رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت: بهترین سن باروری ۱۸ تا ۳۵ سالگی است. حدود ۲.۵ میلیون زوج در کشور نابارور هستند اما همه آنها به درمانهای پیشرفته گرانقیمت نیازی ندارند.
کد خبر: ۶۴۰۱۴۷
18 تا 35 سالگی، حالا وقت باردار شدن است

سید‌جلیل حسینی اظهار کرد: خانواده‌ها و زوج‌هایی که مشکل ناباروری دارند این روزها در سطح کشور و در جهت سیاست‌های باروری امیدوار باشند چرا که طرح‌هایی در حال انجام است و بودجه‌هایی در همین زمینه در حال اختصاص است.

وی ادامه داد: اعتباراتی در جهت پوشش بیمه‌ای زوج‌های نابارور که تاکنون هیچگونه بودجه‌ای هزینه‌های آنها را برعهده نمی‌گرفت در حال شکل‌گیری است.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به خانواده‌های نابارور که در فراغ فرزند حسرت می‌خورند کمک خواهد شد تا زندگی شادی را تجربه کنند. این خانواده‌ها حدود 15 درصد زوج‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

حسینی گفت: از 15 میلیون زوج در سن باروری حدود  2.5 میلیون زوج نابارور وجود دارد که همه آنها احتیاج به درمان‌های پیشرفته در مراکز درمانی ندارند و گاهی با حذف عوامل و توصیه‌های بهداشتی درمان‌های اولیه دارویی در سطح کلینیک‌ها، مراکز درمانی و مطب‌ها درمان می‌شوند.

وی افزود: فقط تعدادی از زوج‌های نابارور لازم است به مراکز ناباروری در سطح بالا مراجعه کنند.

حسینی در مورد برنامه‌های این مرکز در جهت سیاست‌های جمعیتی کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی پیرو سیاست وزارت بهداشت رفتار خواهند کرد و هرآنچه که آنها اعلام و زمینه‌های اجرایی را فراهم کنند اعضای هیئت علمی نیز زمانی که مسیر را منطقی ببینند اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:بهترین میزان فاصله بین فرزندآوری 5 سال است با این وجود متأسفانه مشکلاتی مانند بالا رفتن سن ازدواج، بیماری‌های منتقله جنسی، اعتیاد، مشکلات روانی و حوادث از دلایل کاهش نرخ باروری است. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها