر روی ساخت سریال ها در پخش برنامه ها دارد تلاش کرده کمترین اشتباه را داشته باشد.

فارسانی هر گونه فشار سیاسی بر صداوسیما را محکوم کرد و گفت: تاکید دارم شورای نظارت بر صداوسیما و ریاست سازمان تلاش کرده‌اند در چارچوب اهداف نظام اقدامات خود را انجام دهند.

خجسته:بودجه صداوسیما بسیار کم است

امیر خجسته نماینده همدان و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه شورای نظارت بر صداوسیما با قوت به مسئولیت های خود واقف بوده و اهداف نظام را پیگیری می کند،گفت: جناب آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما با قوت و قدرت بر اهدافی که این سازمان دارد نظارت می کند و در همکاری تنگاتنگ با نمایندگان قصد دارد نقاط ضعف این سازمان را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه همه سازمان ها دارای نقاط ضعف و قدرتی هستند گفت: در شرایط فعلی که فشارهای سیاسی - تبلیغاتی غرب همه نیروی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته صداوسیما در مقابله با این جنگ نرم یک تنه ایستاده و با بودجه ناچیزی که در اختیار دارد سعی می کند در این فشار تبلیغاتی پیروز بیرون بیاید.

خجسته گفت: بودجه صداوسیما بسیار کم است و حتی امسال هم بودجه ناچیزی به این سازمان احتصاص یافته که با اهداف آن همخوانی ندارد.

وی تأکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید کمک کنیم تا رسانه ملی که سرمایه بزرگ نظام است با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد.

فولادگر:صدا و سیما نمی‌تواند فقط حامی دولت باشد

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 مجلس نیز به خبرنگار ما گفت: صداوسیما، رسانه‌ای ملی است که جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی برای آن مشخص شده لذا این سازمان نمی تواند حامی یا منتقد صرف دولت باشد.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما طی مدت فعالیت خود پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، تلاش کرده زمینه‌های عقلانی رفتار را فراهم کند تا مردم فکر نکنند که صرفا این نهاد وابسته به قوایی است گفت: رسانه ملی باید رسانه مردم باشد و رسانه بلندگوی قوه خاصی محسوب نشود.

فولادگر با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها نقاط قوت و ضعف دارند، گفت: نباید با انتقاد یکدیگر را زیر سوال ببریم بلکه باید تلاش کنیم با همکاری با یکدیگر زمینه های شکوهمندی کشور را ارتقا ببخشیم.

رجایی:زیاده خواهی از صداوسیما همیشه مشکلاتی برای آن ایجاد کرده است

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی نیز با تاکید بر اینکه صداوسیما یکی از ارگانهایی است که همیشه مورد انتقاد دولت ها واقع شده گفت: اگر اندازه گیری دقیقی در خصوص عملکرد صداوسیما داشته باشیم می بینیم این سازمان تلاش کرده بیشترین وقت خود را به بیان نظرات دولت ها در ادوار گذشته اختصاص دهد بنابراین انتقاد از این امر نمی تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت ها طی سال های گذشته اعتراضاتی به صداوسیما داشته‌اند، گفت: این امر نشان می دهد زیاده خواهی از صداوسیما همیشه مشکلاتی را برای این سازمان ایجاد کرده است.

نماینده مردم اراک افزود: صداوسیما از جمله سازمان هایی است که تحت نظر مقام معظم رهبری و شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما فعالیت می کند لذا اگر ایراد و اشکالی به برخی از برنامه ها وارد است نمی تواند نظر کلی و جزو اهداف سازمان محسوب شود.

وی تأکید کرد: صداوسیما به عنوان یک رسانه بزرگ در کشور باید سعی کند کاستی های خود را نیز جبران کند اما دولتمردان و مردم نیز نباید با انتقاد به صداوسیما جفا کنند.

فاطمه امیری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها