وزنتان را طبیعی کم کنید

10 راه طبیعی برای وزن کم کردن+فیلم

چاقی مفرط یکی از معضل های قرن بیست و یکم است و بنابه گزارش سازمان جهانی بهداشت، رواج آن در کشورهای اروپایی از سال ۱۹۸۰ میلادی سه برابر شده است. یک فن آوری موسوم به «اوبالون» که درسن دیه گوی ایالات متحده آمریکا بسط داده شده است، یکی از راه حل های بحث برانگیز است.
کد خبر: ۶۳۹۲۷۱
آیا بلعیدن بالون به کم کردن وزن کمک می کند؟

بیمار یک کپسول که به اندازه یک قرص ویتامین بزرگ است را می بلعد که حاوی یک بالون خالی از هوا است. وقتی کپسول که به یک میکرو کتتر وصل است به معده می رسد، بالون باد کرده و به اندازه سیب در می آید. کتتر از دهان خارج و کپسول نیز حل می شود. این بالون که در بالای معده قرار می گیرد، به شخص احساس سیری می دهد.

سلی نورتون، جراح معده در بریستول بریتانیا معتقد است که این روش باید بخشی از رژیم غذایی انگاشته شود. نورتون می گوید که این سیستم به عنوان یک حامی عمل می کند و نه به جای نیروی اراده. او می گوید: «این بالون به شخص در مورد میزان غذایی که باید بخورد، آموزش مجدد مغز و تغییر طرز فکر آموزش می دهد. آن همچنین به شخص انگیزه می دهد، زیرا مقداری از وزنی که می خواست کم کند را به این ترتیب کم می کند و زمانی که بالون از معده خارج شد، دیگر آسان خواهد بود.»

برخی از پزشکان در مورد استفاده از بالون معده نگرانی هایی دارند. آنها معتقدند که این روش افراد مبتلا به چاقی مفرط را به استفاده از روش آسان تشویق می کند به جای اینکه آنها رژیم غذاییشان را تغییر دهند یا ورزش کنند. این بالون باعث درد معده و حالت تهوع نیز می شود.

تام فری، متخصص چاقی می گوید: «تنها کاری که افراد برای داشتن وزن مناسب باید انجام دهند داشتن سبک زندگی سالم است تا از شاخص توده بدنی ۲۷ فراتر نروند.»

درمان بالونی بسیار گران و حدود ۳۵۰۰ یورو است و بدن همه افراد مناسب آن نیست. علاوه بر این هنوز معلوم نیست آیا در بلندمدت بیمار پس از پایین آمدن وزن خود آیا موفق به حفظ وزن ایده آل خواهد شد یا نه.

منبع: یورو نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها