چرا مصاحبه روحانی با تاخیر پخش شد

جام‌جم آنلاین: مصاحبه رئیس جمهور که قرار بود پس از اخبار ساعت 21 از شبکه یک تلویزیون پخش شود با یک ساعت تاخیر انجام و پخش شد.
کد خبر: ۶۴۳۴۹۵
چرا مصاحبه روحانی با تاخیر پخش شد

در این فاصله برخی خبرگزاری‌ها علت را نقص فنی در ارتباط با نهاد ریاست جمهوری و برخی مخالفت رئیس سازمان صداوسیما با پخش مصاحبه اعلام کردند.

برخی خبرگزاری‌ها نیز به نقل از مقامات دفتر ریاست جمهوری از منتفی شدن مصاحبه سخن گفته و اعلام داشتند رئیس صداوسیما مانع از پخش آن شده است. شبکه بی‌بی سی نیز بلافاصله اقدام به گفت‌وگو با کارشناسان پیرامون این موضوع کرد.

اما ماجرا چه بود؟

ارائه گزارش 100 روزه توسط آقای روحانی که با حضور سه مجری انجام شد را همه به یاد داریم. فردای روز مصاحبه انتقادات زیادی به صداوسیما به خاطر نحوه عملکرد مجریان، سوالات ضعیف آنان و برخی رفتارها توسط رسانه‌ها مطرح شد.

البته صداوسیما به لحاظ سیاست تعاملی خود با ریاست جمهوری از بیان چگونگی انتخاب مجریان توسط مسئولان دفتر رئیس جمهور خودداری کرد.

اما ضرغامی در دیداری که چند روز بعد با سه مجری برگزار کننده گفت‌وگو با رئیس‌جمهور داشت در عباراتی کلی اعلام کرد که اشکالات وارد بر اجرای سه نفره آن هم در یک برنامه‌ای که قرار است یکطرفه و صرفا ارائه گزارش باشد را به ریاست جمهوری گفته است. اما آنان اصرار به حضور سه مجری داشته‌اند اخباری که آن روزها منتشر شد حکایت از آن داشت که مسئولان دفتر رئیس جمهور حتی تیم فیلمبرداری اعزامی صداوسیما را نیز تغییر داد، و مسئولیت را به تیم دیگری سپرده‌اند.

علاوه بر این گفته شد که مسئولان ریاست جمهوری به مجریان اعلام کرده بودند که قرار نیست هیچ چالشی در برنامه شکل بگیرد.

این اتفاق اولین گام دفتر ریاست جمهوری مبنی بر دخالت در کار صداوسیما و تعیین مجریان (در مرحله اول) بدون هماهنگی بود.

گام دوم

در مصاحبه شب گذشته روحانی نیز اتفاقی مشابه افتاد. روز قبل از مصاحبه رئیس جمهور، آقای روحانی‌نژاد به عنوان مجری از سوی دفتر رئیس جمهور انتخاب و به صداوسیما اعلام می‌شود. صداوسیما نیز موافقت خود را اعلام می‌دارد. اما دقایقی قبل از آغاز مصاحبه مسئولان صداوسیما مطلع می‌شوند دفتر رئیس جمهور به شکل مستقلی و بدون هماهنگی و اعلام اقدام به دعوت از مجری دیگری کرده‌اند (خانم پوریامین) که این امر با اعتراض صداوسیما و با تاکید بر ضرورت هماهنگی مواجه می گردد.

طولانی‌ شدن گفت‌وگوهای فیمابین عملا به تاخیر در مصاحبه انجامیده و در نهایت با پذیرش صداوسیما مصاحبه آغاز می‌گردد.

نامه ضرغامی

رئیس سازمان صداوسیما به دنبال این اقدامات و تداوم مداخلات دفتر رئیس‌جمهور در حدود و وظایف سازمان صداوسیما طی نامه‌ای به شورای نظارت بر این سازمان که از نمایندگان سه قوه تشکیل شده است خواستار تعیین تکلیف موضوع گردید.

ضرغامی می‌نویسد: با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیون رئیس‌جمهور محترم پیش آمد خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای مختلف قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اعلام نظر نمایید.

باید منتظر ماند و دید آیا این روند در گفت‌وگوهای دیگر نیز تکرار می‌شود یا اعلام نظر شورای نظارت می‌تواند مهر پایانی بر آن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
ایشان همواره از سوالات چالش برانگیز ابا دارند و همواره می پسندند افراد به تحسین شان بپردازند مثل دفعه قبل كه فقط مجریان به وصف كمالات ایشان پرداختند
شاهو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
با مردم رو راست باشید
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
عذر می خوام من متوجه نشدم مگر صدا وسیما رسانه ملی نیست ؟ مگر رئیس جمهور هم منتخب رای مردم نیست ؟ پس مشكل كجاست حدود اختیارات صداو سیما چقدر است ؟ یعنی برای انتخاب مجری باید شورا تشكیل بشه ؟ خوب بیائید همه با هم مثل سال 57 دوست باشیم یك رنگ ، صمیمی برای سربلندی ایران عزیز . دوستت دارم ایران
محمد محمدی
Switzerland
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
این كه سوال كننده ونوع سوال را خودشان تعیین كنند عین ازادی است وحق مردم راادامیكنند ایا مردم نمیتوانند خودشان سوالات ومجری راانتخاب كنند
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
فقط متاسفیم از كلیشه ای كار كردند وفقط خود را دیدند و دیگران را بیسواد كم سواد جلو ه دادن
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
كاش اقای ریس جمهور بجای این كارها یه كم به فكر اسایش مردم ومهار تورم باشه تا تغییر مجری و ....
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
واقعا برای صدا سیما متاسفم. مجریان را می توانستید یك روز قبل تعین كنید .
اعتدال؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
رییس جمهوری كه پس از به قدرت رسیدن نسبت به رسانه ای كه به او فرصت تبلیغات داده اینگونه برخورد می كند با احزاب و جناحهای مخالف چه می كند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
از این مصاحبه كه با تاخیر پخش شد چیز مفیدی بیرون نیامد كه این همه بر سر تاخیرش بحث می شود!!!!!!!!
حبیب منوچهری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
درود خدا برانسانهای متعهد صدا وسیما كه مسئولیت بار خبری ورسانه ای را به جان می خرند.
والله خود رایی هم حدومرزی دارد باید به عرض برسانم كه این دومجری هم توانایی لازم را نداشتند.
حالا متوجه شدم كه چرا؟!!!
آقای روحانی نژاد اول سعی می كرد تا از كاردولت تعریف وتمجید نماید وبعد سوال خودرا مطرح می كرد.
وراستی این چه حركت نابجایی بود؟
آن خانم ضمن تمجید وتملقی كه خلاف شیوه خبرنگاری است ازرئیس جمهور یك مملكت سوال از علاقه شخصی وی به هنر وسینما می نماید.
این سوال به چه درد روستایی های ما می خورد.واقعا كلافه شدم منظورخانم را نفهمیدم؟
سوال باید قاطع ، ملی ، جامع وبه دوراز شائبه باشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
برخی از رجال سیاسی و چهره های سرشناس مملكت براحتی در مورد عملكرد رئیس جمهور اظهار نظر میكنند و ایراد میگیرند.
پیشنهاد بنده اینه كه هر هفته در مورد میزان محبوبیت چند تن از اشخاص سرشناس نظرسنجی برگزار بشه تا میزان علاقه مردم به نوع ادبیات و موضع گیری های اونا براشون روشن بشه.
البته خوبه كه هرچند وقت یكبار برای بررسی میزان محبوبیت رئیس جمهور هم نظرسنجی برگزار بشه تا در هفته های بعدی سیاست های مورد علاقه اكثریت مردم رو در پیش بگیرند.
تداوم در برگزاری نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت رجال سیاسی باعث میشه تا از راه مردم منحرف نشوند.
همیشه باید یادمون باشه حق با اكثریت مردمه و میزان رای ملته.
یك بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
باسلام ضمن احترام به جایگاه ریاست جمهوری ازقدیم گفته اند احترام امامزاده راابتدامتولی بایدنگه دارد چه خوب است كه هرنهادی حریم نهادهای دیگررارعایت كرده وازحریم وحوزه خود نیزپای فراترنگذاردوالاادامه چنین روندی یابه تشدید اختلافات می انجامد یابه استیلای مجدد استبداد كه برای ملت انقلابی ایران قابل تحمل نخواهد بود.
فرزاد
United Kingdom
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
۰
۰
اون كسانی كه كامنت گذاشتن میگن رییس جمهور به فكر مهار تورم باشه. زمان دكتر احمدی نژاد كجا بودن!!! دیگه چیكار كنه روحانی؟
سالی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
۰
۰
متاسفانه این دولت همش دوست داره بگه صدا و سیما و بعضی ها نمیگذارند ما كار كنیم...
اگرم نقدی بشه میگه بی سوادایی كه از جاهایخاصی تغذیه میشوند....
اینه معنی نقد پذیری؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
سلام . به نظرم برای رییس جمهور، كه چه كسی قرار است با او مصاحبه كند برایش اهمیت نداشته باشد . ملت آنقدر زیركند كه هیچ نیازی به این حساسیتهای زیادی نیست . برای دولت محترم و صداسیمای عزیز نیز آرزوی پیروزی بیش از پیش میكنم .
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
حتما ی دلیلی داشته ك برنامه با یك ساعت تاخیر شروع بشه؟!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
۰
۰
مگر چه اهمیتی دارد كه سئوالات را چه كسی بپرسد ؟؟؟ این همه گیرودار چه لزومی دارد؟؟
خانم معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
واقعا متاسفم؛ رئیس جمهوری كه این همه حرف از آزادی در ابراز عقیده و اعتراض بدون ترس می كند و این را حق همه حتی دانش آموزان می داند و آن ها را توصیه به استفاده از این حق می كند اما خودش واهمه دارد ازاین كه بواسطه همان آزادی بیان و عقیده ، یك مجری سوالی حتی چالش برانگیز از او بكند یا انتقادی از عملكرد او و وزرای دولت بكند! واقعا جای تاسف دارد ! بیچاره احمدی نژاد كه در مصاحبه ها بعضا بی احترامی هایی به او می شد و سوالاتی مربوط و نامربوط با لحنی تند و منتقدانه از او پرسیده می شد و او با آرامش همه را یكی یكی جواب می داد. درود بر احمدی نژاد
سودا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
لطفا بساط مصاحبه های آقای رئیس جمهور را جمع كنید چون این مصاحبه ها چیزی جز تلف كردن وقت مردم با تعریف و تمجیدهای مجریان و تعریف از كارهای پراشكال آقای رئیس جمهور ندارد . چرا برای رئیس جمهور قبلی آقای حیدری و مجریان كاركشته را انتخاب می كردید و رئیس جمهور وقت را در تنگنا قرار می دادید اما حالا كه نوبت به آقای روحانی رسیده مجریان غیر متخصص در نظر می گیرید ؟ این كار آقای رئیس جمهور اسمش بد اخلاقی ، است .

نیازمندی ها