۷۷کشته و۵۷۷ زخمی در ناآرامی های اوکراین

وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد: خشونت های کیف، پایتخت این کشور، از روز سه شنبه تاکنون ، ۷۷کشته و۵۷۷ زخمی به جا گذاشته است.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۱
۷۷کشته و۵۷۷ زخمی در ناآرامی های اوکراین

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین حال وزارت کشور اوکراین نیز از کشته شدن 13 پلیس در جریان ناآرامی های این کشور خبر داد.

تازه ترین گزارشها حاکی از آن است که دولت و مخالفان روز جمعه توافقنامه‌ای منعقد کردند که در آن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام، تشکیل دولت ائتلافی و اصلاح قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود توافقی با مخالفان، اتحادیه اروپا و روسیه حاصل شده است اما به جزییات بیشتر اشاره نکرده بود.

هیأت اروپایی که برای میانجی‌گری به اوکراین رفته، هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

این خبر یک روز پس از خشونت های خونین در اوکراین در پی تیراندازی پلیس به مردم منتشر شد.

یکی از رهبران مخالفان اوکراین اعلام کرد: نیروهای مسلح پلیس وارد ساختمان پارلمان شدند. در همان حال پلیس اوکراین هم اعلام کرد: شماری از تظاهرکنندگان به سمت نیروهای پلیس که فاصله زیادی از میدان اصلی کی یف نداشتند، تیراندازی کردند.

خبر دیگر اینکه ، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین را به تحریم تهدید کردند.

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به یانوکوویچ اعلام کرد واشنگتن آماده است مجازات هایی را علیه کسانی که در کیف پایتخت اوکراین دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را صادر کردند، اعمال کند.

این در حالیست که برخی خبرها از موافقت ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور اوکراین، با برگزاری انتخابات زود هنگام حکایت دارد.

گفته می شود، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا موافقت یانکوویچ را برای برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و پارلمانی اوکراین در سال 2014 کسب کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها