کمربند سبز پایتخت 1350هکتار افزایش می‌یابد

باغات تهران پارک‌ عمومی می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: باغاتی که در دامنه جنوبی البرز مخصوصا مناطق یک، دو، پنج، 22 و چهار واقع شده شناسایی تملک و برای آنها شناسنامه تهیه می‌کنیم و به زودی این باغات به پارک‌های عمومی تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۰۸۹۲
باغات تهران پارک‌ عمومی می‌شود

علی‌محمد مختاری گفت: بیش از 36 هزار هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران در دو فاز آماده شده و امسال نیز تا 15 اسفند ماه 1350هکتار دیگر در راستای کمربند سبز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با هدف استفاده از ظرفیت اماکن خصوصی برای توسعه فضای سبز و احیا باغچه‌های اماکن مسکونی طرح کاشت رایگان در منازل شهروندان را از ابتدای بهمن ماه سال جاری در سطح مناطق 22 گانه پایتخت آغاز کرده است و در این طرح شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه 137 یا مراجعه به مراکز آموزش و مشاوره گل و گیاه درخواست کاشت نهال به صورت رایگان را بدهند تا اکیپ‌های کاشت به منازل آنان اعزام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در سطح مناطق 22 گانه پایتخت بیش از 69 کلینیک گل و گیاه و یا همان مرکز آموزش دارد که در این طرح به شهروندان ارایه خدمات می‌کنند و شهروندان می‌توانند برای کاشت نهال در این مراکز ثبت نام کنند.

مختاری در خصوص اکیپ‌های اعزامی به منازل شهروندان برای کاشت نهال، گفت: به منظور حفظ شئونات اسلامی و حرمت خانواده‌ها سرپرستی اکیپ‌ها به خواهران کارشناس محول شده است. در حقیقت این خواهران به عنوان سرپرست و دو نفر از همکاران سازمان در قالب اکیپ برای کاشت نهال به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: افراد عضو اکیپ، آموزش‌های لازم برای مراقبت و نگهداشت نهال‌های کاشته شده در منازل را به شهروندان ارایه می‌کنند.

مختاری تاکید کرد: در این طرح انتخاب نهال مثمر و یا غیرمثمر با شهروندان است. همزمان با اجرای این طرح کاشت گسترده نهال در معابر، بوستان‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه طرح کاشت نهال در منازل از ابتدای بهمن ماه تا 21 اسفند ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در طرح بیش از هشت میلیون نهال در منازل شهروندان،‌ معابر،‌ پارک‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها بکاریم و از این طریق سرانه فضای سبز را در تهران به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

وی افزود:‌ درخت‌هایی چون سیب،‌ گلابی و خرمالو که با شرایط اقلیمی تهران همخوانی دارند در قالب درختان مثمر و درختانی چون چنار و اقاقیا در قالب درختان غیرمثمر در طرح مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مختاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در حفظ و نگهداری از باغات شهر تهران گفت: بر اساس فرمایشات معظم له شهرداری تهران برای حفظ فضای سبز شهر تهران به ویژه باغات آن از طریق تملک و تبدیل باغات به پارک‌های عمومی با حفظ تمامیت باغات اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: به دستور شهردار تهران کمیته‌ای‌ در راستای شناسایی و تملک باغات شهر تهران متشکل از معاونت شهرسازی، معاونت فنی و عمرانی اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با هدف اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به جنگل‌کاری در ارتفای بالای 1800 متر اشاره که دو از دستور کار قرار گرفتن طرحی با 10 هزار هکتار خبر داد و گفت: باغاتی که در دامنه جنوبی البرز مخصوصا مناطق یک، دو، پنج، 22 و چهار واقع شده سعی کردیم شناسایی کنیم و برای آنها شناسنامه تهیه کنیم. امیدواریم با این شناسنامه‌ها و دستوری که شهردار تهران داده‌اند بتوانیم از طریق تملک و تبدیل این باغات به پارک‌های عمومی در حفظ باغات گام‌های موثری را برداریم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها