یک مقام وزارت راه خبر داد

بی‌توجهی راننده عامل سقوط اتوبوس به دره

در پی سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافری به دره پلور واقع در جاده هراز، مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری اعلام کرد: بی‌توجهی راننده به جاده باعث وقوع این حادثه شده است.
کد خبر: ۶۴۷۴۶۰
بی‌توجهی راننده عامل سقوط اتوبوس به دره

ساعت 4:15 صبح امروز - سه‌شنبه - یک دستگاه اتوبوس مسافری که از مسیر گرگان به سمت تهران در حرکت بود در منطقه پلور دچار حادثه شد و پس از برخورد با گاردریل از ارتفاع 40 متری به داخل دره سقوط کرد که مهران قربانی، مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری به گفت: در محل وقوع سانحه عوامل راهداری و راهسازی حضور داشتند که بلافاصله با استفاده از بولدوزر و بیل مکانیکی، راه انحرافی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه هلال احمر، پلیس راه و راهداری از دقایق اولیه در صحنه حاضر بودند، گفت: آخرین مجروحان در خودرو، یک مادر و سه فرزند بودند که نجات یافتند و عملیات نجات مادر حدود چهار ساعت به طول انجامید که علیرغم آسیب‌های جدی زنده ماند اما پس از نجات مادر، هفت نفر باقی مانده در اتوبوس به دلیل شدت ضربات وارده فوت کردند.

مدیرکل دفتر ایمنی راه‌ها و حریم سازمان راهداری تاکید کرد: بار دیگر این حادثه نشان می‌دهد که در بحث حوادث، مراقبت رانندگان در مورد رفتارشان موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شود اما برخی از رانندگان ما برداشت درستی از مخاطرات ندارند.

قربانی افزود: با توجه به اینکه خواب آلودگی و استفاده از تلفن همراه بارها به بروز سانحه منجر شده همچنان رانندگان ریسک‌پذیر هستند و تصور می‌کنند استفاده از تلفن همراه بدون ریسک است.

طبق اعلام فرمانده پلیس راه کشور تاکنون در این حادثه 18 نفر کشته و 25 نفر مجروح شده‌اند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
خدا لعنتش كن كه شب عیدی این همه آدم رو به گشتن داد و خانواده هاشون رو داغ دار كرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
اكثر رانندگان اتوبوس بی تجربه و بی احتیاطند چرا رسیدگی نمی شود در بیشتر مواقع موقع رانندگی مشغول صحبت با شاگرد بوده ودقت نمی كنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
خدا رحمت كنه پدربزرگم می گفت اون قدیما توی پلیس راه بندرعباس یه سرهنگی بود كه اگه كوچكترین تخلف رانندگی میدید ماشین متخلف را جلوی چشمش از وسط با اره برقی نصف می كرد بد نیست پلیس بتونه یه كاری بكنه كه كسی جرات هیچ تخلفی را نكنه، متاسفانه ما ایرانی ها خودمان را الگوی فرهنگی میدانیم كه در اصل اینطور نیست
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
باتهیه یك بخشنامه وابلاغ به ترمینال ها وپاسگاه های پلیس این امكان برای مسافرمیسرگرددكه هرگونه تخلف راننده راگزارش نماید وباشدت باخاطی برخوردگردد . مشروط براینكه پس از شكایت مسافرراننده وكمك راننده بجان مسافرنیفتند
احسان از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
برطرف كردن این مشكل خیلی ساده است اگر كمی در این مملكت به مبتكرین بها بدهند حتما سیستم های تشخیص لبخند را در گوشی های موبایل دیده اید، الان استفاده از این فن آوری خیلی عادی شده. به راحتی می توان دوربینی را بالای سر راننده نصب كرد كه در صورت بسته شدن پلك ها و یا صحبت با موبایل، اخطار لازم را بدهد. من یادم هست كه جوان مبتكری در ایران چنین سیستمی را طراحی كرده بود. اما ظاهرا تا یكی از ... های این مملكت با این فجایع رانندگی به دیار باقی نرود، كسی به اجرایی كردن این ابتكارات و اختراعات اهمیتی نمی دهد. (مثل پرونده قاضی مرتضوی كه فرزند یكی از مسئولان را در ناآرامی های بعد از انتخابات كشته بود و پدرش الان داره با سماجت پیگیری این قضیه را می كنه)
حداقل از حركت شبانه اتوبوس ها در جاده های این چنینی در شب هنگام ممانعت به عمل بیاد.
خاطره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
دو تا از بهترین دوستامو تو این حادثه از دست دادم !!!!!!!!!
می خوام بدونم این راننده عذاب وجدان نداره 18 نفر و شب عیدی به كشتن داد و خونواده های زیادی رو داغدار كرد؟؟؟...........

نیازمندی ها