وزیر کشور درباره اقدامات ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده شده در مرزهای پاکستان گفت: جلسات متعددی با مسئولان امنیتی و انتظامی برگزار شده و موضوع از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور در دست بررسی است.
کد خبر: ۶۴۷۰۱۰
پاکستان امنیت مرزهای خود را تامین نکند، مداخله می‌کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین همایش منطقه‌ای شبکه سازی سازمان‌های غیردولتی فعال در کاهش آسیب و کاهش تقاضای مواد مخدر که امروز دوشنبه در محل سازمان مجامع بین المللی برگزار شد، افزود: جلسات متعددی با نیروهای امنیتی و انتظامی برگزار شده و اقدامات لازم در منطقه فعالیت دیپلماتیک صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور صورت گرفته و دو سه مورد ملاقات مرزی در پاکستان نیز با مسئولان این کشور داشتیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز ملاقات مجددی جهت مذاکره با پاکستان خواهیم داشت و تیم ایران جهت مذاکره به پاکستان می‌روند.

وزیر کشور با بیان اینکه از وقوع چنین موضوعاتی متاثر و متاسف می‌شویم گفت: تمام این سربازان فرزندان ما هستند و به اندازه پدر و مادر آنها ما نیز از این حادثه ناراحتیم.

وی تاکید کرد: حضور،‌ تلاش و جان نثاری این فرزندان در نقاط صفر مرزی نه تنها باعث امنیت کشور می‌شود بلکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نیز نشان می‌دهد.

به گفته رحمانی فضلی، تمامی گزارش‌ها در یک سال اخیر نشان می‌دهد که هیچ اقدام تروریستی در داخل کشور انجام نشده است.

امکان ورود به کشور از طریق مرزها وجود ندارد

وی با تاکید بر این که هم اکنون به علت رشادت فرزندان ایران و کنترل دقیق مرزها امکان ورود به کشور ما وجود ندارد، گفت: پاکستان و افغانستان تسلط بر حوزه‌های جغرافیایی خود به ویژه در مرز ایران را ندارند، لذا قاچاقچیان و کسانی که به دنبال سوء استفاده از این نقاط هستند در این مرزها تجمع پیدا می‌کنند.

وزیر کشور با تاکید بر این که منطقه ما کاملا امن است ادامه داد: از کشور پاکستان خواسته‌ایم تا با جدیت و قدرت با این موضوع برخورد کند، در غیر این صورت به ایران اجازه بدهد تا عمق مرزهای پاکستان و افغانستان، نیروهای ایران امنیت منطقه را تامین کند چرا که با شرایط به وجود آمده ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را برای منطقه خود دارد.

وی ادامه داد: در این خصوص منتظر جواب پاکستان هستیم در غیر این صورت حق خودمان می‌دانیم که مداخله کنیم و برای امنیت ایران فضای جدید امنیتی ایجاد کنیم.

با شرکتهای هرمی به شدت برخورد می‌شود

وزیر کشور درباره فعالیت مجدد شرکت‌های هرمی نیز گفت: تا کنون گزارشی در این باره به وزارت کشور ارسال نشده اما قوه قضاییه و وزارت اطلاعات پیگیر این موضوع هستند و چنانچه موردی گزارش شود به شدت با آن برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور همچنین گفت: نگاه دولت با توجه به نگاه رئیس‌جمهور،‌ توجه به ظرفیت‌های اجتماعی است و سرلوحه تمام برنامه‌ها در وزارت کشور و استان‌ها، بحث توسعه محوری است که در استان‌ها نیز تاکید بر سرمایه‌گذاری از طریق فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری اجتماعی از طریق فعالان اجتماعی است.

رحمانی فضلی گفت:‌ با توجه به اهمیتی که مبارزه با مواد مخدر دارد، ناگزیر هستیم این امر را بیش از پیش تقویت کرده و بحث ضد اعتیاد بودن که بخشی از دیدگاه مردم است، می‌تواند در امر مبارزه به ما کمک کند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم سازماندهی مناسبی انجام داده و تشکیلات مرتبطی را ایجاد کنیم؛ با توجه به استقبالی که در چند ماه اخیر از موضوع اجتماعی شدن اعتیاد شده، به تمام استانداران اعلام کردیم، تنها نیز این نگاه را داشته باشند و من نیز با اقشارهای مختلف دیدارهایی داشته‌ام که این دیدارها ادامه خواهد داشت.

اجتماعی کردن بحث اعتیاد تنها با «نشست» نیست

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اجتماعی کردن بحث اعتیاد تنها با نشست انجام نمی‌شود و با توجه به این که در حوزه بودجه نیز مشکلی نداریم، اگر از ظرفیت مردم استفاده کنیم، با همین بودجه فعلی می‌توانیم با افزایش بهره‌وری، اثرگذارتر عمل کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: نگاه وزارت کشور، توجه ویژه به ظرفیت اجتماعی و مردم است؛ ضمن آنکه برای سال 93 توانسته‌ایم بخشی از بودجه مواد مخدر را افزایش داده اما همه امید ما به این است که اولاً بتوانیم بهره‌وری را افزایش داده و بودجه‌ها در بخش‌هایی هزینه‌ شوند که اثربخشی بالایی داشته باشد.

وی با بیان این که وظیفه سنگین روی دوش رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها باید بتوانند در به صحنه آوردن مردم، به این رسالت خود عمل کرده که در این زمینه نیز فعال شده‌اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امر مبارزه، درمان، پیشگیری و مقابله بین‌المللی یک امر بین‌المللی است و این امر باید با حمایت کشورهای منطقه‌ای انجام شود که این موضوع نیز منوط به برنامه‌ریزی دقیق است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها