نامه استقلال به باشگاه الاهلی قطر

تیموریان نمی‌تواند بدون اجازه باشگاه برود

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛

عمر مظلومی به استقلال قد نداد!

هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌‎شود.
کد خبر: ۶۴۰۵۷۰
عمر مظلومی به استقلال قد نداد!

دیدار پرسپولیس و سپاهان همیشه حساس است، خصوصا وقتی دو تیم برای قهرمانی و آسیایی شدن به پیروزی نیازمند بوده و تساوی آنها به سود مدعیان خواهد بود. در هفته بیست و پنجم که این دو تیم مطرح در تهران به میدان می‌روند، 3 تیم بالای جدول کار سختی در خارج از خانه دارند و برای حفظ جایگاه و یا ارتقای آن، ابتدا خودشان باید برنده شوند و سپس امیدوار به ناکامی رقیبان‌شان باشند.

 

به گزارش مهر، هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌‎شود، دیدارهایی که هرکدام حساسیت خاص خود را دارد اما تحت تاثیر اهمیت بالا و حواشی ویژه دیدار پرسپولیس و سپاهان قرار می‌گیرد، مسابقه‌ای که بعد از دربی پایتخت، یکی از دیدارهای مهم لیگ برتر است. همچنین در این هفته سه تیم بالای جدول یعنی استقلال، فولاد و نفت در خارج از خانه برای حفظ و یا بهبود وضعیت خود در جدول به میدان می‌روند. ضمن اینکه ذوب‌آهن، راه‌آهن و مس در خانه برای جبران ناکامی‌های گذشته تنها به پیروزی فکر می‌کنند. در زیر اشاره‌ای به این بازی‌های می‌شود.

راه‌آهن سورینت - صبای قم
پس برد راه‌آهن برابر فجر در شیراز و پیروزی صبا برابر داماش در قم، در مسابقاتی که 6 امتیازی بود، این بازی را هم می‌توان دیداری 6 امتیازی برای دو تیم دانست زیرا برنده مسابقه تا حددوی از خطر نجات یافته و بازنده این بازی، آینده سختی را در دیدارهای آینده لیگ برتر پیش‌رو دارد، هرچند مساوی در این بازی به سود دیگر مدعیان سقوط و تاحدوی صبای قم است.

پیروزی برابر فجرسپاسی در شیراز، تیم راه‌آهن را به بقا در لیگ برتر امیدوارتر کرد و فاصله امتیازی آنها را با دو تیم قعرنشین بیشتر کرد. شاگردان ابراهیم‌زاده جمعه دیداری بسیار حساس را با تیم صبای قم پیش رو دارند و اگر در این بازی خانگی به پیروزی دست یابند، از یک‌سو شانس صعود دو پله‌ای در جدول را دارند و از سوی دیگر اختلاف امتیازی خود را با تیم‌های دیگر جدول افزایش داده و از خطر سقوط به دسته اول دورتر می‌شوند. 

از سوی دیگر، صبای قم هفته پیش پیروزی ارزشمندی را در قم برابر داماش بدست آورد تا تنها تیم صعود کننده بین تیم‌های نیمه دوم جدول باشد و وضعیت مطلوب‌تری را در جدول بدست آورد. حالا صبایی‌ها با اندیشه نباختن به تهران می‌آیند زیرا شکست آنها را به تیم‌های قعرنشین نزدیک‌تر می‌کند. تساوی هم آنچنان نتیجه ایده‌آلی نیست ولی بهتر از باخت است، هرچند پیروزی در این بازی، شانس حفظ سهمیه صبا در لیگ برتر را افزایش خواهد داد.

ذوب‌آهن اصفهان - گسترش فولاد تبریز
دیگر بازی حساس تیم‌های نیمه پائینی جدول، نبرد ذوب‌آهن با گسترش در اصفهان است. ذوب‌آهنی‌ها که 2 امتیاز سرنوشت‌ساز را در بازی با استقلال از دست دادند تا همچنان جزو 4 تیم پائین جدول باشند، برای رسیدن به آرامش به این 3 امتیازی نیازی مبرمی دارند. پیروزی در این بازی اختلاف شاگردان تقوی با میانه جدول را کاهش داده و آنها را به بقا در لیگ امیدوارتر خواهد کرد اما شکست و یا تساوی روزهای تلخی را برای ذوب‌آهنی‌ها رقم می‌زند.

گسترش فولاد هم که با آمدن مهدی تارتار روزهای خوبی را تجربه می‌کند، پس از پیروزی برابر پرسپولیس در تبریز و استراحت بیشتر نسبت به ذوب‌آهن، برای کسب یک نتیجه قابل قبول به اصفهان سفر می‌کند. پیروزی در اصفهان نتیجه بسیار خوبی برابر این تیم تبریزی است و شاید آنها را به رده هشتم هم برساند ولی تساوی هم برای این تیم، نتیجه بدی نیست.

تراکتورسازی تبریز - داماش گیلان
نبرد دو تیم بحران زده، یکی ناکام در حفظ صدر و دیگری ناکام در حفظ میانه میدان. تراکتورسازی که نیم فصل دوم را با صدرنشین آغاز کرد، پس از پیروزی برابر گسترش فولادتبریز در هفته هفدهم، تا به امروز طعم پیروزی را نچشیده و به سقوط به رده ششم محکوم شده است. تراکتورسازی که نخستین بازی بدون جلالی را در تبریز برگزار می‌کند، برای بازگشت به شرایط مطلوب و دورنشدن بیشتر از 5 تیم بالای جدول، مجبور است داماش را قربانی کند. 

درحال حاضر هدایت موقت تراکتورسازی بر عهده غلامرضا باغ‌آبادی است، یعنی این تیم سرمربی ندارد، همان موضوعی که در تیم داماش هم وجود دارد. نماینده شهر رشت، بعد از باخت به صبای قم، وداع تلخی با افشین ناظمی داشت و نظر محمدی به عنوان سرمربی موقت، هدایت این تیم بحران‌زده را در تبریز برعهده دارد. داماش که در 6 بازی گذشته فقط باخته است، برای اینکه از جمع قعرنشینان فاصله بگیرد، باید در این بازی پیروز شود. قطعا مجازات شکست، سقوط است و تساوی هم به سود هیچکدام از دو تیم نخواهد بود.

ملوان بندرانزلی - نفت تهران
شاگردان اسکوچیچ که هفته پیش در خانه پیروزی برابر تراکتورسازی را با تساوی عوض کردند، در دومین بازی متوالی خانگی میزبان نفت تهران هستند. ملوانی‌ها به خاطر 4 رقابت با تیم‌های بالای جدول در هفته‌های پایانی لیگ، این شانس را دارند که حتی سهمیه حضور در آسیا را کسب کنند، آنهم با پیروزی در این دیدارهای مهم. آنها برای رسیدن به این هدف بزرگ، باید در نخستین گام نفت را شکست دهند، اتفاقی که به سود ملوانی‌ها و سایر مدعیان خواهد بود.

اما نفت که با توجه به دو پیروزی متوالی در هفته‌های گذشته، به رده سوم صعود کردند، در این هفته اگر حتی یک امتیاز هم از دست بدهند، جایگاه‌شان به خطر می‌افتد و ممکن است دوباره در جدول رده‌بندی سقوط کنند. تنها نتیجه‌ای که به سود آن‌هاست، پیروزی است، بردی که شاید آنها را در پایان دیدارهای این هفته حتی به صدرجدول هم برساند.

استقلال صنعتی خوزستان - فجرسپاسی شیراز
شکست هفته پیش برابر سپاهان اصفهان، زمینه‌ساز سقوط یک پله‌ای این تیم اهواز در لیگ شد. آنها اگر در این بازی خانگی نتوانند مقابل تیم پیرترین مربی لیگ پیروز شوند، به مدعیان سقوط نزدیک‌تر شده و در استر بازگشت به دسته اول قرار می‌‎گیرند، پس این پیروزی از نان شب برای‌شان واجب‌تر است.

اما وضعیت فجرسپاسی شیراز به مراتب بحرانی‌تر است، آنها به خاطر شکست هفته پیش برابر راه‌آهن در خانه، همچنان در بین دو گزینه سقوط مستقیم به دسته اول قرار دارند و برای اینکه به رهاشدن از این وضعیت سخت امیدوار باشند، باید دست به کار بزرگی زده و استقلال صنعتی را در خانه‌اش مغلوب کنند. فجری‌ها می‌دانند حتی تساوی در این بازی هم بدردشان نمی‌خورد، به همین دلیل با هدف رسیدن به برد به اهواز می‌روند.

سایپا البرز - فولاد خوزستان
نتایج پرنوسان سایپا باعث شده این تیم جایگاه هفتم را کاملا به ملوان سپرده و امروز حتی جایگاه هشتمی‌اش هم به خطر بی‌افتد. سایپایی‌ها اگر در این بازی خانگی نتوانستند برابر فولاد به پیروزی برسند و گسترش فولاد در زمین ذوب‌آهن به پیروزی دست یابد، یک پله دیگر در جدول سقوط خواهند کرد، به همین دلیل نیاز به پیروزی برابر فولاد با انگیزه و با روحیه دارند، اتفاقی که رسیدن به آن حتی در خانه هم سخت است.

در نقطه مقابل شاگردان فرکی پس از دو پیروزی ارزشمند برابر پرسپولیس در لیگ و جام حذفی که باعث صعودشان به رده دوم لیگ و نیمه نهایی جام حذفی شد، برای حفظ این جایگاه و حتی ارتقای آن، در صورت ناکاکی استقلال در کرمان هستند. البته تساوی ممکن است آنها را به رده سوم برساند ولی شکست، احتمال سقوط‌شان تا رده چهارم را بوجود می‌آورد. آیا مردان فرکی می‌توانند با پیروزی در این بازی خارج از خانه به صدر جدول برسند و یا رتبه دوم را از دست خواهند داد؟

مس کرمان - استقلال تهران
همه منتظر بودند مظلومی بار دیگر مقابل استقلال قرار بگیرد اما این مربی قبل از هفته بیست و چهارم استعفا داد تا لوکابوناچیچ هدایت مس کرمان را برعهده بگیرد. این مربی کروات که به همراه تیم ذوب‌آهن، آخرین شکست فصل جاری را در هفته نهم به استقلال تحمیل کرد، برای نجات مس کرمان از سقوط تنها یک راه پیش رو دارد، آنهم بردن دوباره آبی پوشان تهرانی.

مس که گزینه اصلی سقوط به لیگ دسته اول است، اگر در این بازی نتواند امتیازی بگیرید و یا در بدترین شرایط، بازنده زمین مسابقه را ترک کند، شاید پیش از پایان رسمی مسابقات، سقوطش از لیگ برتر حتمی شود. تیمی که ‌در سال‌های نه چندان دور، نماینده ایران در آسیا بود اما امروز به خاطر مشکلات مدیریتی و فنی به این حال و روز افتاده است.

استقلال اما پس از اینکه هفته پیش دو امتیاز حساس در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب‌آهن از دست داد و امروز تنها به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد صدرنشین است، اگر در این بازی مساوی کند ممکن است صدر جدول را به رده سوم عوض کند اما باخت شاید آنها را تا جایگاه چهارم پائین بیاورد. مردان قلعه‌نویی که در این فصل شانس فتح هر دو جام را دارند، باید کرمان را با کسب سه امتیاز ترک کند؛ در غیر اینصورت در هفته‌های پایانی کار سختی را برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر پیش رو خواهند داشت.

پرسپولیس - سپاهان اصفهان
این یک بازی انتقامی برای سرخپوشان تهرانی است، انتقام از دو باخت اخیر مقابل سپاهان که یک‌بار قهرمانی و صعود به آسیا را از آنها گرفت و بار دیگر حاشیه‌های بسیاری را برای این تیم بوجود آورد که هنوز هم این مشکلات ادامه دارد. پرسپولیس که میزبان این بازی است، تنها یک هدف دارد آنهم پیروزی مقابل تیمی که در هفته‌های اخیر مدعی قهرمانی شده است.

پرسپولیسی‌ها که در چهار بازی گذشته خود در لیگ و یک بازی در جام حذفی طعم پیروزی را نچشیده و در کنار از دست دادن امتیازات مهم،  شکست‌های تلخی را تجربه کرده‌اند، برای آشتی با هواداران و قرار گرفتن دوباره در کورس قهرمانی، باید در این بازی پیروز شوند و امیدوار باشند استقلال، فولاد و نفت و در بازی‌های خارج از خانه امتیاز از دست بدهد.

سرخپوشان تهرانی که نخستین بازی لیگ برتری خود را پس از استعفای محمد رویانیان و سرپرستی علی پروین تجربه می‌کنند، در مهمترین دیدار لیگ بعد از دربی پایتخت، اگر بتوانند به 3 امتیاز برسند از بحران فعلی نجات پیدا کرده و روزهای بهتری را تجربه خواهند کرد. البته نباید فراموش کرد  هواداران این تیم به تساوی در این بازی هم راضی نیستند زیرا آنها را از قهرمانی دورتر خواهد کرد، چه برسد به اینکه سومین شکست متوالی را از سپاهانی‌ها تجربه کنند. اگر باخت شاگردان علی دایی با پیروزی تراکتورسازی در خانه همراه شود، آنها به رده ششم سقوط خواهند کرد و این یعنی یک بحران بزرگ و از دست دادن قهرمانی و حتی شانس رسیدن به آسیا.

در سوی دیگر میدان اما سپاهانی قرار دارد که در 6 هفته گذشته 5 پیروزی بزرگ به دست آورده و در نیم فصل دوم هنوز نباخته است. زردپوشان اصفهانی در این شرایط امیدوار بوده با شکست دادن پرسپولیس و ناکامی سه تیم  بالای جدول، پس از صعودی که در هفته گذشته داشت، باز هم در جدول رده‌بندی به رتبه‌های بالاتر دست یابد و شانس خود را برای قهرمانی و یا آسیایی شدن افزایش دهد.

سپاهانی‌ها که با بازگشت دوباره محرم نویدکیا به مستطیل سبز، قطعا شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا خواهند کرد، با انگیزه بالا در این بازی شرکت خواهند کرد و امیدوارند با شکست دادن پرسپولیس خود را برای پایان رویایی لیگ آماده کنند. آنها که یکی از نمایندگان ایران در آسیا هستند، در این مسابقه حساس به فکر رسیدن به سومین پیروزی متوالی مقابل پرسپولیس هستند اما تساوی آنها را در رده چهارم نگه می‌دارد و شاید اگر نفت ببازد، آنها را به رده سوم برساند، ولی شکست کارشان را برای رسیدن به سهمیه آسیا از لیگ سخت‌تر از قبل خواهد کرد.

رویارویی محسن بنگر و محمدرضا خلعتبری با تیم پیشین‌شان سپاهان هواداران این تیم هم جزو اتفاقات حاشیه‌ای این بازی است. همچنین زلاتکو کرانچار بار دیگر برای علی دایی قرار می‌گیرد که به جای او به پرسپولیس آمد و این فرصتی است که بار دیگر این دو مربی توانایی‌های خود را به همدیگر ثابت کنند. ضمن اینکه رقابت این دو تیم تحت تاثیر نام "محسن قهرمانی" داور دیدار جنجالی رفت قرار دارد و برنده این مسابقه به سوی قهرمانی گام برمی‌دارد.

نکته دیگر این بازی این است که دیگر خبری از محسن قهرمانی نیست. مردی که در دیدار رفت از سوی علی دایی متهم به غش کردن به سمت سپاهانی شد و با رو شدن پرونده های دیگر از داوری محروم شد. حالا باید مراقب داور روز جمعه این دیدار بود که شب قبل به سمت یک تیم غش نکند و بازی را تحت تاثیر قرار ندهد!

- برنامه کامل هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 11/11/92
* راه‌آهن سورینت - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه اکباتان
* ذوب‌آهن اصفهان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر
* تراکتورسازی تبریز - داماش گیلان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ملوان بندرانزلی - نفت تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی انزلی
* سایپا البرز - فولاد خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه انقلاب کرج
* استقلال صنعتی خوزستان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز
* مس کرمان - استقلال تهران، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* پرسپولیس - سپاهان اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

جدول گلزنان لیگ برتر:
11 گل: کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز) و مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

10 گل: رضا عنایتی (صبای قم) 

9 گل: سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

8 گل: سجاد شهباززاده (سایپا البرز)

7 گل: رضا نوروزی (نفت تهران)، فرید بهزادی کریمی (صبای قم) و مهدی شریفی (سپاهان)

6 گل: سیدمهدی سیدصالحی و  محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)، مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)، مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان)، محمد غلامی (سپاهان)، لوسیانو ادینهو (مس کرمان) و امین متوسل‌زاده (داماش گیلان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز  
1 استقلال تهران 24 13 8 3 27 16 11+ 46 (1-) -
2 فولاد خوزستان 24 13 7 4 31 21 10+ 46 -
3 نفت تهران 24 12 8 4 30 18 12+ 44 یک پله صعود
4 سپاهان اصفهان 24 11 10 3 29 14 15+ 43 یک پله صعود
5 پرسپولیس تهران 24 12 6 6 24 11 13+ 41 (1-) 2 پله سقوط
6 تراکتورسازی تبریز 24 9 12 3 34 24 10+ 38 (1) -
7 ملوان بندرانزلی 24 10 6 8 29 24 5+ 35 (1-) -
8 سایپا البرز 24 7 9 8 23 26 3- 30 -
9 گسترش فولاد 24 7 8 9 28 26 2+ 29 -
10 صبای قم 24 7 5 12 28 33 5- 26 یک پله صعود
11 صنعتی خوزستان 24 6 8 10 24 32 6- 26 یک پله سقوط
12 داماش گیلان 24 5 8 11 26 34 8- 22 (1-) -
13 ذوب‌آهن اصفهان 24 4 10 10 20 31 11- 22 -
14 راه‌آهن سورینت 24 5 7 12 18 30 12- 22 -
15 فجرسپاسی شیراز 24 4 7 12 15 30 15- 19 -
16 مس کرمان 24 1 13 9 18 33 15- 16 -

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها