پای گورخر ایرانی بر لب گور

پس از سال‌ها از محو شدن ردپای گور ایرانی در دشت‌های کرمان ماموران محیط زیست شهربابک در مجاورت استان فارس موفق به فیلمبرداری 13 راس از این حیوان در معرض انقراض در حیات وحش کرمان شدند. این در حالی است که سال‌هاست این حیوان به صورت آزاد در طبیعت دیده نشده بود.
کد خبر: ۶۴۰۷۱۹
پای گورخر ایرانی بر لب گور

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به کاهش شدید جمعیت این حیوان در استان کرمان گفت: محیط زیست برای احیای مجدد حیات این حیوان در استان کرمان دست به ابتکار جالبی زد؛ چند راس از این حیوان را از استان یزد به کرمان منتقل کرد و یک سایت پرورشی راه‌اندازی شد.

عباسعلی دامنگیر افزود: برای تجدید نسل گورخر ایرانی در استان کرمان این سایت در پارک ملی خبر و در شرایط حفاظت شده و تحت نظارت دقیق کارشناسان فعالیت می‌کند.

وی مساحت این سایت را هزار هکتار دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر گونه‌های مختلف در حال انقراض در استان کرمان بار دیگر احیا شده‌اند.

وی به مشاهده یک پلنگ ایرانی و همچنین گربه پالاس در کرمان اشاره کرد و گفت: خرس سیاه آسیایی نیز بار دیگر در کرمان مشاهده شده است.

دامنگیر ادامه داد: آنچه در حفظ حیات حیوانات قابل توجه است این است که مردم بومی نسبت به حفظ این گونه‌ها حساس شوند و بدانند این گونه‌های حیوانی ثروتی است که در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای مردم محلی اشاره کرد و گفت: مردم باید بدانند حفظ این گونه‌های حیوانات حیات وحش وظیفه‌ای است که باید به آن عمل کنیم.

وی همچنین با هشدار به شکارچیان گفت: مطابق قانون و بدون کوچک‌ترین کوتاهی با شکارچیان برخورد قانونی خواهد شد.‌‌ (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها