تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی ایران و ایتالیا

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تحول در فعالیت های فرهنگی بین ایران و ایتالیا و تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۴۳۰
تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی ایران و ایتالیا

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی نجفی پس از دیدار با "ماسیمو ِبرای"، وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا در جمع خبرنگاران، افزود: در چارچوب این کارگروه کمیته های مختلفی در همه زمینه ها فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که ایران و ایتالیا از دیرباز در زمینه های فرهنگی،سیاسی و اقتصادی،روابط خوبی داشته اند، اضافه کرد: هر دو کشور از سابقه تمدنی و تاریخی بسیار غنی برخوردارند و سوابق همکاری های مشترک در زمینه باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی همچون مرمت ارگ بم نیز وجود دارد.

نجفی گفت: در چند دانشگاه ایتالیا نیز دوره های آموزش زبان فارسی برقرار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که روابط فرهنگی میان دو کشور را می توان گسترش داد،گفت: ایران در چند ماه آینده در نمایشگاه صنایع دستی که در فلورانس برگزار می شود به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد یافت و در زمینه گردشگری نیز قرار است از علم و تجربه ایتالیا که در سال حدود 75 میلیون گردشگر را جذب می کند، استفاده کنیم ضمن آن که در زمینه میراث فرهنگی کارهای بسیاری وجود دارد که می توان درباره آنها همکاری کرد.

نجفی گفت: به نظر می رسد با سفر آقای ماسیمو ِبرای که از شخصیت های مهم فرهنگی ایتالیا است، تحولی اساسی درباره فعالیت های مشترک میان دو کشور ایجاد شود.

وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا نیز با ابراز خرسندی از دیدار امروز با رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایران، گفت: در این دیدار بر این موضوع تاکید شد که با توجه به کارآمد بودن فرهنگ در گشودن درها برروی کشورهای مختلف و توسعه مناسبات در همه زمینه ها، باید برای روابط فرهنگی، سطح بالایی قائل شد.

ماسیمو برای افزود: ایران و ایتالیا دارای تمدن های بزرگ و کهن هزاران ساله اند که ریشه در تاریخ بشری دارد و دو کشور می توانند با در کنار هم قرار دادن توانایی های خود، به افق هایی دست یابند که دورنمای آینده بشری را در نظر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها