حواشی رقابت‌های بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی

شکست الدار کورتانیدزه و اشک‌های رضایی

رضایی: انتقاد حق شخصی افراد است

خادم به صورت موقت سرمربی است

مدیر تیم‌های ملی کشتی اعتقاد دارد خادم به صورت موقت سرمربی کشتی آزاد است و اگر شرایط فراهم شود، سرمربی جدید انتخاب خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۱۰۵۱
خادم به صورت موقت سرمربی است

علیرضا علیرضایی مدیر تیم‌های ملی کشتی در برنامه امروز  ورزش و مردم در پاسخ به این سؤال که با ترکیب و مجموعه جدید کشتی چه وضعیتی خواهد داشت،‌ گفت: در طول تاریخ کشتی این فدراسیون تنها فدراسیونی است که بدنه‌اش از کشتی است و خارج از دایره کشتی که افراد آن مراحل سختی را تحمل کرده‌اند، شخصی را نداریم. رویکرد جهان نسبت به کشتی ما متفاوت شده است. همانطور که دیدید در جام یادگار امسال 12 کشور شرکت کردند. تفکر رئیس فدراسیون هم این است که کشتی را متفاوت‌تر ببینیم. زمانی نزدیک بود تماشاگرانمان را از دست بدهیم. اما حالا این طوری نیست.

وی ادام داد: جایگاه و شان کشتی ما بالاست. برای مسابقات جام تختی 15 کشور اعلام آمادگی کردند که برخی‌ها با ترکیب تیم ملی به اینجا می‌آیند. در کنار تمام این مسائل باید بحث فنی را در نظر داشته باشیم. با توجه به فشردگی رقابت‌ها و با توجه به اینکه مدعی هستیم کار شبانه‌روزی را می‌طلبد که کشتی ایران بیش از گذشته در جهان و المپیک بدرخشد.

رضایی در باره نقش وزیر و علاقمندی او به کشتی اظهار داشت: او از مدرسان کشتی است و به این رشته اشراف کامل دارد. خودش هم زمانی کشتی‌گیر بوده است و مسائل را درک می‌کند. وزیر چندین بار سرزده به خانه کشتی آمده است و امیدوارم با حمایت‌های او و دولت از ورزش آنچه که انتظار است از کشتی و جامعه ورزش محقق شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای از سرمربیگری خادم در کشتی به عنوان رئیس فدراسیون ایراد گرفته‌اند، تصریح کرد: خادم روحیه همکاری و تعامل بالایی دارد. در جلسه شورای فنی کشتی آزاد که با حضور بزرگان این رشته برگزار شد، خادم را انتخاب کردند. گزینه‌ای که روند سیر صعودی کشتی را ادامه دهد،‌ نداشتیم. با وجود اینکه ما مربیان خوبی داریم اما کسی جز خادم نمی‌توانست این بار را بر دوش بکشد. سرمربیگری خادم موقتی است و اگر شرایط فراهم شود سعی می‌کنیم فشار روی او را کمتر کنیم.

مدیرتیم‌های ملی کشتی آزاد درباره تمرین مشترک با کشورهای خارجی عنوان کرد: در حال حاضر تیم های ژاپن و قزاقستان در ایران هستند و همچنین کشورهای دیگر هم از جمله رومانی در کشتی آزاد تمایل دارند بعد از جام تختی اردوی مشترکی با کشتی‌گیران ما برگزار کنند.

رضایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته شده در فدراسیون کشتی افرادی که انتقاد می‌کنند شما به آنها پست می‌دهید، تصریح کرد: نه این طور نیست. انتقاد حق هر شخصی است. آنچه که مجموعه احساس کند درست است، دنبال می‌کنیم. هیچ کدام از خط مشی‌ها هم بدون ایراد نیست. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و جدا از سلایق مختلف بحث تعامل مطرح است. فدراسیون در مقابل هیچ منتقدی موضع خاصی ندارد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی درباره سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به حضور کشتی‌گیران زیاد از استان مازندران مربیان کمی از این استان در تیم ملی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این طور نیست. در مسابقات جهانی اسماعیل‌پور مربی مازندران حضور داشت. ما از سال 2009 سه کشتی‌‌گیر از همدان داشتیم. نمی‌توانستیم سه مربی از این استان بگیریم. باید تعامل و تعادل ایجاد شود. البته ما یک مربی ثابت در تیم‌های ملی پایه از مازندران داریم. این دیدگاه شما در کشتی وجود ندارد.

رضایی در مورد احتمال بازگشت کورتانیتزه به کشتی در جام جهان پهلوان تختی اظهار داشت:  او رئیس فدراسیون گرجستان است و شرایط خوبی دارد. او با تیم اول گرجستان به ایران می‌آید و در مسابقات جام تختی کشتی‌ می‌گیرد.

 

رضایی در مورد مرمت ورزشگاه هفت تیر برای مسابقات جهان پهلوان تختی، عنوان کرد: فدراسیون تلاش کرد این سالن برای مسابقات آماده شود. فدراسیون اگر این هزینه را در ورزشگاه آزادی انجام می داد به دلیل اینکه نمی توانست همیشه در آن بازی برگزار کند خوب نبود. این مبلغ در ورزشگاه هفت تیر هزینه شد و شرایط آن بسیار خوب است. به استان‌های میزبانی داده می شود که شرایط ورزشگاه خوب باشد تا مردم دوباره به حضور در ورزشگاه جذب شوند.

 

وی در مورد اینکه چه کسی هزینه مرمت ورزشگاه هفت‌تیر را متحمل شده است، اظهار داشت: فدراسیون کشتی کلیه هزینه‌های بازسازی را متحمل شده است اما افرادی مثل آقای عزیزی هم کمک کردند.

 

رضایی در ادامه تأکید کرد: یک بحث مهم فرایند انتخاب کشتی‌گیر برای تیم ملی است. یک کشتی‌گیر می تواند از یک سال قبل شرایط را برنامه ریزی کند. این مسئله قانونمند شده و کسی دیگر نمی‌تواند مربی را دور بزند. به طور مثال کسی که می‌خواهد در جام تختی حضور پیدا کند باید در مسابقات کشوری بین سه نفر اول باشد.

 

رضایی در مورد حضور محمد بنا در کشتی فرنگی گفت: آمدن بنا در کنار حسن بابک به کشتی کمک کرده و آنها مکمل هم شدند. بار از دوش بنا کم می شود و آقای بابک به او کمک می‌کند. شرایط کشتی فرنگی بسیار خوب است.

 

وی در پایان گفت: در مورد برنامه های آینده کشتی سعی شده نظام بندی اعضای فنی کشتی را انجام دهیم. بحث مدیر، مربیان و سرپرستان تیم ملی مشخص شده که چه کسانی می توانند در این راستا فعالیت کنند. در سایه قانون می‌توانیم کشتی را در اوج قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها