مصر با تخریب تونل هایی که «صحرای سینا» را به نوار غزه وصل می کند، می کوشد منطقه ای «حایل» در راستای مرز خود با این نوار ایجاد کند.
کد خبر: ۶۴۶۵۶۵
مصر در صدد ایجاد منطقه حایل در اطراف غزه است

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ˈمعاˈ، دیروز 10 تونل و هفت واحد مسکونی در نزدیکی نوار غزه به عنوان بخشی از طرح جدید ایجاد منطقه حایل که عرض آن در برخی نقاط به 500 متر خواهد رسید، از سوی مصر تخریب شده است.

این گزارش با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی مصری افزود: ایجاد منطقه حایل بین صحرای سینا و نوار غزه با اجرای عملیاتی نظامی در مرز شهر ˈرفحˈ و تخریب تونل های منتهی به غزه آغاز شده است.

به گفته این مقام امنیتی، منطقه حایل که مصر در نظر دارد در راستای مرز خود با غزه ایجاد کند، در مناطق مسکونی 300 متر و در مناطق بدون سکنه 500 متر عرض خواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، این منطقه تهدیدی برای دهها خانه در منطقه غزه به شمار می رود، زیرا رژیم صهیونیستی نیز به منظور ایجاد منطقه ای مشابه در بخش فلسطینی مناطق هم مرز با مصر در اوایل دهه 2000 میلادی با تخریب خانه ها هزاران فلسطینی را آواره کرد.

معا افزود: تونل هایی که غزه را به مصر وصل می کنند، شریان حیاتی منطقه غزه است که از سال 2006 تا کنون تحت محاصره رژیم صهیونیستی و مصر قرار دارد.

از زمان برکناری ˈمحمد مرسیˈ از قدرت، مصر اقدامات سختگیرانه تری در راستای محاصره غزه به اجرا گذاشته است.

به گزارش این خبرگزاری فلسطینی، ˈاحمد ابراهیمˈ ژنرال مصری در ماه اکتبر گفت که حدود 800 تونل بین نوار غزه و صحرای سینا از آغاز سال (میلادی) گذشته تخریب شده است. این در حالی است که مقامات رفح در ماه سپتامبر برآورد کردند که عملیات تخریب باعث نابودی 95 درصد از تونل ها شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها