چهار عضو یک باند که در یک گارگاه رنگ‌سازی، اسناد و مدارک اداره و سازمان‌های دولتی را جعل می‌کردند از سوی پلیس اطلاعات و امنیت تهران، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۸۱۲۶
تهیه اسناد جعلی در کارگاه رنگ‌سازی

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در این باره گفت: چندی پیش در پی گزارشی مبنی بر جعل اسناد و مدارک مربوط به اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در یک کارگاه رنگ‌سازی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

با تشکیل پرونده و دستور بازپرس دادسرای ناحیه 33 اوین، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز و با شناسایی محل کارگاه، ماموران با ورود به محل مردی به نام «جمشید» را دستگیر کردند.

سرهنگ محرابی افزود: در بازرسی از محل دو برگه معرفی نامه مربوط به مراکز انتظامی و قضایی و نیز تعدادی مدارک جعلی دیگر که مربوط به اداره و ارگان‌های دولتی دیگری بود، کشف شد. متهم با انتقال به مرکز پلیس در بازجویی اعتراف کرد که با یک جاعل حرفه‌ای همکاری دارد و این مدارک را او در کارگاهش جعل می‌کند.

وی یادآور شد: در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران روز بیستم بهمن مخفیگاه این جاعل را در یکی از محله‌های جنوبی تهران شناسایی و او را همراه مرد دیگری دستگیر کردند. متهمان با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شدند و به جرمشان اعتراف کردند و معلوم شد یکی جاعل اصلی بوده که با همدستی پدرخوانده‌اش اسناد را جعل می‌کرده و مرد دیگر در فروش مدارک و شناسایی متقاضیان خرید نقش داشته است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، پدرخوانده او نیز در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از خانه‌اش 32 عدد کلیشه مربوط به سازمان و اداره‌های مختلف، هولوگرام‌های مربوط به دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌ها که همگی جعلی بودند، کشف شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها