کمپین حمایت از آزادی سربازان ایرانی تشکیل شد

سربازان بی گناه در چنگال شیطان

شش روز از اسارت پنج سرباز مرزبانی در دستان گروهک شیطان می گذرد و تلاشها برای آزادی این افراد هنوز راه به جایی نبرده است. موضوعی که با گذشت زمان، خاطره تلخ شهادت 16 نیروی پلیس در سال 87 را تداعی می کند.
کد خبر: ۶۴۵۳۳۰
سربازان بی گناه در چنگال شیطان

غروب روز هجدهم بهمن ماه امسال پنج سرباز دیده بان کشور در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان ناگهان مفقود شدند.

این تنها خبر کوتاهی بود که روز بعد از سوی نیروی انتظامی اعلام شد. هنوز ساعتی از اعلام خبر نگذشته بود که یک منبع آگاه به مهر اعلام کرد گروهک جیش العدل این افراد را ربوده و به پاکستان منتقل کرده است.

در همین حال، تلاش‌های مهر برای تایید این خبر از سوی مسئولان نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی بی نتیجه ماند و هیچ مسئولی حاضر به پاسخگویی در این باره نشد.

امیدواری به تکرار نشدن خاطره تلخ سال 87

خرداد سال 87 بود که خبری مشابه منتشر شد. آن زمان افراد عبدالمالک ریگی، 16 نفر از کارکنان ناجا، شامل پنج نفر کادر و 11 سرباز وظیفه را ربودند و به پاکستان بردند.

مسئولان با وزارت خارجه پاکستان رایزنی کردند. هیاتی را فرستادند تا رایزنی کنند شاید سربازان گروگان گرفته شده زنده بازگردند.

گفتند که جای پنهان شدن گروگانگیرها را تا حدودی شناسایی کرده اند و به دولت پاکستان داده اند اما پس از گذشت شش ماه به صورت رسمی اعلام شد که تمام گروگان‌ها کشته شده اند.

این بار نه جندالشیطانی وجود دارد و نه عبدالمالک ریگی، 48 ساعت پس از ربودن سربازان وطن، گروهک جیش العدل که ریاست آن را صلاح الدین فاروقی بر عهده دارد با انتشار عکس های این سربازان از ربایش آنها خبر داد.

این گروهک که پس از انهدام جندالشیطان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) درشرق کشور فعال و سپس به پاکستان متواری شده است چندی قبل هم در سراوان، 14 مرزبان غیور و بی گناه را به شهادت رساند.

سربازان بی گناه در چنگال شیطان

پنج مرزبان غیور که همگی از جوانان مشهد بوده همچنان چشم انتظار اقدام فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی برای آزادیشان هستند.

جوانانی که مادرانشان شش روز است چشم برهم نگذاشته و با دعاو صلوات آروزهایی که برای فرزندانشان داشتند را مرور می کنند.

آرزوهایی که این پنج جوان هر کدام در سر می پروراندند تا چند ماه دیگر پس از پایان خدمت انجام دهند.

سربازانی که در دل سیاه شب از مرزها دفاع می کردند و فکر نمی کردند با ربوده شدن توسط نیروهای شیطان بی گناه در چنگال اهریمن گرفتار شوند.

باز هم وزارت امور خارجه

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اولین واکنش با اعلام اینکه ربایش این سربازان را پیگیری می کند، گفت: با وزارت امور خارجه در این باره همکاری می کنیم و موضوع را از طریق این وزارتخانه و دولت پاکستان پیگیری می کنیم. دولت پاکستان باید جوابگوی باز بودن مرزها و استقرار اشرار در مرزهایش باشد.

با این حال سخنان فرمانده نیروی انتظامی خاطرات تلخ سال 87 را تکرار می کند. موضوعی که قرار بود از طریق روابط دیپلماتیک برطرف شود اما در انتها با مرگ دلخراش 16 نیروی پلیس به پایان رسید و دل میلیون ها ایرانی را به درد آورد.

کمپین حمایت از آزادی سربازان ایرانی

در حالی که شش روز از اسارت جوانان مرزبان در چنگال گروهک تروریستی شیطان می گذرد و مسئولان پلیس همچنان در حال طی کردن بوروکراسی اداری و دیپلماتیک برای سربازان مرزبانی هستند، جوانان دیگر با راه اندازی کمپین آزادی سربازان مرزبانی در صفحات اجتماعی از جمله فیسبوک فعالیت رسانه ای را برای آزادی این پنج نفر آغاز کرده اند.

کمپینی که به سرعت فراگیر شده و بیش از یک میلیون نفر تا به حال به آن پیوسته و خواستار آزادی مرزبانان شدند.

یکی از اعضای این کمپین در مطلبی نوشته است: حالا نه ریگی هست نه جندالشیطان، اما گروهی به نام جیش العدل، پنج سرباز را در مرز ربوده و هیچ کس هیچ گناهی ندارد!... این عکس را که می بینم به گذشته باز می گردم آن روزها که ما از مسئولان می پرسیدیم برای رهایی شان چه کاری می توان کرد؟اما کاری از دست کسی بر نیامد...

این خبرها و این عکس تکراری است و احساس روزهای بد بازگشته. آن روزها هم تصاویری منتشر شده بود این روزها هم این عکس منتشر شده، نگاهش کنید. به تک تک این سربازها نگاه کنید...

چهره هایشان حس عجیبی دارند انگار باور نمی کنند که چه اتفاقی افتاده . صورت هایشان پر از تنهایی و ناامیدی است... بیشتر از چند لحظه نمی توان به این عکس نگاه کرد، انگار مابقی لحظه هایشان را می بینی... هر چه می گردم که دلیلی بیاورم و بگویم که گناه خودشان بوده مرتکب بی احتیاطی شده اند اما راستش آنها تنها گناهشان این است که سرباز بودند آن هم در یکی از دورترین نقاط مرزی...

پاکستان بهشت تروریست‌ها

با آغاز فعالیت گروهک تروریستی ریگی در اواسط دهه 80 نام پاکستان به عنوان کشور پذیرای تروریست ها سر زبان ها افتاد.

کشوری که هیچ کنترلی روی مرزهایش نداشت و همین امر باعث شد گروههای تروریستی به راحتی وارد ایران شده و دهها انسان بی گناه را قتل عام کنند. البته با انهدام گروهک تروریستی جندالشیطان و افزایش کنترل مرز فعالیت های تروریستی به صفر نزدیک شده بود اما این بار گروهک جدیدی اقدام به انجام حرکات تروریستی کرده و قصد ضربه زدن به نیروی مدافع مرز را دارد. در همین حال تمامی اقدامات انجام شده برای فعالیت بیشتر پاکستان در مرزهایش هم بی نتیجه مانده است.

هنوز درخواستی مطرح نشده است

یک منبع آگاه در مورد آخرین وضعیت سربازان ربوده شده به مهر گفت: پیگر آزادی این سربازان هستیم. مذاکرات با دولت پاکستان نیز ادامه دارد و ملاقاتهای مرزی هر روز انجام می شود.

گروهک تروریستی جیش العدل نیز درخواستی را برای آزادی مطرح نکرده است.

طاقت بیار رفیق

با گذشت شش روز خانواده و تمامی مردم ایران همچنان چشم انتظار آزادی پنج جوان وطن هستند.

مردمی که همچنان برای آزادی آنها دعا می کنند و امیدوارند تلاش های مسئولان منجر به آزادی مرزبانان شده تا دیگر خاطرات تلخ 87 تکرار نشود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
سامان
Russian Federation
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۰
آقا بكوب برو اون خراب شده رو، پاكسازیش خیلی سخته؟
این همه دم از قدرت میزنید.خوب عمل كنید.خلاص كنید واسه همیشه مردم.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۰
باید سپاه خودمان به داد آنها برسد این گروهك شیطانی هم باید ازبین برود حتی در داخل كشور پاكستان كه معدن تروریست است
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
میدونید وقتی دیدن عزیزی آرزو بشه،بیم اینكه دوباره میبینیش یا نه،بیهوا متوجه بشی فامیل ودوستا لباسای مشكی شونو دم دست گذاشتن چه حسی داره.من بعنوان یه سیستانی شرمنده روی مادران این سربازها هستم.وآرزوی آزادیشونو دارم ما از نزدیك این نگرانیها رو حس كردیم هنوزهم اگه همسران وپدرانمان دیر به خانه میرسند یا مبایلشان در دسترس نیست قلبامون از كار وایمیسته.
آنا
United Kingdom
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
اگر این اتفاق واسه سربازای امریكایی تو پاكستان میوفتاد،دولت امریكا كل پاكستان رو روی سر اون گروهك لعنتی خراب می كرد تا سربازاشو زنده تجات بده،چون شهروندان و مخصوصان سربازاش واسش مهمه.
علیرضا كرمان
Australia
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
چرا نظر منو نزاشتین.شما ایجوری نشون میدین كه به خوانندگانتون ونظراتشون كوچكترین ارزشی قایل نیستید
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
هركس كه این خبر رو میخونه برای ازادیشون 14 صلوات بفرسته 0 خدایا دعای مادراشون رو مستجاب كن 0
واقعا مسئولین بفكر باشن فرض كن پسرو یا برادر خودشونه 0
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
سلام و خسته نباشید
ان شاء الله با یاری امام عصر و تیز چنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) این مسئله بزودی ختم به خیرمیشود.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
منم خدمتم مرزبانی بود خوب میفهممشون خدا كمك كنه ولی مسولین چقدروقت رو تلف میكنن فقط یه تعداد كماندوهای دوره دیده لازمه و صادرشدن دستور
خواهریك سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
امام زمان نگه دارشون باشه اقایون مسئول توروخدا عجله كنید خیلی زود دیر میشه
ق
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
پاكستانو خراب كنید
م
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
خانم آنا نه؛اینطوری كه شما میگید نیست.امریكا هیچ وقت همچین قدرتایی كه شما تو ذهنتون پرورش دادید نه داشته و نه دارد.بارزترین دلیلش هم گروگانهای خود امریكا در ایران بودند كه بعد از كشف لانه جاسوسی در اختیار ایران قرار گرفتند و با وجود اینكه برنامه نظامی بسیار تمرین شده ای را برای آزادی آنها انجام داده بودند دیدید كه در طبس چه افتضاحی به بار آوردند.البته فراموش نشود كه رأفت ایران كجا و این گروه تكفیری كجا.دلیل دیگر این كه امریكا 8-9 سال تو عراق بود و اینهمه سربازاش تلف شدند و هیچ كاری هم نتوانست با مردم عراق بكند.فقط كارایی كه میكرد این بود كه چه نیمه شب و چه روز ناجوانمردانه بزن در خانه عراقیها را بشكنه و زنان و مرداشون را به اسیری ببرد و ایادیش مردم را با بمبهایی كه امریكا در اختیارشون میگذاشت به خاك و خون بكشند.همین.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
مادران نگران؛ چشم به راه فرزندانشان و اقدام منطقی و كارشناسی مسئولین مربوطه كشور عزیزمان میباشند
كاظمی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
این ادم های نامردی كه این سربازان بی گناه را ربوده اند باید با آنها همچنان مانند ریگی رفتار كرد
ماشااله عرب پور
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
ما خواستار آزادی سریع سربازان مرزبان كشور عزیزمان ایران هستیم
علی كریمی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
ما خواستار آزادی سریع سربازان مرزبان كشور عزیزمان ایران هستیم وباید عاملان این عمل غیر انسانی به جزای عمل زشت خود برسند
حمیدرضا
United States
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
انشالله هر چه زودتر ازاد میشوند.اخر سالی فقط ارزوی ازادی این دلاور مردان را دارم .مسئولین باید بیشتر به فكر مرزهای خود كنن.این طوری كه نمیشه هر كی بیاد گروگانگیری كنه.یعنی انقدر كه به فكر بچه های خودتون هستید .كمی هم به یاد این سربازان باشید.

نیازمندی ها