برای برخورد با زیر میزی بگیران

وزیر بهداشت، شمشیر را از رو بست

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید جرات به خرج دهیم و قیمت تمام شده خدمات پزشکی را تعیین کنیم، درعین حال تاکید کرد که به سراغ اندک پزشکان متخلف خواهیم رفت ولی نباید این موضوع را وارد بازی‌های سیاسی کنیم.
کد خبر: ۶۴۴۰۹۴
وزیر بهداشت، شمشیر را از رو بست

دکتر سیدحسن هاشمی، درباره چگونگی برخورد با "دریافت‌های غیرمتعارف" در حوزه سلامت و راهکارهای وزارت بهداشت برای ریشه‌کن کردن پدیده "زیرمیزی"، گفت: ما باید جهت برخورد با این پدیده از روش‌های علمی و همچنین تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم.

وی بر لزوم مشخص شدن قیمت‌ واقعی خدمات پزشکی، تاکید کرد و افزود: متاسفانه هنوز تعریف مشخصی از تعرفه‌های بخش خصوصی نداریم و این موضوع همچنان مسکوت گذاشته‌ شده است. این درحالیست که در طول دو دهه‌ گذشته همواره این بحث وجود داشته اما هیچ گاه به سرانجامی نرسیده است.

وی در این باره افزود: اخیرا به رییس جمهور نیز گفتم که باید جرات به خرج دهیم و هزینه تمام شده خدمات پزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی را اعلام کنیم؛ ولو اینکه دولت قادر به پرداخت آن نباشد.

وزیر بهداشت به خدمات ارزشمندی که در طول ادوار مختلف از سوی جامعه پزشکی ارایه شده اشاره کرد و گفت: بنابراین نباید همه را متخلف دانست. جامعه پزشکی در حال خدمت به مردم است و به باور مردم، اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی با خدماتشان جان مردم را نجات می‌دهند بنابراین مورد وثوق و مورد اعتماد مردم هستند. بنابراین نباید این موضوع را وارد بازی‌های سیاسی کنیم.

هاشمی در عین حال ادامه داد: البته جماعتی هرچند اندک هستند که متخلفند، این موضوع توهم نیست و واقعیتی است که وجود دارد. همیشه گفته‌ام که این‌ دسته از پزشکان از حکما و از طبیبان نیستند و مطمئن باشند که ما در حال رصد موارد هستیم و به موقع سراغ‌شان خواهیم رفت.

وزیر بهداشت افزود: اجازه بدهید قیمت‌های واقعی خدمات در هر دو بخش دولتی و خصوصی مشخص شود؛ ولو اینکه دولت نتواند این تعرفه‌ها را پرداخت کند اما سره از ناسره مشخص می‌شود. باور کنید برخورد با این موضوع و ریشه کن شدن آن مطالبه وزارت بهداشت و سازمان‌های مسوول نظیر نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و قاطبه جامعه پزشکی، پیراپزشکی، دندانسازان، داروسازان و پرستاران است؛ چرا که عاشقانه این رشته را انتخاب کرده‌اند. انشاالله به سراغ‌ متخلفان خواهیم رفت. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها