صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرد:

افزایش ۵۳ میلیارد دلاری حجم اقتصاد ایران در سال ۹۴

وزیر اقتصاد گفت: اعضای هیات صندوق بین المللی پول از پیدایش روح اعتماد و اطمینان عمومی و برقراری ثبات در عرصه اقتصاد ایران ابراز رضایت کردند.
کد خبر: ۶۴۴۳۱۱
رضایت صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی طیب نیا در پایان دیدار اعضای هیات کارشناسی اعزامی صندوق بین المللی پول با وی، به نتایج بررسی های هیات اعزامی این صندوق از اوضاع اقتصادی ایران و ملاقات اعضای آن با کارشناسان دستگاههای مختلف اقتصادی کشورمان اشاره و اضافه کرد: این هیات در بررسی های خود به این جمع بندی رسیدند که نرخ تورم در ایران کاهش معنا داری پیدا کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش شفاهی اعضای هیات صندوق بین المللی پول از اوضاع اقتصادی ایران را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: این گزارش می‌تواند موقعیت و جایگاه ایران را در عرصه بین‌الملل بهبود بخشد.

وی افزود: هیات صندوق بین المللی پول همچنین در گزارش شفاهی خود اعلام کرده است زمینه های مقابله با رکود و رشد اقتصادی در ایران افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد گفت: اعضای هیات صندوق بین المللی پول همچنین از پیدایش روح اعتماد و اطمینان عمومی و برقراری ثبات در عرصه اقتصاد ایران ابراز رضایت کردند.

وی افزود: من خوشحالم گزارشی که در عرصه بین الملل انتشار خواهد یافت حاکی از تائید سیاستهای ایران است و مسلما می تواند روی تصمیمات سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در طرحهای مختلف کمک شایانی کند.

طیب نیا با بیان اینکه صندوق بین المللی پول بر اساس برنامه ریزی‌های خود هیات هایی را به کشورهای عضو اعزام می کند اظهارداشت: ما چند نشست با اعضای این هیات داشتیم در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول نیز هیات ایرانی با مسوولان مختلف صندوق بین المللی پول ملاقات داشت و اقای روحانی هم در سفر به نیویورک با رئیس صندوق بین الملی پول دیدار کرد.

وزیر اقتصاد درباره اهمیت گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت: گزارش این نهادهای بین المللی از این جهت مهم است که مرجعی برای سرمایه گذاران، شرکتهای بزرگ و بانکهایی است که می خواهند با کشورها وارد معامل شوند.

طیب نیا افزود: اعزام هیات های صندوق بین المللی پول به کشورها به منظور ارزیابی از برنامه های توسعه ای و سیاستهایی که آنها برای رفع مشکلات اقتصادی خود طراحی کرده اند انجام می شود و گزارش آنها که مبنای تنظیم روابط صندوق با کشورهاست، به هیات مدیره صندوق ارائه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها