نبض سیاست

برخورد منافقانه آمریکا با شرکت‌های فرانسوی

علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در گفت‌وگویی با شبکه TV5 این کشور به تهدیدهای مقامات آمریکا علیه شرکت‌هایی که بتازگی به ایران آمده‌اند بویژه شرکت‌های فرانسوی اشاره کرد و گفت: قبل از سفر این هیات عظیم، من با شرکت‌ها و مسئولان آنها در تماس بودم که نکته قابل توجه، دلخوری و عصبانیت آنها از برخوردهای تناقض‌آمیز و منافقانه دستگاه اداری آمریکا بود، زیرا با این که تصمیمات خود را برای ممانعت از حضور و دسترسی به بازار ایران به شرکت‌های اروپایی و فرانسوی تحمیل کرده‌اند، همزمان سعی کرده‌اند تا زمینه را برای شرکت‌های خودشان فراهم و روندهای لازم را پیش‌بینی کنند تا شرکت‌های آمریکایی در بازار ایران فعال باشند و بتوانند محصولاتشان را به ایران صادر کنند.
کد خبر: ۶۴۶۴۶۶
برخورد منافقانه آمریکا با شرکت‌های فرانسوی

اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه

وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی از ارائه لایحه اعتراضی خود نسبت به رای صادره برای موکلش خبر داد.

سید وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رای بدوی صادر شده برای فاطمه هاشمی، اظهار کرد: در آخرین روز مهلت 20 روزه قانونی، لایحه اعتراضی خود نسبت به رای صادره علیه موکلم را تقدیم دادگاه کردم که این لایحه با محورهایی همچون صلاحیت نداشتن دادگاه انقلاب برای رسیدگی، مخالفت رای صادره با روح قانون اساسی و حقوق بنیادین بشر و جرم نبودن نصیحت و انتقاد است.

فاطمه هاشمی به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه، پس از محاکمه به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که البته این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است.

خزعلی: خاستگاه دولت برایم مهم نیست

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس در ارزیابی از عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد و همچنین دولت سید محمد خاتمی گفت: دولت اصلاحات اشکالات زیادی داشت و در دو سال آخر احمدی‌نژاد نیز انتقادهای زیادی به او وارد کردیم، بنابراین برای ما فرقی ندارد که خاستگاه دولت‌ها کدام جناح باشد و معیار ما سیره امام راحل است.

خزعلی ادامه داد: بنده سه سال پیش به احمدی‌نژاد گفتم که ما رئیس‌جمهور سال 84 را تائید کردیم و تا وقتی که رئیس دولت، قانون اساسی و مهم‌ترین بحث قانون اساسی یعنی ولایت‌فقیه را محترم نگه ‌دارد، از او حمایت می‌کنیم و در این دولت نیز معیار و شاخص ما همین نکته است، بنابراین اگر دولت به تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بپردازد موفق خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر موافقت امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا از تریبون‌های رسمی کشور گفت: این حرف دروغ است.

نعمت‌زاده به کمیسیون اصل 90 می‌رود

مصطفی افضلی فر، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت وگو با مهر، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور پاسخگویی به شکایت 15 نماینده درباره سبد کالا به مجلس فراخوانده می‌شود.

در همین حال، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت نهم، که این روزها بازار انتقاد از عملکرد دولت متبوعش داغ است در گفت‌وگو با فارس، توزیع سبد کالا از سوی دولت روحانی را اقدامی شکست‌خورده و ناموفق دانست و گفت: روش این کار تحقیرآمیز بود و برای تبلیغات رسانه‌های بیگانه خوراک فراهم کرد.

وی در گفت‌وگو با فارس درباره توافق‌نامه ژنو نیز گفت: این توافق‌نامه اعتبار حقوقی ندارد و منوط به تصویب مجلس است بنابراین مجلس شورای اسلامی در این زمینه مسئولیت دارد.

محکومیت یکی از متهمان پرونده بیمه به ۷ سال حبس

وکیل یکی از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران گفت: موکلم به هفت سال حبس تعزیری و رد مال محکوم شده است.

علی نجفی‌توانا، وکیل (م.خ) از متهمان بخش استانداری پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران رای صادر شده علیه موکلم را به بنده ابلاغ کرده است.

نجفی‌توانا بیان کرد: در فرصت اعتراض، به احکام صادر شده علیه موکلم اعتراض خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
سالهاست ایران در تله شیوه های نواستعمارگرانه فرانسه افتاده و تبدیل به یكی از مستعمرات فرانسه شده است.
كافیه بروید و درآمدهایی كه فرانسوی ها توی این چند سال از صنعت خودروی ایران كسب كردند رو بررسی كنید.
استعمارگری به شیوه نوین مثل قبل نیست كه نفت مملكتمون رو ببرند و قانون كاپیتولاسیون رو به اجرا دربیارند بلكه اجرای (( كاپیتولاسیون اقتصادی )) به معنی اجبار و انحصار در عرصه اقتصادی مثل صنعت خودرو هست.
آیا یك ایرانی این حق و آزادی رو داره كه هر جنسی رو كه مناسب دید بخره؟ چیدمان قوانین تعرفه هم گویای همین مطلبه.ماشینهای فرانسوی با قیمت كمتر از ماشینهای آمریكایی كه كیفیت و حجم موتور بیشتری دارند وارد میشوند.
البه این اواخر مردم طعم باج دادن به روسیه و چین رو با مغز استخوانشون چشیدند و خیلی از مسائل براشون روشن شده .
افغانستان چندین سال دست روسها بود و اوضاعش هر روز بدتر میشد.
ببینید روسهای نامرد چطور از ترس اتحادیه اروپا اس300 رو به ایران نمیدهند...

نیازمندی ها