مدیرکل برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 1106 منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور شناسایی و در هیات دولت به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۴
شناسایی بیش از 1000 منطقه نمونه گردشگری

محمدرضا پوینده افزود: این مناطق براساس ارزیابی‌های استانی و ملی و با رعایت اصول عدالت محوری و توزیع زیرساخت‌ها در مناطق دارای ظرفیت گردشگری انتخاب شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد مثبتی که برای ساماندهی و مدیریت سفر در کشور به وجود آمده است، شاهد جذب و افزایش روزافزون گردشگران ملی و خارجی در این مناطق نمونه گردشگری خواهیم بود.

پوینده از توجه ویژه رئیس‌جمهور به موضوع گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه در مناطق مختلف کشور خبر داد و اظهار کرد: با تصویب ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در هیات وزیران مسئولیت‌ها، وظایف و خطی‌مشی کلی سازمان میراث فرهنگی و دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بر این اساس مشخص و ابلاغ شده است.

پوینده تصریح کرد: توسعه گردشگری داخلی، ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و نیز سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های سفر از مهم‌ترین کارکردها و رسالت این ستاد خواهد بود.

وی ابراز داشت: با تصویب هیات وزیران، ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان‌ها، استاندار و دبیری آن به عهده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن استان و ریاست آن در شهرستان‌ها نیز فرماندار خواهد بود.

این مقام گردشگری کشور یادآور شد: نگرش دولت و سازمان گردشگری مبنی بر مدیریت سفر همه زمانی و همه مکانی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری در نقاط مختلف کشور استوار است.

پوینده عنوان کرد: با توجه به فضای دیپلماتیکی که به وجود آمده و ساماندهی و مدیریت سفر در کشور شاهد تحولات چشمگیری درباره ورود گردشگران خارجی به نقاط مختلف کشور در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی، ضعف اطلاع‌رسانی و تبلیغات را از معضلات اساسی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی بیشتر رسانه‌های جمعی شد.

پوینده، استان کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از مواهب طبیعی، جاذبه‌های فراوان گردشگری و بهشت گمشده در جنوب کشور با اقلیم‌های متفاوت دانست و تصریح کرد: با وجود همه این ظرفیت‌های بالقوه، ولی در زمینه معرفی و شناسایی این استان اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای ساماندهی، تامین زیرساخت‌ها و نیز بهبود شرایط تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این استان خبر داد.(ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: گردشگری گردشگران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها