سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این سازمان هم‌اکنون در حال امدادرسانی در 18 استان کشور است، گفت: بیشترین عملیات در استان‌های گیلان، ‌مازندران، گلستان، اصفهان و اردبیل به دلیل شرایط جوی در حال اجراست.
کد خبر: ۶۴۲۰۵۱
امدادرسانی در 18 استان گرفتار برف و کولاک

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه بر اساس تاکید سازمان هواشناسی، تا پایان هفته نواحی شمالی و غربی کشور با برف و کولاک همراه است، اظهار کرد: در مناطق جنوبی و مرکزی و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان سیل و آب‌گرفتگی خواهیم داشت.

وی در مورد خسارت‌های جانی و مالی به جای مانده از شرایط جوی پیش آمده در راه‌های کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد مسدود شدن راه‌های ارتباطی کشور نیز بیان کرد: پلیس راه و راهداری تاکنون انسداد هیچ محوری را به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام نکرده است.

درخشان با تاکید بر اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با توجه به شرایط جوی، در آماده‌باش کامل است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز در 18 استان شامل آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، قزوین، قم، سمنان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد در حال امدادرسانی هستیم.

امدادرسانی زمینی و هوایی به محبوس‌شدگان برف دو استان شمالی

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به محبوس‌شدگان برف خبر داد.

درخشان در تشریح جزئیات امدادرسانی به مردم محبوس شده در برف گیلان و مازندران، گفت: بر اثر بارش شدید برف، برخی از مناطق استان‌های مازندران و گیلان علاوه بر مسدود شدن برخی از مسیرهای روستایی، تعدادی از مسیرهای شهری نیز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه چند روستای این دو استان در محاصره برف هستند و برق تعدادی از مناطق نیز قطع شده است، گفت: با این حال امدادرسانی به محبوس‌شدگان برف ادامه دارد و امدادگران از طریق زمین و هوا اقدام به توزیع مواد غذایی و کنسروجات به مردم محبوس شده، می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها