با گسترش روزافزون گجت‌ها و تلفن‌های همراه اندرویدی استفاده از کابل‌های تبدیل USB به مینی و میکرو یو‌.اس.‌بی ‌ضروری شده است. انواع خاصی از کابل‌ها، این امکان را به شما می‌دهد درگاه یو.اس.بی تلفن‌ همراه یا تبلت شما نه‌فقط برای ارتباط برقرار کردن با رایانه بلکه به منظور اتصال با گجت‌ها و لوازم جانبی دیگر نیز مورد استفاده قرار ‌گیرد. البته این کابل‌ها، استفاده از دسته‌های کنترل بازی، فلش دیسک‌ها‌ی یو.‌اس‌.بی یا حتی دیسک‌های سخت خارجی قدیمی ـ که منبع تغذیه جداگانه دارد ـ را با گجت یا موبایل اندرویدی شما فراهم می‌کند. در این‌باره به رعایت هیچ قانون خاصی در مورد سرعت USB یا تنظیماتی در مورد گجت‌های دارای اتصال یو.‌اس.‌بی نیاز نیست. همچنین برای روت کردن وسایل اندرویدی معمولی ـ استاندارد که این اجازه را به شما نمی‌دهند تا یک فلش دیسک را بدون روت‌ شدن به آنها متصل سازید ـ هیچ دستور و روش خاص مشترکی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۴۶۳۰

برای اتصال گجت‌های سامسونگ با اندروید 0/4 یا با‌لاتر نیاز به فرمان یا گرداننده نرم‌افزاری رفع شده است. بنابراین دسته‌های کنترل بازی، ماوس و صفحه ‌کلید برای گجت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید بستنی حصیری یا بالاتر به‌ آسانی قابل شناسایی خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه شما باید به سایت‌های تبادل نظر عمومی یا فروم‌های مرتبط مراجعه کنید. پیش از شروع، توجه داشته باشید اگر امکان تهیه یک کابل او.تی.جی آماده برای شما وجود دارد، هرگز نیاز نیست خودتان به ساخت نوع دست‌ساز آن اقدام کنید، اما در این میان افرادی هم هستند که به‌ خاطر تفریح، بازیافت کابل‌ها و وسایل مستعمل دورانداختنی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از درست کردن این وسایل لذت‌ می‌برند.

پس اگر شما با لحیم‌کاری آشنا هستید و وسایل لازم و حوصله این جور کارها را دارید، می‌توانید
با دنبال کردن راهنمایی‌های این مطلب خودتان یک کابل تبدیل OTG برای موبایل یا رایانه
لوحه‌ای‌تان بسازید.

ابزارها و قطعات لازم:

1ـ یک هویه ولتاژ پایین برای لحیم‌کاری

2ـ سیم لحیم‌کاری نرم که سریع ذوب شود

3ـ یک چاقو یا کاتر تیز

4ـ چسب برق و پوشش‌های عایق‌ساز

5ـ یک کابل یو.‌اس.‌بی موبایلی معمولی

ـ یک کابل مادگی جداگانه نوع یو.اس.بیA که سر آن با سیم متصلش قطع شود.

ـ حالا زمان آن است که کابل یو.‌اس‌.بی را
جراحی کنید.

در اینجا نیاز دارید جامپر کابل را به منظور اتصال به سر کابل مادگی USB نگه دارید، بنابراین پلاستیک یا سیلیکون نگهدارنده سر کابل USB را در سمت میکرو USB با کاتر بشکافید تا به جامپر آن دسترسی پیدا کنید.

پوشش روی سمت بریده شده کابل را از قسمت بریده شده به اندازه‌ای که سیم‌های داخل آن آزاد شوند، جدا گرده و سر سیم‌های نازک داخل آن را برای لحیم‌کاری جامپر USB لخت کنید.

نقاط اتصال (پین‌هایی)که باید لحیم‌کاری شود

پین شماره 1

سیم قرمز (VCC)

پین شمار 2

سیم سفید ولتاژ منفی(DATA-)

پین شماره 3

سیم سبز ولتاژ مثبت (DATA+)

پین شماره 4

رنگ نامشخص بدون ولتاژ (ID connection)

پین شماره 5

سیم سیاه رنگ اتصال زمین (GROUND)

هنگامی که سر سیم را شکافتید، سیم‌های رنگی را که به پین‌ها لحیم شده‌اند، مشاهده می‌کنید. این سیم‌ها همان‌هایی هستند که در جدول بالا ذکر شده است.

در این مرحله کاری که شما باید انجام دهید، این است که پین شماره 4 جامپر (اتصال ID) را به پین شماره 5 (اتصال بدنه یا زمین) لحیم کنید. تفاوت در این است که در کابل استاندارد USB پین شماره 4 آزاد است، اما در کابل یو.‌اس.‌بی OTG پین 4 اتصال زمین است. نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید، اتصال بین کابل سیاه و پین 5 و نیز یک‌سر به پین 4 برقرار باشد.

به هم تابیدن و اتصال سیم‌های 2 کابل

حالا می‌توانید سر USB معمولی کابل را قطع کرده و پوشش عایق روی آن را لخت کنید تا سیم‌های داخلش برای شما قابل دسترس شوند. سر این سیم‌ها و سر سیم‌های کابل مادگی یو.اس.بی A را نیز لخت کنید و قسمت فلزی هر سیم را به سیم مربوط به آن پیچانده و دو کابل را به هم متصل کنید. ابتدا از رنگ‌های مشابه شروع کنید. برای رنگ‌های غیرمشابه، سیم‌های قسمت شکافته شده پشت میکرو یو.اس.بی یعنی روی جامپر آن را نگاه کرده و طبق اتصال سیم‌های رنگی به پین‌های جامپر، سیم‌های رنگی دو کابل را به هم متصل کنید. اگر دسترسی به اهم متر (مولتی‌متر) دارید، استفاده از آن می‌تواند کمک خوبی در اتصال صحیح سیم‌ها برای شما باشد. در صورتی که رنگ‌های سیم‌های دو کابل با‌ هم مطابقت نداشت، حتما مطمئن شوید سر کابل‌ها را درست به هم متصل کرده‌اید.

امتحان کابل ساخته شده

وقتی کابل آماده شد، بدقت و با احتیاط سر کابل را به موبایل یا تبلت خود متصل کنید. یک ماوس یو.اس.‌بی قدیمی بردارید و به سر مادگی کابل OTG وصل کنید. پس از چند ثانیه باید نشانگر ماوس روی صفحه نمایش گجت شما پدیدار شود.

همچنین نور قرمز قسمت زیر ماوس نیز در صورت کار صحیح کابل روشن می‌شود. این امتحان با ماوس یو.اس.بی راه خوبی برای اطمینان از اتصال صحیح سیم‌های کابل‌هاست. حالا زمان آن است که سیم‌ها را بخوبی و محکم چسب‌کاری و عایق‌بندی کنید. پس از این کار یک بار دیگر نیز کابل را با ماوس امتحان کنید.

استفاده از کابل

اگر یک موبایل گلکسی S3 سامسونگ دارید، می‌توانید از طریق این کابل یک فلش‌درایو را مستقیما به آن متصل کرده و استفاده کنید. شما یک پوشه جدید با نام USB storage دارید، در فایل اکسپلورر گجت خود می‌بینید که همه محتویات فلش‌درایو شما را نشان می‌دهد. اگر از یک تبلت گلکسی نگسوس 7 یا موبایل گلکسی نگسوس استفاده کنید، اوضاع یک مقدار فرق می‌کند. اندروید جیلی‌بین قادر است فلش‌دیسک را بشناسد، اما سیستم به صورت خودکار آن را باز نمی‌کند. البته کدنویسی‌های مربوط به آن انجام شده، اما هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است. این به‌ آن معناست که شما نمی‌توانید مسقیما وارد ‌آن شوید.

به همین دلیل باید نظر توسعه‌دهنده‌های جیلی بین در رابطه با گوگل‌پلاس را در اینترنت یافته و مطالعه کنید. برای حل این مشکل، تنها چاره کار روت کردن سیستم اندرویدی شماست. اگر سیستم شما روت شده است، برنامک StickMount را در اینترنت پیدا کرده و روی گجت خود نصب کنید. در این حالت هنگامی که فلش‌دیسک را به گجت خود وصل کردید، در پنجره باز شده، پیغامی با مضمون StickMount to start دریافت می‌کنید و این فایل شما را باز کرده و محتویات آن را برای شما قابل مشاهده می‌کند.

جواد ودودزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها