آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد:

تعطیلی مدارس ابتدایی مناطق یک، دو، سه در نوبت صبح

بارش برف و ورود یک جبهه هوای سرد به کشور که از روز جمعه گذشته در مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور آغاز شده بود، از روز گذشته استان‌های مرکزی و جنوب شرقی کشور همچون تهران، زنجان، همدان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را نیز در برگرفت و برای دومین روز متوالی مدارس 13 استان را به تعطیلی کشاند. این در حالی است که جاری شدن سیلاب در استان کرمان و وزش توفان شن در سیستان نیز خساراتی به بار آورد و موجب تعطیلی ادارات و مدارس سیستان شد.
کد خبر: ۶۴۲۱۴۳

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که این سازمان هم‌اکنون در حال امدادرسانی در 18 استان کشور است، گفت: بیشترین عملیات در استان‌های گیلان، ‌مازندران، گلستان، اصفهان و اردبیل به دلیل شرایط جوی در حال اجراست.

حسین درخشان با بیان این‌که بر اساس تاکید سازمان هواشناسی، تا پایان هفته نواحی شمالی و غربی کشور با برف و کولاک همراه است، افزود: در مناطق جنوبی و مرکزی و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نیز سیل و آبگرفتگی خواهیم داشت.

خبر انسداد محور کرج ـ چالوس در حالی از سوی مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام شده است که عباس صفری، سرپرست مدیریت راهداری استان البرز یادآور شد: با تلاش ماموران راهداری، جاده کرج ـ چالوس در حوزه استحفاظی این استان تا ابتدای تونل کندوان باز شده، لیکن در حوزه استان مازندان همچنان بسته است.

ناصر حمیدی،‌ رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز از مسدود شدن راه ارتباطی 45 روستای این منطقه بر اثر کولاک شدید در محور مراغه ـ هشترود و گشتزنی چهار گروه راهداری متشکل از 60 راهدار در محور مراغه ـ هشترود و محورهای اصلی روستایی و کمک به خودروها خبر داد. مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز از امدادرسانی به بیش از 390 نفر گرفتار در برف و کولاک طی روزهای جمعه و شنبه در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: امدادگران هلال احمر طی این دو روز، به 196 خودروی گرفتار در برف و کولاک در گردنه‌ها، محورهای مواصلاتی و مناطق جلگه‌ای استان امدادرسانی کردند.

علیرضا خصوصی افزود: 23 نفر از حادثه‌دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند و 367 نفر از گرفتاران نیز درمان سرپایی و اسکان اضطراری شدند و خدمات امدادی و حمایتی شامل بستن زنجیر چرخ در محل به آنها داده شد.از صبح روز گذشته بارش برف پس از بارش دقایقی تگرگ در شهرستان زابل نیز آغاز و باعث شادی مردم و دمیدن روح امید در دل آنها شد.

بارش دومین برف زمستانی از روز شنبه اکثر نقاط خراسان جنوبی را نیز در برگرفت و این خطه کویری را سفیدپوش کرد و موجب شادی مردم و کشاورزان استان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها