سی و چهارمین دوره رقابت های جام تختی

پرویز هادی گل کاشت

حواشی رقابت‌های بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی

شکست الدار کورتانیدزه و اشک‌های رضایی

الدار کورتانیدزه قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک که پس از ده سال خداحافظی از دنیای قهرمانی در حام تختی به میدان آمده بود برابر کشتی گیر جوان ترکیه شکست خورد تا به چشمانی اشک بار تشک مبارزه را ترک کند
کد خبر: ۶۴۳۶۱۶
شکست الدار کورتانیدزه و اشک‌های رضایی

به گزارش جام جم ورزشی ؛ سی و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی از صبح امروز با حضور تماشاگران علاقمند به کشتی با برگزاری مسابقات 4 وزن اول در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شده است که با حواشی جالبی همراه بود.

*الدار کورتانیدزه 42 ساله، که ریاست فدراسیون کشتی گرجستان را نیز بر عهده دارد در نخستین دیدارش در این رقابت ها مقابل کشتی گیر جوانی از ترکیه قرار گرفت که در این دیدار بارها با اجرای فنون ناب و زیبای کشتی، حاضران در سالن را به وجد آورد و به قول معروف درس کشتی داد؛ اما این کشتی گیر کاربلد که در سال های نه چندان دور حریف کشتی گیرانی همچون رسول خادم و علیرضا حیدری بوده است در تایم دوم با وجود اینکه چندین امتیاز از حریف جوان خود پیش بود از نظر بدنی تحلیل رفت و در نهایت با نتیجه 12 بر 10 مغلوب شد.

در پایان این مسابقه کورتانیدزه با بوسیدن تشک کشتی به نوعی با دنیای قهرمانی با چشمانی اشکبار وداع کرد. تماشاگران حاضر در سالن مسابقه چندین دقیقه به صورت ایستاده کورتانیدزه را تشویق کردند.
رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در این هنگام روی تشک حاضر شد و دست کورتانیدزه را بالا برد. علیرضا حیدری و علیرضا رضایی هم بعد از دقایقی به این جمع اضافه شدند و با یکدیگر روی تشک عکس یادگاری انداختند. تماشاگران حاضر در سالن تا چندین دقیقه به صورت ایستاده کورتانیدزه را همچنان تشویق می کردند.

* در یکی از دیدارهای وزن 74 کیلوگرم مرتضی رضایی قلعه و عزت الله اکبری، دارنده مدال نقره جهان به مصاف هم رفتند که این دیدار نیز به حاشیه رفت. در حالی که در ثانیه های پایانی این دیدار رضایی با کسب 2 امتیاز اختلاف خود با اکبری را جبران کرده بود و پیروز مسابقه به نظر می رسید اما تصمیم داوران تغییر کرد و با اعتراض اکبری رای به پیروزی این کشتی گیر دادند. این موضوع که به مذاق رضایی خوش نیامده بود هر قدر برای بازبینی فیلم اعتراض کرد اما فایده ای نداشت و بازنده اعلام شد. رضایی به خاطر این شکست دقایقی را کنار تشک گریه کرد و معتقد بود داوران باید فیلم را بازبینی می کردند. مرتضی رضایی فرزند اسدالله رضایی، مسئول برگزاری مسابقات جام تختی و داور پیشکسوت کشتی است. اسدالله رضایی نیز در اعتراض به رای داوران به بحث و گفت وگو با اردوان صاحب، رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی پرداخت که تا دقایقی این صحبت ادامه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها