معاون اول قوه قضائیه گفت: سخنان گزارشگر حقوق بشر کذب و قابل تعقیب است.
کد خبر: ۶۴۰۹۷۲
سخنان گزارشگر حقوق بشر کذب است

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در مراسم تحلیف کار آموزان قضایی دوره های پنجم و ششم گفت: قوه قضاییه ما مستقل است، نه فقط این قوه بلکه هر قاضی در این قوه در رای خودش مستقل است.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه شخص گزارشگر حقوق بشر دروغ های متعددی در گزارش خود ارائه کرده که بخشی از این دروغ ها در خصوص استقلال قوه قضاییه و قضات است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: جای تاسف است که اینگونه افراد به دنبال حقوق بشر هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خصوصیت های امام (ره)، افزود: امام(ره) دارای سه ویژگی دانایی، دیانت و دلیری بود که می توان این سه ویژگی را از مهمترین دلایل موفقیت امام(ره) دانست اگر دلیری و شجاعت از خصوصیت های امام(ره) نبود امروز چنین اقتدار و عزتی برای نظام نداشتیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: بحث دلیری در خصوص یک قاضی بسیار مهم است اگر تشخیص حق دادید، گرایش به حق باید پیدا کنید و ایستادگی برای ارائه این حکم شرط است.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود کارآموزان قضایی را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: قضات با سواد و تجربه، بسیار می توانند موفق باشند.

وی افزود: بحثی  که امروز مطرح است مدیریت دانش است که خود دانش نیز مدیریت شود، دانش تولید شده در سازمان بحث استاد و شاگرد نیست بلکه سخن از دانش تولید شده با چندین سال سابقه سازمانی و پیشینه علمی یک مجموعه که مجوعه ابتکارات، نوآوری تهیه و به بسته های علمی قابل انتقال به دیگران تبدیل شده است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: شما سوگند خوردید به احیای حق، که باید معنی واقعی حق را بدانید  البته حق شناسی تنها با دانش امکان پذیر نیست آنچه که می تواند انسان را با حق آشنا کند تقوای الهی و دین داری است.ما نیاز به ملکه فرقان داریم، اخلاص رمز موفقیت امام(ره) رزمندگان، پیروزی انقلاب و تا به امروز است به همین دلیل ما نیازمند به شناخت حق و گرایش به حق هستیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: زمینه های لغزش بسیار است دادسرا و دادیاری خط مقدم برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یک قاضی باید شجاعت و دلیری داشته باشد، افزود: اختیاری که قانون به قاضی داده در کنارش یک تکلیف هم وجود دارد که باید شجاعت و نفوذ ناپذیری باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز مهمترین مولفه قدرت نظام، مردم متدین هستند و هر چه مردم مواجه شوند با کارآمدی بخش های مختلف نظام این کار آمدی به افزایش اعتماد عمومی می انجامد که پشتوانه اصلی انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص محل فعالیت قضات نیز افزود: طبق برنامه پنجم باید 800 قاضی به دستگاه جذب شود که آنچه در این خصوص مد نظر قرار داده می شود نزدیکی محل فعالیت با محل زندگی این افزاد است.(مهر)

newsQrCode
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها